Effie Jury 2020

Uw inzending zal worden beoordeeld door de bekwaamste en meest ervaren business leaders van België.

Mira De Maeyer
Juryvoorzitter / UBA

Mira DE MAEYER

CMO & VP Marketing Branded Consumer Healthcare - Perrigo
Mira De Maeyer haalde haar diploma Toegepaste Economische Wetenschappen - Marketing Management aan EHSAL en voegde daar nog een Speciale Licentie Marketing aan toe bij Vlerick Management School Leuven-Gent.

Ze startte haar loopbaan in 1996 bij LU België (dat vandaag deel uitmaakt van Mondelez) als Junior Brand Manager op oa. Prince en Cha-Cha. Zij evolueerde bij LU tot Brand Marketing Manager Indulgence Biscuits, alvorens over te stappen naar Danone. Daar was zij achtereenvolgens Brand Marketing Manager voor Kids & Drinks (oa. Danonino, Dan'Up,...) en Active Health (oa. Activia en Actimel).

In 2007 keert ze terug naar LU/Kraft om er gedurende 3 jaar haar eerste Marketing Directors rol op te nemen voor Biscuits in België. Ze zet die ervaring als Marketing Director nadien door bij Campbell's.

Eind 2010 zegt Mira de FMCG-wereld tijdelijk vaarwel om haar carrière als Marketing Director verder te zetten in de medische wereld bij Nutricia Medical Nutrition. In 2013 keert ze terug naar Danone om de leiding te nemen over het Marketing team in België. Sinds september 2016 is Mira opnieuw actief binnen de medische wereld, nu als General Manager van Perrigo België, een divisie van Perrigo.

Naar boven
Kris Michiels
UBA

Kris Michiels

Marketing Director - Unilever
Kris Michiels studeerde Handelswetenschappen in Gent en specialiseerde nadien in Marketing Management. Na zijn studies stonden de koffers klaar om naar het buitenland te vertrekken, maar een opportuniteit bij een Gentse startup in big data, content marketing en media-convergentie besliste er anders over.

Het verhaal gaat verder bij Unilever, waar hij terecht komt in het out-of-home marketing team om er onder andere het ijsmerk Ben&Jerry's mee uit te bouwen. Het is het begin van een interessant en succesvol parcours langs verschillende sales en marketing departementen. Hij werkte onder andere op de merken Magnum, Ben&Jerry's - en nadien - Dove, Rexona en Axe en lanceerde tal van nieuwe merken en platformen. Als marketing manager op Axe won hij een Gouden Effie met de Mating Game campagnes.

De laatste jaren vertegenwoordigt hij opnieuw alles wat lekker is: de Unilever ijs- en drankenmerken en brengt hij als marketingdirector Refreshment en lid van het leadership team een nieuwe dynamiek van consumenten experiences en premiumisatie. In deze rol zet hij sterk in op experiental marketing via events en de move naar marketing in een digitale wereld. De merkenportefeuille werd sterk uitgebreid en hij creëerde opnieuw lokale campagnes om de connectie met de Belgische consument te versterken.

Digitale data driven marketing, product & media innovatie en ondernemerschap lopen als een rode draad door zijn carriere en sinds begin 2019 mag hij zich de trotse 'founder' noemen van zijn eigen merk binnen Unilever.

Valérie Molitor
UBA

Valérie Molitor

Marketing Director - Schweppes Suntory Benelux
In 2001, na haar studies als Management Ingenieur van de Solvay Business School, begon Valérie haar carrière bij Sara Lee Nederland op het merk Duyvis. Terug in België, bouwde ze haar ervaring in marketing binnen het Sara Lee-koffie groep. In 2008, na het herpositioneren van Douwe Egberts kreeg zij en haar team een Gouden Effie voor de campagne Fokkie!.

In 2011 neemt ze de functie van Marketing Manager eerst voor de categorie Single Serve (Senseo en L'Or Espresso) en vervolgens voor de Multi Serve-categorie (Douwe Egberts, Jacqmotte, Zwarte Kat).

In 2014 gaat ze naar de Danone Group als Marketing Manager op de lokale merken Danio, Oikos en Danone Nature. Gedurende deze jaren bij Danone leidt ze 2 belangrijke projecten op de 'indulgence' merken: de herpositionering van het merk Danio in een geest Millennials 'Live life to the full' en de heropleving van het merk Greek onder het merk Oikos waarvan het succes erkend zal worden via een nominatie door de Effie in 2016.

Eind 2016 vervoegde Valérie Schweppes Suntory Benelux als Marketing Director voor de belgische en nederlandse markten.

Aude Mayence
UBA

AUDE MAYENCE

Marketing Brand Director - Delhaize
Aude Mayence wordt licentiaat in Romaanse talen en literatuur aan de ULB, vervolgens behaalt ze aan de Solvay Business School een speciale licentie in Management en een Executive Master in Marketing en Reclame.

