Effie Jury 2022

Uw inzending zal worden beoordeeld door de bekwaamste en meest ervaren business leaders van België.

Benedicte Lobelle - Marcom Director - Nationale Loterij
Effie Juryvoorzitter / UBA

BÉNÉDICTE LOBELLE

Chief Marketing Officer - Nationale Loterij

Bénédicte startte in 1990 haar loopbaan bij de toenmalige VUM (Vlaamse Uitgevers Maatschappij). Na 8 jaar VUM, waar ze verschillende functies uitoefende in Advertising & Sales, stapte ze in 1998 over naar Sanoma Magazines.

Bij deze magazine uitgever heeft ze verschillende ervaringen opgedaan: 'het magazinevak in het algemeen', 'communicatie', 'IT gerelateerde projecten' tot ze daar vanaf 2006 resoluut voor de digitale activiteiten van de uitgever koos. Van 2006 tot eind 2013 was ze verantwoordelijk voor de digitale business unit, digitale strategie & innovatie.

In 2014 werkte ze voor iMinds VUB op het project media-economie. Vanaf januari 2015 was ze verantwoordelijk voor de digitale marketing en business van de Nationale Loterij. Sinds begin 2018 werkt Bénédicte er als Chief Marketing Officer.

Petra De Roos
Ondervoorzitter Effie Jury / ACC

PETRA DE ROOS

Managing Director - LDV United

Er was eens een meisje dat zo verliefd was op reclame dat ze haar studie in het buitenland liet staan om bij een reclamebureau aan de slag te gaan. Vandaag, meer dan 15 jaar later, is dat meisje managing director. Bij datzelfde bureau.

Ze is intussen ook vrouw en moeder van twee kinderen. Maar de reclamevlinders fladderen nog altijd even hevig in haar buik. Het is goesting in het vak: het buikgevoel dat, gecombineerd met een emotioneel hart en een rationeel hoofd, leidt tot communicatie die raakt, die fans voor merken maakt. Want dat is waar het bureau dat zij leidt, LDV United, als één team voor staat: We create fans for brands. En dat doet LDV United door merken relevant en onderscheidend te maken.

LDV United won al Effies met en voor Brantano, Telenet, Sunweb, Neckermann, Red Bull en De Standaard. Het bureau schreef trouwens geschiedenis met de eerste overheidscampagne die een Effie won, een gouden Effie nog wel, met en voor stad Antwerpen.

Terug naar dat meisje van toen. Die zag zich enkel in haar stoutste dromen zetelen in de Effie jury. Maar in sprookjes en in dromen moet je geloven. Dan alleen worden ze waar. Dan alleen leef je lang en gelukkig.

Gregory Ginterdaele
ACC

GREGORY GINTERDAELE

Creative Director - BBDO

Gregory Ginterdaele is geboren in de fotostudio van een reclamebureau. Welk ander beroep dan creatief had hij kunnen kiezen? Als beste van zijn klas studeerde hij af aan de Sup de Création, en begon zijn carrière in Frankrijk. Al snel koos hij voor België, waar er minder gepraat wordt en zijn naam correct wordt uitgesproken.

Hij begon als Concept Copywriter en werd daarna Creative Director. Zo werkte hij onder andere bij Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Famous, Air, DDB, Ogilvy Social.Lab. Door het verweven van strategie en creatie op internationale en lokale campagnes voor merken als Toyota Motor Europe, Heinz, British Airways, McDonald's Europe, Audi Europe, P&G, Proximus, La Loterie Nationale, Leffe, Volkswagen, Delhaize, Amnesty International en IKEA werd hij 3 keer genomineerd als Creative of the Year en won hij 3 keer als Agency of the Year. Hij is een van de meest bekroonde Belgische creatieven.

In oktober 2021 startte Gregory bij BBDO.

Sylvie Dewaele
ACC

SYLVIE DEWAELE

Media Arts Director - TBWA

Als deel van het managementteam is Sylvie verantwoordelijk voor de groei van Media Arts & Disruption Live binnen TBWA.

Samen met haar team ontwikkelt ze geïntegreerde mediastrategieën en ideeën voor de klanten van het agentschap. Zo spot ze nieuwe opportuniteiten om verschillende doelgroepen aan te spreken, maar ook om nieuwe vaardigheden binnen het bureau te ontwikkelen. McDonald's, Telenet, Engie, KBC, Delhaize en Euromillions behoren tot haar belangrijkste klanten.

Ze woont met haar echtgenoot en twee kinderen in Antwerpen. Skiën en tennissen zijn haar favoriete bezigheden, maar liefst van al reist ze de wereld rond om nieuwe plekken te ontdekken.

