Effie Jury 2021

Uw inzending zal worden beoordeeld door de bekwaamste en meest ervaren business leaders van België.

Benedicte Lobelle
Juryvoorzitter Effie / UBA

Benedicte LOBELLE

Marketing Director Benelux - Bel
Bénédicte startte in 1990 haar loopbaan bij de toenmalige VUM (Vlaamse Uitgevers Maatschappij). Na 8 jaar VUM, waar ze verschillende functies uitoefende in Advertising Sales, stapte ze in 1998 over naar Sanoma Magazines.

Bij deze magazine uitgever heeft ze verschillende ervaringen opgedaan: 'het magazinevak in het algemeen', 'communicatie', 'IT gerelateerde projecten' tot ze daar vanaf 2006 resoluut voor de digitale activiteiten van het de uitgever koos.Sinds 2006 tot eind 2013 was ze verantwoordelijk voor de digitale business unit, digitale strategie & innovatie.

In 2014 werkte ze voor iMinds VUB werkte op media-economie. Vanaf januari 2015 was ze verantwoordelijk voor de digitale marketing en business van de Nationale Loterij. Sinds begin 2018 werkt ze er als Chief Marketing Officer.

Aude Mayence
UBA

AUDE MAYENCE

Marketing Brand Director - Delhaize
Aude Mayence wordt licentiaat in Romaanse talen en literatuur aan de ULB, vervolgens behaalt ze aan de Solvay Business School een speciale licentie in Management en een Executive Master in Marketing en Reclame.

Ze begint haar carrière in 2002 in de wereld van retail bij Carrefour België als productmanager (productontwikkeling) en onderhandelaar. Bij Mondelez wordt ze achtereenvolgens Category Manager en Brand Manager voor het merk Milka.

In 2010 verhuist ze naar Danone, waar ze wordt benoemd tot Senior Brand Manager en Marketing Manager voor de merken Danone, Petit Gervais, Vitalinea en Greek. Zij lanceert voor Danone de yoghurt à la grecque op de Belgische markt.

Sinds juni 2014 is zij Marketing Brand Director bij Delhaize België, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merk.

In 2018 wordt ze Marketer of the year.

Aurélie Denayer
UBA

AURÉLIE DENAYER

Director Branding & Communication - Proximus
Aurélie Denayer studeerde af aan de Solvay Brussels School of Economics and Management met als specialisatie Economie. Ze startte haar carrière als onderzoeker aan het Centrum Toegepaste Economie van de ULB (DULBEA). Met een passie voor marketing en communicatie verliet ze de academische wereld voor Mars, waar ze verschillende sales en accountfuncties bekleedde voordat ze terugkeerde naar de marketingafdeling. Hier kreeg ze de de leiding over verschillende portfolio's in de divisies dierenvoeding (Pedigree, Whiskas, Sheba) en chocolade (M&M's, Maltesers, Celebrations).

Van 2014 tot 2018 nam ze de BELUX Marketing van de chocoladeafdeling van de groep onder haar vleugels. In 2016 was ze een van de finalisten voor de Marketeers van het Jaar na het succes van de reclamecampagnes (We are All Red - Sponsoring door M&M's van de Rode Duivels).

Eind 2018 verliet ze FMCG om zich aan te sluiten bij Proximus als Head Of Residential Communication. Hier ontdekte ze de opwindende en hectische wereld van 'telco'. Sinds 2 jaar leidt ze de afdeling Branding & Communicatie waar ze samen met haar team de communicatie van de merken Proximus en Scarlet beheert, alsook de positionering en visuele identiteit van de groep.

David Willems
UBA

David WILLEMS

General Manager - Perrigo Green Division
David Willems behaalde zijn diploma rechten aan de KU Leuven en voegde daar een MBA in marketing management aan de Vlerick Business School in Gent aan toe. Hij starte zijn carriere bij Danone in 1999 waar hij diverse marketing functies uitoefende op vrijwel alle merken van de portfolio van junior brand marketeer tot group marketing manager.

Begin 2008 werd hij marketing directeur van het pas opgerichte Danone Zwitserland waar hij gedurende 4 jaar Danone op de kaart zette en het marktaandeel van het merk met merken als Actimel en Activia gestaag deed groeien.

In 2012 keerde hij terug naar België als marketing directeur voor Campbell Foods waar hij onder andere de sterke locale merken Devos Lemmens en Royco verder uitbouwde. Begin 2014 maakt hij de overstap naar de auto-industrie waar hij zich als marketing directeur Toyota en Lexus Belux toelegt op het verder uitbouwen van het marktaandeel van hybride voertuigen en de digitale transformatie van het bedrijf.