Ze begint haar carrière in 2002 in de wereld van retail bij Carrefour België als productmanager (productontwikkeling) en onderhandelaar. Bij Mondelez wordt ze achtereenvolgens Category Manager en Brand Manager voor het merk Milka.

In 2010 verhuist ze naar Danone, waar ze wordt benoemd tot Senior Brand Manager en Marketing Manager voor de merken Danone, Petit Gervais, Vitalinea en Greek. Zij lanceert voor Danone de yoghurt à la grecque op de Belgische markt.

Sinds juni 2014 is zij Marketing Brand Director bij Delhaize België, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merk.

In 2018 wordt ze Marketer of the year.

Benedicte Lobelle
UBA

Benedicte LOBELLE

Chief Marketing Officer - Nationale Loterij
Bénédicte startte in 1990 haar loopbaan bij de toenmalige VUM (Vlaamse Uitgevers Maatschappij). Na 8 jaar VUM, waar ze verschillende functies uitoefende in advertising sales, stapte ze in 1998 over naar Sanoma Magazines.

Bij deze magazine uitgever heeft ze verschillende ervaringen opgedaan: 'het magazinevak in het algemeen', 'communicatie', 'IT gerelateerde projecten' tot ze daar vanaf 2006 resoluut voor de digitale activiteiten van het de uitgever koos.Sinds 2006 tot eind 2013 was ze verantwoordelijk voor de digitale business unit, digitale strategie en innovatie.

In 2014 werkte ze voor iMinds VUB werkte op media-economie. Vanaf januari 2015 was ze verantwoordelijk voor de digitale marketing en business van de Nationale Loterij. Sindsd begin 2018 werkt ze er als Chief Marketing Officer.

Luc Van Wichellen
UBA

LUC VAN WICHELEN

Area Media Manager Western Europe -
Mondelēz International

Luc Van Wichelen is Master in de Toegepaste Economische Wetenshappen en behaalde eveneens een MBA aan de Antwerp Management School. Hij begon zijn carrière bij Danone waar hij gedurende 2 jaar in London meewerkte aan de opzet en uitbouw van Danone UK. Na een eerste commerciële ervaring bij Danone België maakte hij de overstap te maken naar de marketingafdeling. Hij stond daar o.a. aan de wieg van Danio dat door jarenlange sterke groei één van de pilaren van het bedrijf werd.

Vervolgens maakte hij de overstap naar LU, waar hij als marketing manager het volledige segment van de kinderproducten aanstuurde.

Gedreven door zijn passie voor media, greep Luc de kans om de rol van Media Manager voor de verschillende bedrijven van Groupe Danone uit te bouwen. Na 5 jaar stapte hij over naar Kraft Foods/Mondelēz. In 2011 werd hij verkozen tot Media Advertiser bij de AMMA awards, waar hij nadien ook meerdere jaren in de jury heeft gezeteld.

Na een bijkomende ervaring als Media Operations Manager voor Europa, is hij nu als Area Media Manager verantwoordelijk voor alle landen van West-Europe, hierbij bijgestaan door een internationaal team van Media Managers in de grootste landen.

David Willems
UBA

David WILLEMS

General Manager - Perrigo Green Division
David Willems behaalde zijn diploma rechten aan de KU Leuven en voegde daar een MBA in marketing management aan de Vlerick Business School in Gent aan toe.

Hij starte zijn carriere bij Danone in 1999 waar hij diverse marketing functies uitoefende op vrijwel alle merken van de portfolio van junior brand marketeer tot group marketing manager.

Begin 2008 werd hij marketing directeur van het pas opgerichte Danone Zwitserland waar hij gedurende 4 jaar Danone op de kaart zette en het marktaandeel van het merk met merken als Actimel en Activia gestaag deed groeien.

In 2012 keerde hij terug naar België als marketing directeur voor Campbell Foods waar hij onder andere de sterke locale merken Devos Lemmens en Royco verder uitbouwde.

Begin 2014 maakt hij de overstap naar de auto-industrie waar hij zich als marketing directeur Toyota en Lexus Belux toelegt op het verder uitbouwen van het marktaandeel van hybride voertuigen en de digitale transformatie van het bedrijf.

Sinds september 2018 is David General Manager van de Green Division, een zelfstandig opererende afdeling van Perrigo met een portfolio die bestaat uit een breed aanbod van natuurlijke voedingssupplementen, gezondheidsproducten en cosmetica in verschillende Europese landen.

Sylvie Verbruggen
UBA

Sylvie VERBRUGGEN

Communication Director - Liberty
Sylvie liep op haar 18e een stage in een reclamebureau en was meteen gebeten door het vak. Ze besliste om Communicatiewetenschappen te gaan studeren aan de UA en nadien behaalde ze ook een Master in Marketing Management aan de Vlerick school.