Vincent D'Halluin
ACC

VINCENT D'HALLUIN

Strategic Director - mortierbrigade
Vincent D'Halluin (°1981) studeerde Letterkunde aan de Universiteit Gent en Account Planning aan de Miami Ad School (San Francisco).

Via BBDO en Publicis belandde hij bij mortierbrigade, waar hij als strategic director mooie merken als Lotto, Win for Life, ING, MIVB, De Standaard, Canvas, UGent, Cristal, Hans Anders en Dreamland helpt om hun unieke verhaal te vertellen. Daarnaast managet hij mee het bureau.

Hij vindt nutteloze weetjes allesbehalve nutteloos, blauw en zwart meer dan een kleurcombinatie en heeft een zwak voor Italië en renaissancekunst.

Vincent won Effies voor Eneco, Studio Brussel, Win for Life, ING en Mobile Vikings.

Peter Ampe
ACC

PETER AMPE

Creative Partner - FamousGrey

Guillaume Van der Stighelen. Hij was het die het talent van Peter Ampe opmerkte en hem een kans aanbood in de communicatie. Peter was toen 29 jaar. Voordien was deze Germaanse filoloog één van de eerste leraars Nederlands voor niet-Nederlandstaligen en freelance journalist. Zijn achtergrond verklaart meteen zijn voorliefde voor waarachtige ideeën die de wereld beter maken en merken vooruit helpen. Zelf noemt hij het "creating logical magic". Deze dualiteit zie je ook duidelijk aan zijn palmares: Peter heeft vandaag 35 Cannes Lions en 12 Effie Awards op zijn palmares.

Peter begon als copywriter bij Young&Rubicam en GV/Company en maakte in 2001 de overstap naar Duval Guillaume, waar hij de rol van creatief directeur op zich nam. In deze functie leidde hij in 2012 Happiness Brussels en vanaf 2013 DDB Brussels, waarmee hij 2 jaar op rij Creative Agency of the Year werd. Na bijna 5 jaar DDB maakte hij eind vorig jaar de overstap naar FamousGrey, waar hij creative partner is van Marc Fauconnier.

Als Peter niet bezig is met communicatie, is hij aan het schrijven. Gedichten verschenen al op installaties in Brugge, Oostende en Swansea. Hij is ook de auteur van "The Mind Works Best at Running Speed". Bij een loopsnelheid van 10km/u komen de ideeën vanzelf, beweert hij. Iets wat we niet meteen durven tegen te spreken.

Dimitri De Lauw
ACC

DIMITRI DE LAUW

Chief Strategic Officer - Accenture Interactive

Dimitri De Lauw is psycholoog van opleiding (KUL). Hij startte als planner bij BBDO, verhuisde 5 jaar later naar These Days en groeide door tot Planning Director. Daarna legde hij 3 jaar de focus op 'ondernemerschap' als marketing- en communicatie consultant bij Antenno. Vanaf 2013 dook hij in de research-wereld bij TNS Dimarso (Kantar), om anno 2016 met een goed gevulde rugzak terug te keren naar Wunderman Thompson (het vroegere These Days) als strategisch directeur.

Sinds oktober 2021 is hij aan de slag als hoofd van strategie bij Accenture Interactive waar de boeiende wereld van consultancy, business and experience design, communicatie en de digitale realisatie ervan, samenkomen.

Zijn missie: value voor klanten creëren, draagvlak stimuleren en oplossingen initiëren die het leven van mensen beter maken. Zijn motto: blijf nieuwsgierig. Hij blijft verwonderd door de leefwereld van zijn 3 tienerzonen, houdt van gaming, streamt gigabytes aan content en muziek en kan zich verliezen in de geschiedenis van gebouwen en oude dingen.

Dimitri heeft Effies voor Childfocus (Brons), Nationale Loterij(Brons), Mediamarkt (Zilver) en Randstad (Brons) op zijn erelijst.

Anke Moerdyck
BAM

ANKE MOERDYCK

Global Marketing Director - InSites Consulting

Starting her career at InSites Consulting in 2006, Anke has a 15-year growth path within the business. As ambitious as the global consumer insight and collaboration agency, she developed experience from Marketing Operations to Marketing Strategy, from local to global to glocal branding. A perfectionist who gets her (sugar) rush from building creative and impactful B2B marketing campaigns.

As team lead for the agency's global Growth Marketing department, today Anke oversees a team of 10 multidisciplinary marketing colleagues. She's accountable for all corporate communication activities as well as overall branding and image and oversees the development and delivery of a fully integrated marketing strategy for the business in 17 markets across 5 continents.