Sinds september 2018 is David General Manager van de Green Division, een zelfstandig opererende afdeling van Perrigo met een portfolio die bestaat uit een breed aanbod van natuurlijke voedingssupplementen, gezondheidsproducten en cosmetica in verschillende Europese landen.

Gregory Bauduin
UBA

GREGORY BAUDUIN

Country Marketing Manager - IKEA België
Na een Master in handelswetenschappen (HEC) aan de Universiteit van Luik, en een specialisatie in marketing, maakt Gregory zijn marketingdebuut als Product Manager binnen Groupe SEB, voordat hij 3 jaar bij Sony komt.

Na 2 jaar te hebben gewerkt als consulent in data-driven marketing en marktonderzoek bij Listen, bekleedt hij verschillende internationale functies bij het amerikaanse merk Bose. Hij creërt en leidt het Europese Marketing Communication team gedurende 3 jaar, een team dat in 2015 bekroond werd bij de Cannes Lions met de 'Listen for Yourself'-campagne die het merk in Europa herpositioneert in de categorie hoofdtelefoon. Daarna neemt hij gedurende 2 jaar de leiding over het wereldwijde team van Marketing Planning.

Nieuwe uitdaging in 2017 in retail deze keer: Gregory komt eerst bij IKEA België als Deputy Marketing Manager en vervolgens als Country Marketing Manager om de Belux marketing te leiden: een IKEA-team dat in 2019 met name bekroond werd met een Silver Effie met het platform 'Make Room for Life' , en andere CCB, AMMA en Mixx awards.

Gepassioneerd door baanbrekende merken en initiatieven die ons dagelijks leven verbeteren, combineert hij graag de creativiteit van een innovatief team met de efficiëntie van data-driven marketing, met respect voor sterke waarden.

Hendrik Van Steendam
UBA

Hendrik Van Steendam

Marketing Director - Lotus Bakeries
Hendrik Van Steendam behaalde in 2003 zijn diploma van Burgerlijk Ingenieur in de Elektrotechniek aan de Universiteit van Gent en voegde daar een master General Management (Vlerick Management School) aan toe.

Zijn eerste werkervaring bij Procter &Gamble bleek de ideale leerschool in de FMCG brand building. Bij Imperial Meat Products (Campofrio Food Group) vervulde Hendrik vervolgens verschillende B2B en B2C marketing functies (Aoste, Marcassou, Weight Watchers). Hier kwam hij ook voor het eerst in contact met de Effie Awards dankzij de succesvolle herpositionering van Marcassou (Silver Effie 2010).

In 2015 zette Hendrik de stap naar Lotus Bakeries als Marketing Manager Speculoos om er vervolgens door te groeien tot Marketing Director België. Samen met een team enthousiaste collega's werkt hij aan de verdere groei van het Lotus portfolio. Een sterke troef hierbij is het inzetten op lokaal ontwikkelde media campagnes.

Voor Hendrik is de combinatie van een analytische aanpak, de juiste consumer insights en een creatieve geest het ideale recept van een geslaagde marketing campagne.

Naar boven
Ils Neuts
UBA

ILS NEUTS

VP Brand, Communication & Reputation - Telenet
Ils studeerde Handelsingenieur aan het LUC in Diepenbeek. Ze begint haar carrière in 1998 bij Telindus waar ze meewerkt aan de opstart van de e-business activiteiten van het bedrijf.

In 2001 gaat Ils aan de slag bij The House of Marketing. Gedurende 7 jaar werkt ze als consultant op verschillende marketing en communicatie projecten en bouwt ze een uitgebreide kennis op in diverse sectoren.

In 2008 maakt ze de overstap naar de stad Antwerpen als marketing en communicatiedirecteur waar ze haar expertise kan inzetten in maatschappelijk context. Met spraakmakende campagnes, evenementen en nieuwe communicatie kanalen maakt ze de Antwerpenaar nog fierder op hun stad. Zot van A dus.

Na een aantal boeiende jaren citymarketing, maakt Ils in 2013 de overstap naar Telenet waar ze als VP entertainment de verantwoordelijkheid heeft over alle TV en media activiteiten van de Telenet groep. Sinds 2020 leidt ze Brand, Communicatie & Reputatie voor alle corporate en commerciële activiteiten van de Telenet groep.

Ils is een gedreven merkenbouwer en marketeer en hecht veel belang aan het ontwikkelen van talent en groepsdynamiek.

Kris Michiels
UBA

Kris Michiels

Marketing Director - Unilever
Kris Michiels studeerde Handelswetenschappen in Gent en specialiseerde nadien in Marketing Management. Na zijn studies stonden de koffers klaar om naar het buitenland te vertrekken, maar een opportuniteit bij een Gentse startup in big data, content marketing en media-convergentie besliste er anders over.