In 2003 startte ze haar carrière bij Dubois meets Fugger en nadien Duval Guillaume waar ze doorgroeide van Account Executive tot Client Service Director. In 2012-2013 was Sylvie Managing partner van het eengemaakte Duval Guillaume en stond mee aan de wieg van een succesverhaal dat in die jaren 24 Cannes Lions opleverde.

Eind 2013 startte Sylvie bij 1 van haar meest dynamische klanten: Telenet. Ze werd er verantwoordelijk voor Brand, Media en Communications en kreeg er de verantwoordelijkheden voor Channel marketing en Memorable experiences bij. Het is in die rol dat ze haar gouden EFFIE won met de Helemaal Mee Tournee. Haar talent werd opgemerkt door de hoofdaandeelhouder van Telenet - Liberty Global - waar ze sinds 2017 aan de slag is als Communicatiedirecteur.

Naar boven
Lies Eeckman
UBA

Lies Eeckman

Managing Director - Polestar Belgium
Na meer dan 20 jaar haar ervaring te hebben uitgebouwd binnen de FMCG besliste Lies om de overstap te maken naar automotive. Momenteel is ze Managing Director voor Polestar, het nieuwe merk van elektrische wagens uit de Volvo-groep

Van 2018 tot 2019 was ze Marketing Director bij BMW Group Belux.

Daarvoor had ze de leiding van het marketing departement bij Continental Foods. Gekend voor z'n portfolio van local jewels met sterke merken zoals Devos Lemmens, Royco, Liebig Delisoup, Aiki, Imperial. De campagnes van Devos Lemmens zijn in elke Belg z'n memorie gegrift en gaf het merk een nieuwe elan met Dat is m ,bekroond met 2 Effies op een rij en titel van Advertiser Personality of the year 2017.

Voordien was ze 11 jaar succesvol als marketeer bij Alken Maes. Zo stond ze aan de basis van de herlancering van Maes pils, goed voor een gouden Effie in 2010. Ze herpositioneerde Grimbergen als bier van de Feniks, pioneerde met Maes Radler als een nieuw segment binnen de Belgische biermarkt en bouwde ze samen met haar team Desperados uit tot het absolute nummer 1 merk bij 18-25-jarigen.

Creativiteit & Innovatie zijn dan ook haar stokpaardjes.

Naar boven
Patrick Kindt
UBA

Patrick Kindt

General Manager Marketing & Communication - KBC
Na verschillende bachelor studies (Engels, Geschiedenis, Soc. Psychologie) vond Patrick het tijd om een professionele loopbaan aan te vatten.

Hij koos daarbij voor de toenmalige Kredietbank (1989). Gebeten door klanten en business startte hij als kantoordirecteur. Het ene kantoor volgde het ander op en in 2000 werd hij benoemd tot Clusterdirecteur.

Vlerick en INSEAD opleidingen leidden hem in 2005 naar HQ van KBC waar hij de verantwoordelijkheid krijgt over de strategische marketing. In 2008 wordt hij General Manager Marketing & Communication.

Een verticale carrière dus, eerder een uitzondering op de regel bij Marketingprofielen. Het maakt hem gepokt en gemazeld in het vak, niet enkel technisch, maar ook in what it needs to get there : strategie, people & change management. Het resultaat is een merk dat veelvuldig wordt onderscheiden met best bank & best brand awards.

Naar boven
Jeroen Bronselaer
UBA

Jeroen Bronselaer

Senior Vice President Residential Marketing - Telenet
Jeroen Bronselaer studeert Handelsingenieur aan de KU Leuven en behaalt aan diezelfde universiteit nadien ook nog een Master in E-communicatie.

Jeroen begint zijn carrière in 2003 bij VRT, waar hij meewerkt aan de lancering van KetnetKick, het eerste (en enige) computergame van VRT. Nadien groeit hij door naar meer business geörienteerde rollen en onderhandelt in naam van de openbare omroep regelmatig met productiehuizen, creatief talent en operatoren als Telenet en Proximus.

Het verhaal gaat verder aan de andere kant van de onderhandelingstafel, want in 2010 stapt Jeroen over naar Telenet. Hij krijgt er verantwoordelijkheid over een aantal Entertainment producten en staat mee aan de wieg van Play More en Play Sports.

In 2015 komt Jeroen aan het hoofd te staan van de volledige afdeling Residential Marketing en sindsdien stuurt hij een team van toppers aan dat samen verantwoordelijk is voor het sterke merk Telenet en de lancering van innovatieve producten en diensten als WIGO, YUGO, De Helemaal Mee Tournee en de vernieuwde Play.

Naar boven
Hendrik Van Steendam
UBA

Hendrik Van Steendam

Marketing Director - Lotus Bakeries
Hendrik Van Steendam behaalde in 2003 zijn diploma van Burgerlijk Ingenieur in de Elektrotechniek aan de Universiteit van Gent en voegde daar een master General Management (Vlerick Management School) aan toe.