Caroline Vervaeke
BAM

CAROLINE VERVAEKE

Business Director/Partner - Profacts

Caroline heeft meer dan 30 jaar professionele ervaring in marketing & communicatie. Ze werkte in verschillende nationale en internationale communicatiebureaus voor verschillende klanten en merken in verschillende sectoren zoals Retail, FMCG, dienstverlening, media, zorg en B2B.

Ze werkte ook 10 jaar als consultant. Ze richt zich op zowel strategische als operationele uitdagingen: business development, strategische marketing, merkportfolio & positionering, consumer/shopper insights, marktonderzoek, communicatiestrategie, CRM implementatie, digitale transformatie…

Sinds 2020 versterkte ze Profacts om de kloof tussen data/inzichten en strategische marketing. Ze houdt ervan om met verschillende afdelingen samen te werken, bruggen te bouwen en projecten te realiseren in samenwerking met andere belangrijke spelers van het bedrijf.

Ze was vaak verantwoordelijk voor het aannemen en coachen van mensen en ontwikkelde vaardigheden op het gebied van people management en coaching. En dit is wat haar het meest motiveert: ervaringen delen.

Ilse Bruwiere
BAM

Ilse Bruwiere

Service Line Leader Creative Excellence - IPSOS
Docent Arteveldehogeschool Communicatiemanagement

Ilse heeft een master klinisch psycholoog en een master in de criminologie. Na haar studies, startte Ilse haar carrière in marktonderzoek bij het bureau Columbus (nu Ipsos). Ze werkte in haar carrière van meer dan 25 jaar ondertussen voor een hele resem klanten in diverse sectoren (finance, telco, fmcg, durables, overheid…) en heeft een bijzonder brede kennis van onderzoeksmethodes en technieken (concept testen, segmentatie, tevredenheid).

Sedert 2013 is ze binnen Ipsos verantwoordelijke voor de onderzoeksdomeinen rond advertising ('creative excellence' genaamd) en brand health. De focus van Ilse en haar team ligt op het evalueren en het verbeteren van communicatie ('Creative is king'), en natuurlijk ook de impact en effectiviteit van de communicatie in kaart brengen.

Ilse is dan ook een expert in het evalueren, meten, en verbeteren van communicatie en de impact ervan. Ilse is eveneens verbonden aan de Arteveldehogeschool als begeleidend docent en researcher.

Als ervaren onderzoeker kijkt ze er heel erg naar uit om te zetelen in de jury van de Effie Awards, in een domein dat haar nauw aan het hart ligt!

Els Thielemans
BAM

HANAN CHALLOUKI

Founder - Inclusified

Hanan Challouki studeerde in 2015 af met een masterdiploma in de Communicatiewetenschappen (strategische communicatie) aan de Universiteit Antwerpen.

Kort nadien richtte ze haar eerste communicatiebureau Allyens op, een all-round marketingbureau waarvoor Hanan onderzoeken opzette en strategieën uitwerkte voor klanten als BNP Paribas, VRT, de Vlaamse overheid en Brussels Airport. In 2020 besloot Hanan zich verder te verdiepen in het thema inclusieve communicatie en marketing.

Ze verkocht haar aandelen in Allyens en startte met Inclusified, vandaag een partner voor merken en organisaties die een breder en diverser publiek willen bereiken. Door haar missie om een meer inclusieve wereld te creëren en haar innovatieve aanpak, beloonde Forbes haar met een plekje in de prestigieuze lijst van 30under30.

In 2021 schreef Hanan het boek Inclusieve Communicatie, dat uitgegeven werd bij Pelckmans. Hanan is ook gastprofessor aan de Odisee Hogeschool, onafhankelijk bestuurder bij Flanders Investment & Trade en vice-president van de Belgian Association of Marketing.

Kristel Vanderlinden
BAM

Kristel Vanderlinden

Head of Strategy & Intelligence &KOO,
managing partner - The Future Laboratory Europe

Kristel has been a strategic director for over 20 years, embracing, trends, future insights changing customer and societal behaviors as a driver for strategic choices and customer strategies. Her rich career in mostly advertising agencies locally and globally has given her a unique perspective on building futureproof brands, marketing strategies and innovations. Kristel's approach on marketing is one driven by today and tomorrow's behaviors. She's a genuine game changer driven by a profound drive for betterment. To use her words: 'We help build future-kind strategies'.

After being Global Brand Director for Unilever at Lowe Worldwide Amsterdam, Managing Partner and Head of Strategy of Ogilvy, Boondoggle and Spectra, Kristel became Chief Strategy, Innovation and Intelligence of &Koo and the Cronos Group. She recently launched the European business of The Future Laboratory, one of the world's most renowned futures consultancies. With a unique blend of trend forecasting, consumer insights, brand strategy and innovation, she helps inspire and  future-proof organisations. Next to being a futurist, she's a passionate keynote speaker on trends and future insights from the metaverse to Generation Alpha.