Het verhaal gaat verder bij Unilever, waar hij terecht komt in het out-of-home marketing team. Het is het begin van een interessant en succesvol parcours langs verschillende sales en marketing departementen. Hij werkte onder andere op de merken Magnum, Ben&Jerry's - en nadien - Dove, Rexona en Axe en lanceerde tal van nieuwe merken en platformen. Als marketing manager op Axe won hij een Gouden Effie met de Mating Game campagnes.

De laatste jaren vertegenwoordigt hij opnieuw alles wat lekker is: de Unilever ijs- en drankenmerken en brengt hij als marketing director Refreshment en lid van het leadership team een nieuwe dynamiek van consumenten experiences en premiumisatie. In deze rol zet hij sterk in op experiental marketing via events en de move naar marketing in een digitale wereld. De merkenportefeuille werd sterk uitgebreid en hij creëerde opnieuw lokale campagnes om de connectie met de Belgische consument te versterken.

Digitale data driven marketing, product & media innovatie en ondernemerschap lopen als een rode draad door zijn carriere en sinds begin 2019 mag hij zich de trotse 'founder' noemen van zijn eigen merk binnen Unilever.

Kristine Verhelst
UBA

KRISTINE VERHELST

MarCom Manager - D'Ieteren
Met een diploma van Handelsingenieur aan de KUL en een Postgraduaat in 'Mathématiques appliquées à la gestion' aan de ULB op zak, startte Kristine haar marketingloopbaan bij Henkel Belgium.

Nadat zij in verschillende productcategorieën haar marketing expertise opbouwde, werd zij aangesteld tot Media Manager voor Henkel Benelux.

Gepassioneerd door al wat met media te maken heeft werd zij later Deputy General Manager bij Initiative Media om uiteindelijk Head of Media & Production te worden bij Proximus. In deze rol leidt zij een team van 14 personen en staat zij in voor de ontwikkeling van de mediastrategie, het design van de digitale communication journeys, de media planning & buying en optimisatie van de performantie alsook de coördinatie en negotiatie van de productie voor Proximus en filialen.

Zij heeft mooie awards zoals Media Advertiser of the Year, Effie Award, Amma en Mixx op haar palmares.

Kristine houdt van grote uitdagingen en opteert voor een no- nonsense aanpak om tot resultaat te komen.

Naar boven
Lies Eeckman
UBA

Lies Eeckman

Managing Director - Polestar Belgium
Na meer dan 20 jaar haar ervaring te hebben uitgebouwd binnen de FMCG besliste Lies om de overstap te maken naar automotive. Momenteel is ze Managing Director voor Polestar, het nieuwe merk van elektrische wagens uit de Volvo-groep

Van 2018 tot 2019 was ze Marketing Director bij BMW Group Belux.

Daarvoor had ze de leiding van het marketing departement bij Continental Foods. Gekend voor z'n portfolio van local jewels met sterke merken zoals Devos Lemmens, Royco, Liebig Delisoup, Aiki, Imperial. De campagnes van Devos Lemmens zijn in elke Belg z'n memorie gegrift en gaf het merk een nieuwe elan met Dat is m ,bekroond met 2 Effies op een rij en titel van Advertiser Personality of the year 2017.

Voordien was ze 11 jaar succesvol als marketeer bij Alken Maes. Zo stond ze aan de basis van de herlancering van Maes pils, goed voor een gouden Effie in 2010. Ze herpositioneerde Grimbergen als bier van de Feniks, pioneerde met Maes Radler als een nieuw segment binnen de Belgische biermarkt en bouwde ze samen met haar team Desperados uit tot het absolute nummer 1 merk bij 18-25-jarigen.

Creativiteit & Innovatie zijn dan ook haar stokpaardjes.

Naar boven
Lieve Pattyn
UBA

LieVE PATTYN

Marketing Director - EG
Lieve Pattyn is Bio-Ir scheikunde, gespecialiseerd in voeding, met een master General Management aan de Vlerick Leuven Gent Business School. Haar startte haar carrière bij P&G. Aanvankelijk in de sales en in Brussel, nadien in New York als Demand Planning Manager voor de Prestige Division.

Bij haar terugkeer in België maakte Lieve de overstap naar Omega Pharma, waar ze haar FMCG kennis kon combineren met nieuwe OTC kennis. Lieve was verantwoordelijk voor het lanceren van een parapharmacie gamma in de retail, voor de integratie van Biover en was de laatste 5 jaar verantwoordelijk voor het marketing departement als Marketing Directeur voor Omega Pharma België.