Zijn eerste werkervaring bij Procter &Gamble bleek de ideale leerschool in de FMCG brand building. Bij Imperial Meat Products (Campofrio Food Group) vervulde Hendrik vervolgens verschillende B2B en B2C marketing functies (Aoste, Marcassou, Weight Watchers). Hier kwam hij ook voor het eerst in contact met de Effie Awards dankzij de succesvolle herpositionering van Marcassou (Silver Effie 2010).

In 2015 zette Hendrik de stap naar Lotus Bakeries als Marketing Manager Speculoos om er vervolgens door te groeien tot Marketing Director België. Samen met een team enthousiaste collega's werkt hij aan de verdere groei van het Lotus portfolio. Een sterke troef hierbij is het inzetten op lokaal ontwikkelde media campagnes.

Voor Hendrik is de combinatie van een analytische aanpak, de juiste consumer insights en een creatieve geest het ideale recept van een geslaagde marketing campagne.

Naar boven
Kristine Verhelst
UBA

KRISTINE VERHELST

Media Management Consultant - Freelance
Met een diploma van Handelsingenieur aan de KUL en een Postgraduaat in 'Mathématiques appliquées à la gestion' aan de ULB op zak, startte Kristine haar marketingloopbaan bij Henkel Belgium.

Nadat zij in verschillende productcategorieën haar marketing expertise opbouwde, werd zij aangesteld tot Media Manager voor Henkel Benelux.

Gepassioneerd door al wat met media te maken heeft werd zij later Deputy General Manager bij Initiative Media om uiteindelijk Head of Media & Production te worden bij Proximus. In deze rol leidt zij een team van 14 personen en staat zij in voor de ontwikkeling van de mediastrategie, het design van de digitale communication journeys, de media planning & buying en optimisatie van de performantie alsook de coördinatie en negotiatie van de productie voor Proximus en filialen.

Zij heeft mooie awards zoals Media Advertiser of the Year, Effie, Amma en Mixx op haar palmares.

Kristine houdt van grote uitdagingen en opteert voor een no nonsense aanpak om tot resultaat te komen.

Naar boven
Florence Coppenolle
UBA

FLORENCE COPPENOLLE

Chief Communication & CSR - Engie

Florence Coppenolle is gediplomeerde in de Politieke Wetenschappen - Internationale Relaties (VUB/Universidad Granada) en in Business Administration (Leuven Management School).

Door haar passie voor Communicatie heeft ze de voorbije 20 jaar een heel ruime kennis opgebouwd op het gebied van Corporate maar ook Commerciële Communicatie. Zij startte haar loopbaan in de politieke en institutionele communicatie vooraleer over te stappen naar de wereld van de grote ondernemingen. Eerst Belgacom en nadien Engie, 7 jaar geleden. Ze leidt er een departement van een vijftigtal experten die de perscontacten beheren, de 17.000 medewerkers van de Groep in België informeren maar ook de commerciële campagnes van het merk uitrollen voor de 2,5 miljoen klanten.

Naast Chief Communication Officer voor Engie Benelux, is Florence ook verantwoordelijk voor CSR (MVO - Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) en de Engie Stichting. Op continue wijze bedenkt zij de communicatiestrategieën door rekening te houden met de sociale context en de actualiteit waarbinnen producten en diensten evolueren.

Naar boven
Sébastien Campopiano
UBA

Sébastien Campopiano

Marketing Director - Mars Belgium

Sébastien Campopiano studeerde af als handelsingenieur aan de Solvay Brussels School, aangevuld met een Master in International Management aan de SDA Bocconi School of Management in Milaan.

Hij begon zijn carrière bij L'Oréal België als Junior Brand Manager voor Armani en Ralph Lauren. Hij besloot de wereld van luxeproducten te verlaten en een carrière in de FMCG na te jagen. Vervolgens bekleedde hij de functie van Brand Manager bij Danone op Actimel.

Na meer dan 5 jaar bij Danone en na het managen van Danette en de lancering van een ontwikkelde innovatie op de Belgische markt, gaat hij een nieuwe uitdaging aan bij Ferrero en ontwikkelt hij de campagne "Personaliseer je pot" op Nutella. Later werd hij Marketing Manager voor Tic Tac en Ferrero Rocher voor de Benelux.

Hij verliet de Ferrero-groep in 2018 om zijn eerste rol als marketing director in te vullen bij Mars Belgium in de categorie Chocolade. Sindsdien is hij Marketing Director voor alle categorieën (Food en Petcare).

Voordat Sébastien in 2019 bij de jury van Effie in dienst trad, was hij lid van de Belgische jury van BOCA.