'Offering relevancy today is a whole new ball game, with customers looking beyond the façade of advertising, turning brands and businesses inside out.' With this perspective Kristel is pleased to be part of the Effie Jury, representing the Belgian Marketing Association.

Sophie Pochet
BAM

SOPHIE POCHET

Chief Academic Officer - IHECS

Sophie Pochet, Chief Academic Officer van de Master in Reclame & Communicatie aan het IHECS, heeft zich sinds 2008 gespecialiseerd in reclame-ethiek.

In 2014 behaalde Sophie een doctoraat in Informatie & Communicatie aan de ULC met haar thesis gewijd aan de houding van toekomstige adverteerders tov. reclame en ethiek. Als hoogleraar reclame-ethiek aan IHECS en UCL wil ze de nieuwe generatie marcom professionals bewust maken van het belang van nieuwe maatschappelijke uitdagingen die opdoemen.

Tegelijkertijd coördineert ze het certificaat in Communicatie & Marketing aan de IHECS Academy en is ze lid van het internationale netwerk van de Netexplo Academy, die elk jaar bij Unesco de meest impactvolle innovaties over de hele wereld beloont. Dit met als doel sociologische en kritische lessen te trekken.

Els Thielemans
UMA

ELS THIELEMANS

CEO - Maxus Belgium

Op 29-jarige leeftijd komt Els Thielemans aan het hoofd te staan van Maxus, waar ze samen met 3 andere young potentials vorm mag geven aan deze nieuwste telg binnen de GroupM-familie. Met de drive en het enthousiasme van een start-up en een steevast vertrouwen in mekaar bouwen ze Maxus uit tot een bureau met een nieuwe en frisse benadering op de markt dat de status quo durft uit te dagen.

8 jaar later bekleedt Maxus de 6de plaats in de UMA ranking. En het team? Dat heeft nog steeds diezelfde energie, passie en vertrouwen in mekaar. Een unieke cultuur waar Els persoonlijk voor garant wil staan. Els koestert een dynamische, innovatieve, collaboratieve en professionele attitude binnen het team.

Achter Els haar bijna sfinxachtig voorkomen gaat een enorm gedreven persoon schuil. Een die niet slaapt voordat ze elk detail begrijpt. Het onbekende moet worden ontdekt, het onbegrijpelijke moet worden begrepen, het complex moet eenvoudig worden gemaakt. Els houdt er ook van om te experimenteren met nieuwe manieren van werken. Zo is het hele team volledig getransformeerd naar een Agile organisatie, omdat dat perfect past bij de reeds bestaande cultuur van Maxus en tegelijkertijd zorgt voor een toekomstbestendige aanpak.

Voortbouwend op haar achtergrond als Handelsingenieur (Solvay) en professionele ervaring binnen Digitale & Algemene Planning en Strategie (Mindshare & Maxus), zorgt Els ervoor dat het Maxus-team volledig geïntegreerd aan de slag gaat.

Christine Brone
UMA

Christine Brone

Managing Director - PHD Media

Christine startte in 2015 het jongste mediabureau van België op : PHD Media, het 2de netwerk agentschap van de Omnicom Media Group. Bij PHD media ligt de focus op strategie, innovatie en creativiteit in media en zorgt een ploeg van 22 jonge professionals voor een goede implementatie van mediaplannen in nauwe samenwerking met de reclamebureaupartners van haar klanten.

Media is de rode draad doorheen Christine haar carrière en daarbij is ze één van de weinige media professionals die de tripartite Adverteerder – Creatief bureau en mediabureau met glans wist aan mekaar te breien. Na 9 jaar te hebben gewerkt als mediaplanner stapte ze in 1998 over naar adverteerderszijde en was 7 jaar Media Manager Benelux bij Henkel. In 2006 startte ze samen met 2 gerenomeerde creatieven het reclamebureau Openhere op om vervolgens in 2012 de leiding te nemen over Carat alvorens in 2015 PHD Media op te starten in België.

In de loop van haar carrière wist ze een bijdrage te leveren aan diverse merken & campagnes die zowel media, creatieve als effectivness awards opleverden en was ze actief in zowel de technische commissies van de UBA, als in de raad van bestuur van het CIM en UMA.

Hugues Rey
UMA

HUGUES REY

CEO - Havas Group

Hugues began his career in '92 as a Research Manager for Mindshare. He occupied several positions in the Interpublic Group. In 2000, he founded Fastbridge - the digital agency of Initiative Media in Belgium. In 2006 & 2007, he extended his activities and started working as Digital Director EMEA of Initiativ . In 2008, he was appointed Chief Digital & Strategy Officer for Mediabrands Belgium.