Ruim 4 jaar geleden maakte Lieve de overstap naar EG, het grootste pharmabedrijf in Belgische apotheken. EG was toen al jarenlang markleider dankzij excellente medical en pharma endorsement, maar had nog heel veel opportuniteiten om EG ook bekender te maken bij de patiënt/consument. Deze prachtige opportuniteit heeft Lieve met haar team gegrepen wat resulteerde in de eerste EG awareness campagne die in 2019 een bronzen Effie opleverde. Sindsdien blijft EG continu verder bouwen aan de awareness en aan merkenopbouw van de afzonderlijke Consumer Care merken. Doel is om dit jaar ook de nr 1 te worden in de Belgische OTC markt (Over the Counter, dus waar patiënten/consumenten zelf in de lead zitten).

Naar boven
Luc Van Wichellen
UBA

LUC VAN WICHELEN

Area Media Manager Western Europe -
Mondelēz International

Luc is Master in de Toegepaste Economische Wetenshappen en behaalde eveneens een MBA aan de Antwerp Management School. Hij begon zijn carrière bij Danone waar hij gedurende 2 jaar in London meewerkte aan de opzet en uitbouw van Danone UK. Na commerciële ervaring bij Danone België maakte hij de overstap te maken naar de marketingafdeling. Hij stond daar o.a. aan de wieg van Danio dat door jarenlange sterke groei één van de pilaren van het bedrijf werd.

Vervolgens maakte hij de overstap naar LU, waar hij als marketing manager het volledige segment van de kinderproducten aanstuurde.

Gedreven door zijn passie voor media, greep Luc de kans om de rol van Media Manager voor de verschillende bedrijven van Groupe Danone uit te bouwen. Na 5 jaar stapte hij over naar Kraft Foods/Mondelēz. In 2011 werd hij verkozen tot Media Advertiser bij de AMMA awards, waar hij nadien ook meerdere jaren in de jury heeft gezeteld.

Na een bijkomende ervaring als Media Operations Manager voor Europa, is hij nu als Area Media Manager verantwoordelijk voor alle landen van West-Europe, hierbij bijgestaan door een internationaal team van Media Managers in de grootste landen.

Mélanie Decelle
UBA

MÉLANIE DECELLE

Marketing Director - Spadel

Na het behalen van een Master in Toegepaste Economische Wetenschappen (Marketing) en een Master in Financiële Economie aan de Louvain School of Management, begon Mélanie Decelle haar carrière bij Unilever. Deze ware 'marketingschool' stelde haar in staat zich te ontwikkelen binnen verschillende categorieën, Food en Homecare, alvorens Senior Brand Manager Benelux te worden voor Dove.

In 2008 trad ze in dienst bij Coca-Cola Company en nam de leiding over het merk Fanta over, eerst op lokaal niveau, daarna op Europees niveau. Daar leerde ze de kunst van storytelling, het belang van vlotheid en coherentie van campagnes en het cultiveren van brand love. Zij werd vervolgens Coca-Cola Marketing Manager binnen de Europese structuur.

In 2016 trad Mélanie in dienst bij Bacardi-Martini, een familiebedrijf. Als Brand Director Noord-Europa nam zij de leiding over het merk Bacardi en zijn legendarische rums. Zij zette een groot 'Capability Building' project op voor de marketing- en verkoopgemeenschap van het bedrijf wereldwijd en leidde dit.

In 2019 keerde ze terug naar de lokale markt. Zij nam de functie over van hoofd Marketing Benelux bij Spadel, een ander familiebedrijf. Samen met haar team staat ze in voor de strategische ontwikkeling van Spa en Bru - 2 iconische Belgische merken - en zorgt ze voor de implementatie ervan in relevante en impactvolle plannen.

Patrick Kindt
UBA

Patrick Kindt

General Manager Marketing & Communication - KBC
Na verschillende bachelor studies (Engels, Geschiedenis, Soc. Psychologie) vond Patrick het tijd om een professionele loopbaan aan te vatten.

Hij koos daarbij voor de toenmalige Kredietbank (1989). Gebeten door klanten en business startte hij als kantoordirecteur. Het ene kantoor volgde het ander op en in 2000 werd hij benoemd tot Clusterdirecteur.

Vlerick en INSEAD opleidingen leidden hem in 2005 naar HQ van KBC waar hij de verantwoordelijkheid krijgt over de strategische marketing. In 2008 wordt hij General Manager Marketing & Communication.