Naar boven
Petra De Roos
ACC

Petra DE ROOS

Managing Director - LDV United

Er was eens een meisje dat zo verliefd was op reclame dat ze haar studie in het buitenland liet staan om bij een reclamebureau aan de slag te gaan. Vandaag, meer dan 15 jaar later, is dat meisje managing director. Bij datzelfde bureau.

Ze is intussen ook vrouw en moeder van twee kinderen. Maar de reclamevlinders fladderen nog altijd even hevig in haar buik. Het is goesting in het vak: het buikgevoel dat, gecombineerd met een emotioneel hart en een rationeel hoofd, leidt tot communicatie die raakt, die fans voor merken maakt. Want dat is waar het bureau dat zij leidt, LDV United, als één team voor staat: We create fans for brands. En dat doet LDV United door merken relevant en onderscheidend te maken.

LDV United won al Effies met en voor Brantano, Telenet, Sunweb, Neckermann, Red Bull en De Standaard. Het bureau schreef trouwens geschiedenis met de eerste overheidscampagne die een Effie won, een gouden Effie nog wel, met en voor stad Antwerpen.

Terug naar dat meisje van toen. Die zag zich enkel in haar stoutste dromen zetelen in de Effie jury. Maar in sprookjes en in dromen moet je geloven. Dan alleen worden ze waar. Dan alleen leef je lang en gelukkig.

Yves Van Landeghem
ACC

Yves VAN LANDEGHEM

Managing Partner - Leo Burnett

Yves studeerde consumentenpscyhologie aan de Universiteit Gent en deed er daarna nog een jaar Vlerick (marketing) bij. Bij de business school ging hij initieel aan de slag als assistent en onderzoeker maar hij wisselde al snel zijn academische hoed voor die van strateeg bij The Reference. In 2002 keerde hij terug naar zijn eerder stageplaats Quattro als strategic planner.

Dat bureau werd de Belgische incarnatie van Saatchi & Saatchi en vanaf 2006 vervoegt hij er het management. Als strategisch directeur zet hij mee de lijnen uit van het bureau alvorens het mee verder onder de nieuwe Publicis structuur te voegen. In 2016 was hij mee verantwoordelijk voor de fusie tussen Saatchi en Leo Burnett, dat voortaan onder die laatste naam door het leven gaat.

Effie ervaring is hem niet vreemd: Yves heeft een bronzen (Carrefour), een zilveren (Universiteit Gent - Durf Denken) op het palmares staan in België. Daarnaast prijken nog een zilveren en gouden Euro Effie (Europese Commissie - Ex–Smokers). In 2013 zetelde hij reeds in de finale ronde als jurylid voor de Euro Effies.

Peter Ampe
ACC

Peter Ampe

Creative Partner - FamousGrey
Guillaume Van der Stighelen. Hij was het die het talent van Peter Ampe opmerkte en hem een kans aanbood in de communicatie. Peter was toen 29 jaar. Voordien was deze Germaanse filoloog één van de eerste leraars Nederlands voor niet-Nederlandstaligen en freelance journalist. Zijn achtergrond verklaart meteen zijn voorliefde voor waarachtige ideeën die de wereld beter maken en merken vooruit helpen. Zelf noemt hij het "creating logical magic". Deze dualiteit zie je ook duidelijk aan zijn palmares: Peter heeft vandaag 35 Cannes Lions en 12 Effie Awards op zijn palmares.

Peter begon als copywriter bij Young&Rubicam en GV/Company en maakte in 2001 de overstap naar Duval Guillaume, waar hij de rol van creatief directeur op zich nam. In deze functie leidde hij in 2012 Happiness Brussels en vanaf 2013 DDB Brussels, waarmee hij 2 jaar op rij Creative Agency of the Year werd. Na bijna 5 jaar DDB maakte hij eind vorig jaar de overstap naar FamousGrey, waar hij creative partner is van Marc Fauconnier.

Als Peter niet bezig is met communicatie, is hij aan het schrijven. Gedichten verschenen al op installaties in Brugge, Oostende en Swansea. Hij is ook de auteur van "The Mind Works Best at Running Speed". Bij een loopsnelheid van 10km/u komen de ideeën vanzelf, beweert hij. Iets wat we niet meteen durven tegen te spreken.

Naar boven
Arnaud Pitz
ACC

ARNAUD Pitz

Creative Director - BBDO
Met een diploma communicatie van IHECS op zak, begint Arnaud zijn carrière als copywriter bij Ogilvy & Mather in 2001.
Er volgen 3 jaren bij LG&F, waar hij zijn pen toewijdt aan grote merken als Proximus, Toyota, Brussels Airlines, Bacardi-Martini en de Nationale Loterij.

In 2006 vervoegt hij Mortierbrigade en maakt er indruk met campagnes voor Studio Brussel, Win for Life, Euromillions, Deutsche Bank, Lutosa en Radio 1.