He joined the Havas Group in 2010 to act as CEO for its Media Agency in Belgium.

Additionally, Hugues teaches Marketing and Communication at the Solvay Brussels School of Economics & Management (ULB). His main lectures are about Digitalization, Omni-channel Marketing, and Communication Strategy. Finally, Hugues was an active member of several professional associations. Among others, he used to be the chairman of the Internet Commission of CIM (from 2000 to 2010), founding father of the Interactive Advertising Bureau (IAB), and Board member of GRP/CommPass and United Media Agencies (UMA). In December 2018, he was elected President of the Belgian Management and Marketing Association (BMMA).

In 2010, Hugues was very proud to receive a 'Lifetime Achievement Award' during the IAB Mixx Award.

Aude Mayence
UBA

AUDE MAYENCE


VP Marketing & Digital - Delhaize

Aude Mayence wordt licentiaat in Romaanse talen en literatuur aan de ULB, vervolgens behaalt ze aan de Solvay Business School een speciale licentie in Management en een Executive Master in Marketing en Reclame.

Ze begint haar carrière in 2002 in de wereld van retail bij Carrefour België als productmanager (productontwikkeling) en onderhandelaar. Bij Mondelez wordt ze achtereenvolgens Category Manager en Brand Manager voor het merk Milka.

In 2010 verhuist ze naar Danone, waar ze wordt benoemd tot Senior Brand Manager en Marketing Manager voor de merken Danone, Petit Gervais, Vitalinea en Greek. Zij lanceert voor Danone de yoghurt à la grecque op de Belgische markt.

Sinds juni 2014 is zij Marketing Brand Director bij Delhaize België, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merk.

In 2018 wordt ze Marketer of the year.

Aurélie Denayer
UBA

AURÉLIE DENAYER

Director Branding & Communication - Proximus

Aurélie Denayer studeerde af aan de Solvay Brussels School of Economics and Management met als specialisatie Economie. Ze startte haar carrière als onderzoeker aan het Centrum Toegepaste Economie van de ULB (DULBEA). Met een passie voor marketing en communicatie verliet ze de academische wereld voor Mars, waar ze verschillende sales en accountfuncties bekleedde voordat ze terugkeerde naar de marketingafdeling. Hier kreeg ze de de leiding over verschillende portfolio's in de divisies dierenvoeding (Pedigree, Whiskas, Sheba) en chocolade (M&M's, Maltesers, Celebrations).

Van 2014 tot 2018 nam ze de BELUX Marketing van de chocoladeafdeling van de groep onder haar vleugels. In 2016 was ze een van de finalisten voor de Marketeers van het Jaar na het succes van de reclamecampagnes (We are All Red - Sponsoring door M&M's van de Rode Duivels).

Eind 2018 verliet ze FMCG om zich aan te sluiten bij Proximus als Head Of Residential Communication. Hier ontdekte ze de opwindende en hectische wereld van 'telco'. Sinds 2 jaar leidt ze de afdeling Branding & Communicatie waar ze samen met haar team de communicatie van de merken Proximus en Scarlet beheert, alsook de positionering en visuele identiteit van de groep.

Lise Conix
BAM

Lise Conix

Marketing Director & Duurzaamheidsmanager -
Schoenen Torfs

In een paar torenhoge hakken, met een missie to 'empower' en een hartverwarmende portie mildheid is Lise Conix (34) - nicht van CEO Wouter Torfs - al ruim tien jaar aan de slag als marketingdirecteur en duurzaamheidsmanager bij familiebedrijf Schoenen Torfs.

Zorg dragen voor elkaar zit in het DNA van Schoenen Torfs, in het DNA van de familie. Als dochter van ouders die voor Artsen Zonder Grenzen werkten, groeide Lise - die tot haar derde levensjaar in Zimbabwe woonde - op met een open mind en een grote maatschappelijke betrokkenheid.

Geen wonder dat Lise het als een missie ziet om zowel de klanten als de 700 medewerkers van Torfs sterk in hun schoenen te helpen staan.

Als duurzaamheidsmanager zet Lise zich succesvol in om zorg te dragen voor de wereld, om de ecologische voetafdruk van het bedrijf zo klein mogelijk te houden en om diverse Goede Doelen te steunen. In 2021 ontving ze zelf met Torfs de Zilveren Effie voor de #SamenSterk-actie

Als jurylid van de Effie Awards zal haar focus vooral liggen op engagement en empowerment.