Een verticale carrière dus, eerder een uitzondering op de regel bij Marketingprofielen. Het maakt hem gepokt en gemazeld in het vak, niet enkel technisch, maar ook in what it needs to get there : strategie, people & change management. Het resultaat is een merk dat veelvuldig wordt onderscheiden met best bank & best brand awards.

Naar boven
Valérie Molitor
UBA

Valérie Molitor

Marketing Director - Bel Benelux
Valérie begon haar carrière in 2001 bij Sara Lee Nederland op het merk Duyvis. In 2003 bouwde ze haar marketingervaring in België uit binnen de Sara Lee-koffie groep. Na het herpositioneren van Douwe Egberts ontving ze met haar team een Gouden Effie in 2008 voor de succesvolle campagne Fokkie!, die Belgen uitnodigt om een kopje koffie te drinken voor de aanvang van hun dag, omdat je 'pas helemaal bij bent met een eerljik kopje fokkie'.

In 2011 - na 2 jaar als Key Account Manager Retail - neemt ze de functie van Marketing Manager op. Aanvankelijk voor Single Serve (Senseo & L'Or Espresso), vervolgens voor Multi Serve (Douwe Egberts, Jacqmotte & Zwarte Kat).

In 2014 maakt ze de overstap naar de Danone Group als Marketing Manager op de lokale merken Danio, Oikos en Danone Nature. Tijdens deze periode leidt ze 2 key projects op de 'indulgence' merken: de herpositionering van Danio en de heropleving van Greek onder het merk Oikos waarvan het succes in 2016 erkend wordt met een Effie nominatie.

Eind 2016 vervoegt ze Schweppes Suntory als Marketing & Trade Marketing Director voor de Belgische en Nederlandse markt. De voorbije jaren lanceert Schweppes Suntory May Tea in België en herpositioneert ze Schweppes als onmisbare partner voor het aperitief met de Apero Time campagne.

Sinds 2021 is ze actief bij Bel Benelux als Marketing Director.

Petra De Roos
Ondervoorzitter Effie Jury / ACC

Petra DE ROOS

Managing Director - LDV United

Er was eens een meisje dat zo verliefd was op reclame dat ze haar studie in het buitenland liet staan om bij een reclamebureau aan de slag te gaan. Vandaag, meer dan 15 jaar later, is dat meisje managing director. Bij datzelfde bureau.

Ze is intussen ook vrouw en moeder van twee kinderen. Maar de reclamevlinders fladderen nog altijd even hevig in haar buik. Het is goesting in het vak: het buikgevoel dat, gecombineerd met een emotioneel hart en een rationeel hoofd, leidt tot communicatie die raakt, die fans voor merken maakt. Want dat is waar het bureau dat zij leidt, LDV United, als één team voor staat: We create fans for brands. En dat doet LDV United door merken relevant en onderscheidend te maken.

LDV United won al Effies met en voor Brantano, Telenet, Sunweb, Neckermann, Red Bull en De Standaard. Het bureau schreef trouwens geschiedenis met de eerste overheidscampagne die een Effie won, een gouden Effie nog wel, met en voor stad Antwerpen.

Terug naar dat meisje van toen. Die zag zich enkel in haar stoutste dromen zetelen in de Effie jury. Maar in sprookjes en in dromen moet je geloven. Dan alleen worden ze waar. Dan alleen leef je lang en gelukkig.

Arnaud Pitz
ACC

ARNAUD Pitz

Creative Director - BBDO
Met een diploma communicatie van IHECS op zak, begint Arnaud zijn carrière als copywriter bij Ogilvy & Mather in 2001.
Er volgen 3 jaren bij LG&F, waar hij zijn pen toewijdt aan grote merken als Proximus, Toyota, Brussels Airlines, Bacardi-Martini en de Nationale Loterij.

In 2006 vervoegt hij Mortierbrigade en maakt er indruk met campagnes voor Studio Brussel, Win for Life, Euromillions, Deutsche Bank, Lutosa en Radio 1.

In 2012 neemt Arnaud de rol op van Creatief Directeur bij BBDO samen met zijn kompaan Sebastien De Valck. Samen, nemen ze er grote merken stevig onder handen. Merken als Proximus, Lidl, Ethias, Douwe Egberts, Scarlet en recent ook Decathlon, Leonidas Jupiler en nog een hele resem andere…

Allemaal met één missie - één die het bureau zijn reputatie heeft gegeven op de Effie Awards - namelijk : we create effectiveness. Hun werk van de laatste zes jaar heeft BBDO een plek opgeleverd in de top van de Belgische creatieve bureau's.