In 2012 neemt Arnaud de rol op van Creatief Directeur bij BBDO samen met zijn kompaan Sebastien De Valck. Samen, nemen ze er grote merken stevig onder handen. Merken als Proximus, Lidl, Ethias, Douwe Egberts, Scarlet en recent ook Decathlon, Leonidas Jupiler en nog een hele resem andere…

Allemaal met één missie - één die het bureau zijn reputatie heeft gegeven op de Effie Awards - namelijk : we create effectiveness. Hun werk van de laatste zes jaar heeft BBDO een plek opgeleverd in de top van de Belgische creatieve bureau's.

Naast reclamemaker, is Arnaud een gepassioneerd golfer. Hij probeert zo goed en zo kwaad mogelijk zijn handicap van 8,3 te beheersen. En dat allemaal met een vrouw en twee kinderen. Dat verdient op zich al een Effie.

Naar boven
Sylvie Dewaele
ACC

Sylvie Dewaele

Media Arts Director - TBWA
Als deel van het managementteam is Sylvie verantwoordelijk voor de groei van Media Arts & Disruption Live binnen TBWA.

Samen met haar team ontwikkelt ze geïntegreerde mediastrategieën en ideeën voor de klanten van het agentschap. Zo spot ze nieuwe opportuniteiten om verschillende doelgroepen aan te spreken, maar ook om nieuwe vaardigheden binnen het bureau te ontwikkelen. McDonald's, Telenet, Engie, KBC, Delhaize en Euromillions behoren tot haar belangrijkste klanten.

Ze woont met haar echtgenoot en twee kinderen in Antwerpen. Skiën en tennissen zijn haar favoriete bezigheden, maar liefst van al reist ze de wereld rond om nieuwe plekken te ontdekken.

Naar boven
Vincent D'Halluin
ACC

VINCENT D'HALLUIN

Strategic Director - mortierbrigade
Vincent D'Halluin (°1981) studeerde Letterkunde aan de Universiteit Gent en Account Planning aan de Miami Ad School (San Francisco).

Via BBDO en Publicis belandde hij bij mortierbrigade, waar hij als strategic director mooie merken als Lotto, Win for Life, ING, MIVB, De Standaard, Canvas, UGent, Cristal, Hans Anders en Dreamland helpt om hun unieke verhaal te vertellen. Daarnaast managet hij mee het bureau.

Hij vindt nutteloze weetjes allesbehalve nutteloos, blauw en zwart meer dan een kleurcombinatie en heeft een zwak voor Italië en renaissancekunst.

Vincent won Effies voor Eneco, Studio Brussel, Win for Life, ING en Mobile Vikings.

Naar boven
Carine Vaeremans
BAM

Carine Vaeremans

CEO - Profacts

Na haar studie International Business Management startte Carine Vaeremans haar loopbaan bij Unilever. Gedurende ruim 10 jaar deed ze er een ruime ervaring op in customer development, marketing, innovatie en onderzoek.

Nadien ging ze aan de slag bij boeiende bedrijven als Panasonic Energy Europe, Leonidas, Research International, Synovate en Friesland Campina. In die periode nam Carine tevens het voortouw binnen de UBA in het uitbouwen van het Experience Center Shopper Marketing.

Sinds april 2017 staat ze aan het hoofd van Profacts, een toonaangevend marktonderzoeks- en adviesbureau. Naast kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek innoveert Profacts onder meer met datamining en sentiment analyse, impliciet onderzoek op basis van eye-tracking en VR. Het bedrijf investeert in nieuwe digitale platformen om de uitdagingen van klanten te ondersteunen.

Daarnaast is Carine ook een NLP en ICF gecertifieerde coach, die naast het behalen van bedrijfsresultaten ook erg veel belang hecht aan het ontwikkelen van talent en veerkracht voor mens en organisatie.

Els Raemdonck
BAM

ELS RAEMDONCK

Lector Communication Management -
Erasmushogeschool Brussel

Als kind verzon Els veel verhalen die ze vertelde aan haar vriendinnen waarmee ze over de speelplaats liep. Ze was oneindig nieuwsgierig en wilde later 'iets doen met mensen'.

Kinderpassies leren veel over waar je in het leven best uw tijd aan besteedt.

Ze vindt het dan ook een écht privilege dat ze haar persoonlijke interesses kwijt kan in haar 2 jobs. Ze werkt halftijds als lector communicatiemanagement bij de Erasmushogeschool Brussel en halftijds als strategisch directeur bij Happiness.

Ze is oprecht dankbaar voor de vele inspirerende mensen & merken die haar pad kruisten bij de verschillende bureau's waarvoor ze gewerkt heeft: Saatchi&Saatchi, Young & Rubicam , Ogilvy & Mather , DuvalGuillaume , Famous en nu Happiness .

Els won zelf een aantal Effies: 1 Gold voor 2dehands, 1 Silver Euro-Effie voor Senseo en 2 Bronze Awards voor Senseo en Axion.