Gregory Bauduin
UBA

GREGORY BAUDUIN

Country Marketing Manager - IKEA België

Na een Master in handelswetenschappen (HEC) aan de Universiteit van Luik, en een specialisatie in marketing, maakt Gregory Bauduin zijn marketingdebuut als Product Manager binnen Groupe SEB, voordat hij 3 jaar bij Sony komt.

Na 2 jaar te hebben gewerkt als consulent in data-driven marketing en marktonderzoek bij Listen, bekleedt hij verschillende internationale functies bij het amerikaanse merk Bose. Hij creërt en leidt het Europese Marketing Communication team gedurende 3 jaar, een team dat in 2015 bekroond werd bij de Cannes Lions met de 'Listen for Yourself'-campagne die het merk in Europa herpositioneert in de categorie hoofdtelefoon. Daarna neemt hij gedurende 2 jaar de leiding over het wereldwijde team van Marketing Planning.

Nieuwe uitdaging in 2017 in retail deze keer: Gregory komt eerst bij IKEA België als Deputy Marketing Manager en vervolgens als Country Marketing Manager om de Belux marketing te leiden: een IKEA-team dat in 2019 met name bekroond werd met een Silver Effie met het platform 'Make Room for Life' , en andere CCB, AMMA en Mixx awards.

Gepassioneerd door baanbrekende merken en initiatieven die ons dagelijks leven verbeteren, combineert hij graag de creativiteit van een innovatief team met de efficiëntie van data-driven marketing, met respect voor sterke waarden.

Hendrik Van Steendam
UBA

Hendrik Van Steendam

Marketing Director - Lotus Bakeries

Hendrik Van Steendam behaalde in 2003 zijn diploma van Burgerlijk Ingenieur in de Elektrotechniek aan de Universiteit van Gent en voegde daar een master General Management (Vlerick Management School) aan toe.

Zijn eerste werkervaring bij Procter &Gamble bleek de ideale leerschool in de FMCG brand building. Bij Imperial Meat Products (Campofrio Food Group) vervulde Hendrik vervolgens verschillende B2B en B2C marketing functies (Aoste, Marcassou, Weight Watchers). Hier kwam hij ook voor het eerst in contact met de Effie Awards dankzij de succesvolle herpositionering van Marcassou (Silver Effie 2010).

In 2015 zette Hendrik de stap naar Lotus Bakeries als Marketing Manager Speculoos om er vervolgens door te groeien tot Marketing Director België. Samen met een team enthousiaste collega's werkt hij aan de verdere groei van het Lotus portfolio. Een sterke troef hierbij is het inzetten op lokaal ontwikkelde media campagnes.

Voor Hendrik is de combinatie van een analytische aanpak, de juiste consumer insights en een creatieve geest het ideale recept van een geslaagde marketing campagne.

Ils Neuts
UBA

ILS NEUTS

VP Residential Marketing - Telenet

Ils studeerde Handelsingenieur aan het LUC in Diepenbeek. Ze begint haar carrière in 1998 bij Telindus waar ze meewerkt aan de opstart van de e-business activiteiten van het bedrijf.

In 2001 gaat Ils aan de slag bij The House of Marketing. Gedurende 7 jaar werkt ze als consultant op verschillende marketing en communicatie projecten en bouwt ze een uitgebreide kennis op in diverse sectoren.

In 2008 maakt ze de overstap naar de stad Antwerpen als marketing en communicatiedirecteur waar ze haar expertise kan inzetten in maatschappelijk context. Met spraakmakende campagnes, evenementen en nieuwe communicatie kanalen maakt ze de Antwerpenaar nog fierder op hun stad. Zot van A dus.

Na een aantal boeiende jaren citymarketing, maakt ze in 2013 de overstap naar Telenet waar ze als VP entertainment de verantwoordelijkheid heeft over alle TV en media activiteiten van de Telenet groep. Sinds 2020 leidt ze Brand, Communicatie & Reputatie voor alle corporate en commerciële activiteiten van de Telenet groep.

Ils is een gedreven merkenbouwer en marketeer en hecht veel belang aan het ontwikkelen van talent en groepsdynamiek.

Kris Michiels
UBA

Kris Michiels

Marketing Director - Unilever

Kris Michiels studeerde Handelswetenschappen in Gent en specialiseerde nadien in Marketing Management. Na zijn studies stonden de koffers klaar om naar het buitenland te vertrekken, maar een opportuniteit bij een Gentse startup in big data, content marketing en media-convergentie besliste er anders over.

Het verhaal gaat verder bij Unilever, waar hij terecht komt in het out-of-home marketing team. Het is het begin van een interessant en succesvol parcours langs verschillende sales en marketing departementen. Hij werkte onder andere op de merken Magnum, Ben&Jerry's - en nadien - Dove, Rexona en Axe en lanceerde tal van nieuwe merken en platformen. Als marketing manager op Axe won hij een Gouden Effie met de Mating Game campagnes.