Naast reclamemaker, is Arnaud een gepassioneerd golfer. Hij probeert zo goed en zo kwaad mogelijk zijn handicap van 8,3 te beheersen. En dat allemaal met een vrouw en twee kinderen. Dat verdient op zich al een Effie.

Naar boven
Sylvie Dewaele
ACC

Sylvie Dewaele

Media Arts Director - TBWA
Als deel van het managementteam is Sylvie verantwoordelijk voor de groei van Media Arts & Disruption Live binnen TBWA.

Samen met haar team ontwikkelt ze geïntegreerde mediastrategieën en ideeën voor de klanten van het agentschap. Zo spot ze nieuwe opportuniteiten om verschillende doelgroepen aan te spreken, maar ook om nieuwe vaardigheden binnen het bureau te ontwikkelen. McDonald's, Telenet, Engie, KBC, Delhaize en Euromillions behoren tot haar belangrijkste klanten.

Ze woont met haar echtgenoot en twee kinderen in Antwerpen. Skiën en tennissen zijn haar favoriete bezigheden, maar liefst van al reist ze de wereld rond om nieuwe plekken te ontdekken.

Naar boven
Vincent D'Halluin
ACC

VINCENT D'HALLUIN

Strategic Director - mortierbrigade
Vincent D'Halluin (°1981) studeerde Letterkunde aan de Universiteit Gent en Account Planning aan de Miami Ad School (San Francisco).

Via BBDO en Publicis belandde hij bij mortierbrigade, waar hij als strategic director mooie merken als Lotto, Win for Life, ING, MIVB, De Standaard, Canvas, UGent, Cristal, Hans Anders en Dreamland helpt om hun unieke verhaal te vertellen. Daarnaast managet hij mee het bureau.

Hij vindt nutteloze weetjes allesbehalve nutteloos, blauw en zwart meer dan een kleurcombinatie en heeft een zwak voor Italië en renaissancekunst.

Vincent won Effies voor Eneco, Studio Brussel, Win for Life, ING en Mobile Vikings.

Naar boven
Peter Ampe
ACC

Peter Ampe

Creative Partner - FamousGrey
Guillaume Van der Stighelen. Hij was het die het talent van Peter Ampe opmerkte en hem een kans aanbood in de communicatie. Peter was toen 29 jaar. Voordien was deze Germaanse filoloog één van de eerste leraars Nederlands voor niet-Nederlandstaligen en freelance journalist. Zijn achtergrond verklaart meteen zijn voorliefde voor waarachtige ideeën die de wereld beter maken en merken vooruit helpen. Zelf noemt hij het "creating logical magic". Deze dualiteit zie je ook duidelijk aan zijn palmares: Peter heeft vandaag 35 Cannes Lions en 12 Effie Awards op zijn palmares.

Peter begon als copywriter bij Young&Rubicam en GV/Company en maakte in 2001 de overstap naar Duval Guillaume, waar hij de rol van creatief directeur op zich nam. In deze functie leidde hij in 2012 Happiness Brussels en vanaf 2013 DDB Brussels, waarmee hij 2 jaar op rij Creative Agency of the Year werd. Na bijna 5 jaar DDB maakte hij eind vorig jaar de overstap naar FamousGrey, waar hij creative partner is van Marc Fauconnier.

Als Peter niet bezig is met communicatie, is hij aan het schrijven. Gedichten verschenen al op installaties in Brugge, Oostende en Swansea. Hij is ook de auteur van "The Mind Works Best at Running Speed". Bij een loopsnelheid van 10km/u komen de ideeën vanzelf, beweert hij. Iets wat we niet meteen durven tegen te spreken.

Naar boven
Dimitri De Lauw
ACC

DIMITRI DE LAUW

Strategic Director - Wunderman Thompson

Dimitri is psycholoog van opleiding (KUL). Hij startte als planner bij BBDO, verhuisde 5 jaar later naar 'rising star' These Days en groeide er door tot Planning Director. Daarna legde hij 3 jaar de focus op 'ondernemerschap' als marketing- en communicatieconsultant bij Antenno. Vanaf 2013 dook hij in de research-wereld bij TNS Dimarso (Kantar), om anno 2016 met een goed gevulde rugzak terug te keren naar Wunderman Thompson (het vroegere These Days) als strategisch directeur.

Zijn missie: value voor klanten creëren, draagvlak stimuleren en oplossingen initiëren die het leven van mensen beter maken. Zijn motto: blijf nieuwsgierig. Hij blijft verwonderd door de leefwereld van zijn 3 tienerzonen, houdt van gaming, streamt gigabytes aan content en muziek en kan zich verliezen in de geschiedenis van gebouwen en oude dingen.