Naar boven
Sandra Rothenberger
BAM

Sandra Rothenberger

Professor of Marketing - Université Libre de Bruxelles

Dr. Sandra Rothenberger has been active since 2001 in the scientific and academic fields. Since she started her Ph.D. in 2001 she has been focusing her research and teaching on Strategic Marketing, mainly in the areas of Strategic Pricing and Consumer Behavior. She has an international research network and teaching background with various European, American and Asian Universities and Business Schools. Since September 2013 she is chairing the Strategic Marketing and Innovation Department at the Solvay Brussels School of Economics & Management. Her teaching experience spans more than a decade and courses at all levels (undergraduate, MBA, MS, Ph.D. and Executive Education) in the disciplines with a special focus on Strategic Marketing and Strategic Management.

She has published in several research journals, including the European Management Journal, Journal of Product and Brand Management, Journal of Relationship Marketing and Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, co-authored and co-edited research monographs and published books on Strategic Pricing and Strategic Management. Her business and industry experience includes consultancy of small and medium sized companies as well as supervisory board activities in European multinational corporations.

Naar boven
Alex Thoré
BAM

Alex THORé

CEO - Magis Company

Na zijn studies als Handelsingenieur aan de Solvay School of Business (VUB), start Alex zijn carrière bij Procter & Gamble als Brand Manager. Daarna werkt hij bij Pernod Ricard en Danone als senior brand manager, account manager en marketing manager. Met deze ervaring op zak, start hij in 2006 bij Coca-Cola Belgium en bouwt hij gedurende 7 jaar in lokale en Europese marketing & communicatie directies verder aan zijn leiderschapscompetenties, zowel op strategisch als menselijk vlak.

In 2013 vervoegt hij Belgacom, waar hij als head of branding en communication mee aan de wieg staat van de hele rebrandingoperatie van Belgacom naar het nieuwe Proximus. Binnen dat nieuwe Proximus groeide hij door als CRM, Branding & Communication Director.

Sinds 2018 is Alex CEO van Magis Company, een bedrijf dat marketingtechnologie wil inzetten ten behoeve van managers, ceo's en ook kmo's.

Collega's, partners en vrienden kennen hem als een gepassioneerde en resultaatgedreven marketeer… karakteristieken die dus zeer goed bij Effie passen.

Joke Claessen
BAM

Joke Claessen

Marketing- & Communicatiestratege

Joke start haar carrière bij NCM, gespecialiseerd in overheidscommunicatie. Nadien volgt Promotional Campaigns/Ogilvy waar een nieuwe cel wordt opgericht Sampling Campaigns. Hier start de voorliefde voor data driven communicatie. Een liefde die blijft duren en groeien tot een passie voor customer centric campagnes.

De grote stap komt er bij 4Real, de net opgerichte DM-poot naast GVCompany. Een stap die uiteindelijk meer dan 15 jaar zal duren. Van Account Manager bij 4Real, tot Strategisch Directeur bij TEQUILA. 15 jaar bij dezelfde groep, die van DM bureau tot relationeel communicatiebureau evolueert. Van off-line DM tot 360°. De nauwe samenwerking en uiteindelijk fusie met TBWA levert een sterke complementariteit op.

In 2012 start een nieuw hoofdstuk: freelance relationship builder. In dit traject ligt de focus steeds meer op purpose driven marketing. Bedrijven door lange trajecten of korte projecten helpen om de klant centraal te plaatsen in de organisatie, in het marketing denken. Een aanpak die wordt toegepast op kleine en grotere spelers in de markt. Een opdrachtenmix tussen campagnes ontwikkelen en merkstrategieën, interim marketing opdrachten en communicatieadvies. Start-ups en gevestigde waarden. Een rijke mix. Zowel in B2C als B2B.

Sinds 2017 combineert ze deze opdrachten met de rol van Strategische Coach (Senior Strateeg) bij CCX, het communicatiebureau van ColruytGroup. Hier werkt ze op Colruyt, OKay, BioPlanet, DreamLand, Dreambaby, Collect&Go, Xtra, Collishop en Corporate opdrachten.

Sinds 2019 is Joke voorzitter van het BAM-congres.

Naar boven
Hakim Zemni
BAM

Hakim Zemni

Managing Partner - InSites Consulting

Hakim is Managing Partner en Managing Director Paris bij InSites Consulting. Hij behaalde een master diploma in Communicatiewetenschappen, en is sinds 1998 actief in de wereld van marktonderzoek en marketing.

Hakims carrière begon bij MarketResponse International, waar hij als projectmanager werkte voor klanten in zowel in Media & Entertainment als in FMCG. Na een management buy-out in 2000 werd hij medestichter van Compagnie. Hij werd er al snel Client Service Director en lanceerde ParTcours in 2006i; de nadruk lag op innovatief kwalitatief onderzoek, met impactvollere rapporteringen, in-company opdrachten en workshops.