De laatste jaren vertegenwoordigt hij opnieuw alles wat lekker is: de Unilever ijs- en drankenmerken en brengt hij als marketing director Refreshment en lid van het leadership team een nieuwe dynamiek van consumenten experiences en premiumisatie. In deze rol zet hij sterk in op experiental marketing via events en de move naar marketing in een digitale wereld. De merkenportefeuille werd sterk uitgebreid en hij creëerde opnieuw lokale campagnes om de connectie met de Belgische consument te versterken.

Digitale data driven marketing, product & media innovatie en ondernemerschap lopen als een rode draad door zijn carriere en sinds begin 2019 mag hij zich de trotse 'founder' noemen van zijn eigen merk binnen Unilever.

Sébastien Campopiano
UBA

SÉBASTIEN CAMPOPIANO

Country Marketing Manager Benelux - Ferrero

Sébastien Campopiano studeerde af als handelsingenieur aan de Solvay Brussels School, aangevuld met een Master in International Management aan de SDA Bocconi School of Management in Milaan.

Hij begon zijn carrière bij L'Oréal België als Junior Brand Manager voor Armani en Ralph Lauren. Hij besloot de wereld van luxeproducten te verlaten en een carrière in de FMCG na te jagen. Vervolgens bekleedde hij de functie van Brand Manager bij Danone op Actimel. Na 5 jaar bij Danone en na het managen van Danette en de lancering van een ontwikkelde innovatie op de Belgische markt, gaat hij een nieuwe uitdaging aan bij Ferrero en ontwikkelt hij de campagne "Personaliseer je pot" op Nutella. Later werd hij Marketing Manager voor Tic Tac en Ferrero Rocher voor de Benelux.

Hij verliet de Ferrero in 2018 om zijn eerste rol als marketing director in te vullen bij Mars Belgium in de categorie Chocolade.

Sinds april 2021 is hij opnieuw aan de slag bij de Ferrero-groep als Country Marketing Manager voor België, Nederland en Luxemburg.

Lies Eeckman
UBA

Lies Eeckman

Managing Director - Polestar Belgium

Na meer dan 20 jaar haar ervaring te hebben uitgebouwd binnen de FMCG besliste Lies om de overstap te maken naar automotive. Momenteel is ze Managing Director voor Polestar, het nieuwe merk van elektrische wagens uit de Volvo-groep

Van 2018 tot 2019 was ze Marketing Director bij BMW Group Belux.

Daarvoor had ze de leiding van het marketing departement bij Continental Foods. Gekend voor z'n portfolio van local jewels met sterke merken zoals Devos Lemmens, Royco, Liebig Delisoup, Aiki, Imperial. De campagnes van Devos Lemmens zijn in elke Belg z'n memorie gegrift en gaf het merk een nieuwe elan met Dat is m ,bekroond met 2 Effies op een rij en titel van Advertiser Personality of the year 2017.

Voordien was ze 11 jaar succesvol als marketeer bij Alken Maes. Zo stond ze aan de basis van de herlancering van Maes pils, goed voor een gouden Effie in 2010. Ze herpositioneerde Grimbergen als bier van de Feniks, pioneerde met Maes Radler als een nieuw segment binnen de Belgische biermarkt en bouwde ze samen met haar team Desperados uit tot het absolute nummer 1 merk bij 18-25-jarigen.

Creativiteit & Innovatie zijn dan ook haar stokpaardjes.

José Fernandez
UBA

José Fernandez

Chief Customer Experience,
Marketing & Digital Officer - D'Ieteren Automotive

José Fernandez is Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer at D'Ieteren Automotive and member of the Board of Direction. He is also member of the Executive Committee of UBA since 2020.

He is a senior seasoned executive leader in marketing and communication, with a focus on digital, media, data and CRM.
Across his fruitful business career, transformation and innovation have been the touchstone of his professional journey.

He started his career in Sales & Marketing at Vandemoortele, with international exposure, before joining leading  CRM and Marketing Automation Belgian then starting Actitoas Associate Partner  and moving in digital and creative agency with Digitas (part of Publicis Group) as CEO. He then joined Media leading agency Dentsu as Chief Commercial Officer before  joining D'Ieteren as from 2019.

José is a regular keynote speaker on digital and marketing and has been professor at ICHEC on Digital Marketing between 2014 and 2019. He is also the President of the Agency of the Year Awards.