Dimitri heeft Effies voor Childfocus (Brons), Nationale Loterij (Brons) en Mediamarkt (zilver) op zijn erelijst.

Hakim Zemni
BAM

Hakim Zemni

Managing Partner - InSites Consulting

Hakim is Managing Partner en Managing Director Paris bij InSites Consulting. Hij behaalde een master diploma in Communicatiewetenschappen, en is sinds 1998 actief in de wereld van marktonderzoek en marketing.

Hakims carrière begon bij MarketResponse International, waar hij als projectmanager werkte voor klanten in zowel in Media & Entertainment als in FMCG. Na een management buy-out in 2000 werd hij medestichter van Compagnie. Hij werd er al snel Client Service Director en lanceerde ParTcours in 2006i; de nadruk lag op innovatief kwalitatief onderzoek, met impactvollere rapporteringen, in-company opdrachten en workshops.

In 2008 vervoegde hij InSites Consulting als mede-manager van het online kwalitatieve departement; hierbij injecteerde hij zijn offline kwalitatieve expertise in de opkomende online kwalitatieve methodologieën. Daarna kwam hij aan het hoofd van het Marketing Insights team, waar hij het portfolio beheerde van internationale merken, vooral in Media & Entertainment. In 2012 werd hij Managing Director van het hoofdkantoor van InSites Consulting te Gent, België, waar hij de leiding op zich kreeg van 50+ consultants. Hij werd Managing Partner van het bedrijf en werd deel van de Strategic Partner Board in januari 2018.

Sinds 1 juli 2019 is Hakim Managing Director van het InSites Consulting kantoor te Parijs; daar is hij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de business in de Franse markt, en eveneens van de integratie van het recent verworven crowdsourcing platform en team eÿeka. Zijn content expertise omvat media, branding, positioning en hybride methodologieën.

Hij drukt zich vloeiend uit in het Nederlands, het Engels, het Frans en het Arabisch.

Naar boven
Carine Vaeremans
BAM

Carine Vaeremans

CEO - Profacts

Na haar studie International Business Management startte Carine Vaeremans haar loopbaan bij Unilever. Gedurende ruim 10 jaar deed ze er een ruime ervaring op in customer development, marketing, innovatie en onderzoek.

Nadien ging ze aan de slag bij boeiende bedrijven als Panasonic Energy Europe, Leonidas, Research International, Synovate en Friesland Campina. In die periode nam Carine tevens het voortouw binnen de UBA in het uitbouwen van het Experience Center Shopper Marketing.

Sinds april 2017 staat ze aan het hoofd van Profacts, een toonaangevend marktonderzoeks- en adviesbureau. Naast kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek innoveert Profacts onder meer met datamining en sentiment analyse, impliciet onderzoek op basis van eye-tracking en VR. Het bedrijf investeert in nieuwe digitale platformen om de uitdagingen van klanten te ondersteunen.

Daarnaast is Carine ook een NLP en ICF gecertifieerde coach, die naast het behalen van bedrijfsresultaten ook erg veel belang hecht aan het ontwikkelen van talent en veerkracht voor mens en organisatie.

Els Raemdonck
BAM

ELS RAEMDONCK

Lecturer Erasmushogeschool Brussels
Freelance Strategic Advice - Happiness Brussels

Als kind verzon Els veel verhalen die ze vertelde aan haar vriendinnen waarmee ze over de speelplaats liep. Ze was oneindig nieuwsgierig en wilde later 'iets doen met mensen'.

Kinderpassies leren veel over waar je in het leven best uw tijd aan besteedt.

Ze vindt het dan ook een écht privilege dat ze haar persoonlijke interesses kwijt kan in haar 2 jobs. Ze werkt halftijds als lector communicatiemanagement bij de Erasmushogeschool Brussel en halftijds als strategisch directeur bij Happiness.

Ze is oprecht dankbaar voor de vele inspirerende mensen & merken die haar pad kruisten bij de verschillende bureau's waarvoor ze gewerkt heeft: Saatchi&Saatchi, Young & Rubicam , Ogilvy & Mather , DuvalGuillaume , Famous en nu Happiness .

Els won zelf een aantal Effies: Gold voor 2dehands, Silver Euro-Effie voor Senseo en Bronze Awards voor Senseo en Axion.

Naar boven
Alex Thoré
BAM

Alex THORé

CEO - Magis Company

Na zijn studies als Handelsingenieur aan de Solvay School of Business (VUB), start Alex zijn carrière bij Procter & Gamble als Brand Manager. Daarna werkt hij bij Pernod Ricard en Danone als senior brand manager, account manager en marketing manager. Met deze ervaring op zak, start hij in 2006 bij Coca-Cola Belgium en bouwt hij gedurende 7 jaar in lokale en Europese marketing & communicatie directies verder aan zijn leiderschapscompetenties, zowel op strategisch als menselijk vlak.