In 2008 vervoegde hij InSites Consulting als mede-manager van het online kwalitatieve departement; hierbij injecteerde hij zijn offline kwalitatieve expertise in de opkomende online kwalitatieve methodologieën. Daarna kwam hij aan het hoofd van het Marketing Insights team, waar hij het portfolio beheerde van internationale merken, vooral in Media & Entertainment. In 2012 werd hij Managing Director van het hoofdkantoor van InSites Consulting te Gent, België, waar hij de leiding op zich kreeg van 50+ consultants. Hij werd Managing Partner van het bedrijf en werd deel van de Strategic Partner Board in januari 2018.

Sinds 1 juli 2019 is Hakim Managing Director van het InSites Consulting kantoor te Parijs; daar is hij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de business in de Franse markt, en eveneens van de integratie van het recent verworven crowdsourcing platform en team eÿeka. Zijn content expertise omvat media, branding, positioning en hybride methodologieën.

Hij drukt zich vloeiend uit in het Nederlands, het Engels, het Frans en het Arabisch.

Naar boven
Sylvie Irzi
UMA

Sylvie IRZI

Managing Director Initiative - COO Mediabrands
Sylvie Irzi haalde een licentie in Business Administration aan de ULG en vervolgens een korte MBA graad aan de Kellogg's University in Business Management & Marketing.

De carrière van Sylvie is sterk gelinkt aan technologie, aan webdiensten en aan 'digital' in de bredere zin. Ze gaat van start in de Telco sector met een eerste ervaring bij Motorola Datacom en vervolgens bij British Telecom WW Ltd vooraleer 10 jaar aan de slag te gaan bij Microsoft waar ze de rol van Marketing Director op zich nam voor MSN, met inbegrip van de portal MSN.be, de webdiensten voor klanten en de regie Microsoft Advertising.

Bij het vertrek van Marc Bresseel, neemt ze de leiding over van de Consumer and Online divisie en wordt ze Country Manager, een job die ze gedurende 5 jaar zal uitoefenen. Na Microsoft verkast ze 3 jaar naar Shanghai waar ze de inhoud en de scenographie van het Belgische paviljoen op de Wereldexpo in Shanghai in 2010. Terug in het land, neemt ze de leiding op van Initiative, een divisie van Mediabrands NV, de tweede media agency groep in België waar ze ondertussen 4 jaar bezig is met het transformeren en aanpassen van het agentschap aan de nieuwe opportuniteiten en noden van zijn klanten en de sector in het algemeen.

Christine Brone
UMA

Christine Brone

Managing Director - PHD Media

Christine startte in 2015 het jongste mediabureau van België op : PHD Media, het 2de netwerk agentschap van de Omnicom Media Group. Bij PHD media ligt de focus op strategie, innovatie en creativiteit in media en zorgt een ploeg van 22 jonge professionals voor een goede implementatie van mediaplannen in nauwe samenwerking met de reclamebureaupartners van haar klanten.

Media is de rode draad doorheen Christine haar carrière en daarbij is ze één van de weinige media professionals die de tripartite Adverteerder – Creatief bureau en mediabureau met glans wist aan mekaar te breien. Na 9 jaar te hebben gewerkt als mediaplanner stapte ze in 1998 over naar adverteerderszijde en was 7 jaar Media Manager Benelux bij Henkel. In 2006 startte ze samen met 2 gerenomeerde creatieven het reclamebureau Openhere op om vervolgens in 2012 de leiding te nemen over Carat alvorens in 2015 PHD Media op te starten in België.

In de loop van haar carrière wist ze een bijdrage te leveren aan diverse merken & campagnes die zowel media, creatieve als effectivness awards opleverden en was ze actief in zowel de technische commissies van de UBA, als in de raad van bestuur van het CIM en UMA.

Arjan Pomper
UMA

Arjan Pomper

CEO - Dentsu Aegis Belgium

Zo'n 25 jaar geleden startte Arjan Pomper zijn carrière bij Universal Media in Amsterdam, waar hij in 2004 afscheid nam als CEO. Hij maakte de overstap naar Aegis Media Nederland, om daar het bedrijf te transformeren naar full service communicatiebureau. Na dit tot een succes te brengen kreeg hij bij hetzelfde bedrijf in 2008 de verantwoordelijkheid erbij voor The Middle East & Africa. In 4 jaar heeft Arjan in deze regio een volledig netwerk gebouwd van 5 naar 35 kantoren en Aegis Media op de kaart gezet als een van de leading communicatie agencies.

Begin 2013 startte hij een TV en online content bedrijf, gericht op Sub Sahara Africa, waar hij voor de grootste adverteerders en netwerken programma's maakte als The Voice.

In 2019 keerde Arjan terug naar Dentsu Aegis Network als CEO België.