Mélanie Decelle
UBA

MÉLANIE DECELLE

Marketing Director - Spadel

Na het behalen van een Master in Toegepaste Economische Wetenschappen (Marketing) en een Master in Financiële Economie aan de Louvain School of Management, begon Mélanie Decelle haar carrière bij Unilever. Deze ware 'marketingschool' stelde haar in staat zich te ontwikkelen binnen verschillende categorieën, Food en Homecare, alvorens Senior Brand Manager Benelux te worden voor Dove.

In 2008 trad ze in dienst bij Coca-Cola Company en nam de leiding over het merk Fanta over, eerst op lokaal niveau, daarna op Europees niveau. Daar leerde ze de kunst van storytelling, het belang van vlotheid en coherentie van campagnes en het cultiveren van brand love. Zij werd vervolgens Coca-Cola Marketing Manager binnen de Europese structuur.

In 2016 trad Mélanie in dienst bij Bacardi-Martini, een familiebedrijf. Als Brand Director Noord-Europa nam zij de leiding over het merk Bacardi en zijn legendarische rums. Zij zette een groot 'Capability Building' project op voor de marketing- en verkoopgemeenschap van het bedrijf wereldwijd en leidde dit.

In 2019 keerde ze terug naar de lokale markt. Zij nam de functie over van hoofd Marketing Benelux bij Spadel, een ander familiebedrijf. Samen met haar team staat ze in voor de strategische ontwikkeling van Spa en Bru - 2 iconische Belgische merken - en zorgt ze voor de implementatie ervan in relevante en impactvolle plannen.

Geert Reyniers
UBA

Geert Reyniers

CEO - Multipharma

Geert Reyniers startte zijn carrière immers als marketeer bij bedrijven als P&G en Janssen Pharmaceutica (Johnson & Johnson). Als Product Manager bij laatstgenoemde wist hij overigens zelf een Effie Award in de wacht te slepen.

Daarna bouwde hij een internationale carrière uit in vooraanstaande farmaceutische en medische technologiebedrijven zoals Abbvie, Stryker, Bristol-Myers Squibb en Novo Nordisk.

Sinds januari 2021 leidt Geert Reyniers Multipharma, dat met 1800 medewerkers, 250 apotheken en 652.000 coöperanten de grootste coöperatie in de Belgische apothekerswereld is. In een sector die zichzelf aan het heruitvinden is, bouwt Multipharma volop aan de apotheek van de toekomst om zo bij te dragen aan een duurzamer gezondheidszorgmodel voor de komende generaties.

De Covid-19 crisis heeft ons allemaal doen inzien dat de eerstelijnszorg - waarin apothekers een cruciale rol spelen - essentieel en impactvol is. Een ideale uitgangspositie dus om impactvolle en effectieve marketing- en communicatiecampagnes te beoordelen.

Matthijs Keersebilck
UBA

Matthijs Keersebilck

Sales, Marketing & Communication Director - Matexi

Matthijs Keersebilck started his career in sports with several sales and marketing positions in national and international football, an industry in full transformation.

Today he is sales, marketing and communication director at Matexi, the biggest residential neighbourhoud developer in Belgium with activities in Poland and Luxembourg. By doing so, he has gained relevant experience in strategy implementation, marketing management and digital transformation.

Matthijs is also a director at the National Lottery and Hallelujah, holds an MBA degree from Vlerick Business School and graduated as Master of Science in Communication from Ghent University. 'Achieving results with great people' runs like a constant thread trough his career.

Mieke Debeerst
UBA

Mieke Debeerst

Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer - Belfius Bank & Insurance

De passie van Mieke voor marketing en communicatie ging van start als accountmanager in een Brugs reclamebureau. Met merken als Playmobil, Marie-Jo en Lutosa groeide de liefde van het reclamevak.

De overstap naar de adverteerderskant als Head of Communications bij Gamma zorgde voor opmerkelijke campagnes die vandaag nog verder leven. Ze ontwikkelt er haar marketingstijl waar aantrekkingskracht gekoppeld wordt aan gevoelsvolle communicatie.

Dan volgt de verrassende overstap naar de "steriele" financiële wereld. Als Marketing Director bij Axa, blijft ze bouwen aan marketingvormen die mensen ontroeren.

In 2014 gaat ze de grootste uitdaging van haar carrière aan bij Belfius. Dankzij haar gedurfde marketingkeuzes, slaagt Belfius erin om het vertrouwen en de tevredenheid van mensen te herwinnen. Vandaag verovert Belfius als Loved Brand steeds meer harten.

In 2018 werd Mieke verkozen tot Marketeer of the Year 2018.

Wint u in 2022 een Effie Award?
registreer uw case voor 5 mei

Of schrijf u in voor de online Effie Info Class op 27 april.