In 2013 vervoegt hij Belgacom, waar hij als head of branding en communication mee aan de wieg staat van de hele rebrandingoperatie van Belgacom naar het nieuwe Proximus. Binnen dat nieuwe Proximus groeide hij door als CRM, Branding & Communication Director.

Sinds 2018 is Alex CEO van Magis Company, een bedrijf dat marketingtechnologie wil inzetten ten behoeve van managers, ceo's en ook kmo's.

Collega's, partners en vrienden kennen hem als een gepassioneerde en resultaatgedreven marketeer… karakteristieken die dus zeer goed bij Effie passen.

Joke Claessen
BAM

Joke Claessen

Freelance Brand Relationship Builder

Joke start haar carrière bij NCM, gespecialiseerd in overheidscommunicatie. Nadien volgt Promotional Campaigns/Ogilvy waar een nieuwe cel wordt opgericht Sampling Campaigns. Hier start de voorliefde voor data driven communicatie. Een liefde die blijft duren en groeien tot een passie voor customer centric campagnes.

De grote stap komt er bij 4Real, de net opgerichte DM-poot naast GVCompany. Een stap die uiteindelijk meer dan 15 jaar zal duren. Van Account Manager bij 4Real, tot Strategisch Directeur bij TEQUILA. 15 jaar bij dezelfde groep, die van DM bureau tot relationeel communicatiebureau evolueert. Van off-line DM tot 360°. De nauwe samenwerking en uiteindelijk fusie met TBWA levert een sterke complementariteit op.

In 2012 start een nieuw hoofdstuk: freelance relationship builder. In dit traject ligt de focus steeds meer op purpose driven marketing. Bedrijven door lange trajecten of korte projecten helpen om de klant centraal te plaatsen in de organisatie, in het marketing denken. Een aanpak die wordt toegepast op kleine en grotere spelers in de markt. Een opdrachtenmix tussen campagnes ontwikkelen en merkstrategieën, interim marketing opdrachten en communicatieadvies. Start-ups en gevestigde waarden. Een rijke mix. Zowel in B2C als B2B.

Sinds 2017 combineert ze deze opdrachten met de rol van Strategische Coach (Senior Strateeg) bij CCX, het communicatiebureau van ColruytGroup. Hier werkt ze op Colruyt, OKay, BioPlanet, DreamLand, Dreambaby, Collect&Go, Xtra, Collishop en Corporate opdrachten.

Sinds 2019 is Joke voorzitter van het BAM-congres.

Naar boven
Sandra Rothenberger
BAM

Sandra Rothenberger

Professor of Marketing -
Solvay Brussels School of Economics & Management

Dr. Sandra Rothenberger has been active since 2001 in the scientific and academic fields. Since she started her Ph.D. in 2001 she has been focusing her research and teaching on Strategic Marketing, mainly in the areas of Strategic Pricing and Consumer Behavior. She has an international research network and teaching background with various European, American and Asian Universities and Business Schools. Since September 2013 she is chairing the Strategic Marketing and Innovation Department at the Solvay Brussels School of Economics & Management. Her teaching experience spans more than a decade and courses at all levels (undergraduate, MBA, MS, Ph.D. and Executive Education) in the disciplines with a special focus on Strategic Marketing and Strategic Management.

She has published in several research journals, including the European Management Journal, Journal of Product and Brand Management, Journal of Relationship Marketing and Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, co-authored and co-edited research monographs and published books on Strategic Pricing and Strategic Management. Her business and industry experience includes consultancy of small and medium sized companies as well as supervisory board activities in European multinational corporations.

Naar boven
Els Thielemans
UMA

ELS THIELEMANS

CEO - Maxus Belgium

Op 29-jarige leeftijd komt Els aan het hoofd te staan van Maxus, waar ze samen met 3 andere young potentials vorm mag geven aan deze nieuwste telg binnen de GroupM-familie. Met de drive en het enthousiasme van een start-up en een steevast vertrouwen in mekaar bouwen ze Maxus uit tot een bureau met een nieuwe en frisse benadering op de markt dat de status quo durft uit te dagen.

8 jaar later bekleedt Maxus de 6de plaats in de UMA ranking. En het team? Dat heeft nog steeds diezelfde energie, passie en vertrouwen in mekaar. Een unieke cultuur waar Els persoonlijk voor garant wil staan. Els koestert een dynamische, innovatieve, collaboratieve en professionele attitude binnen het team.

Achter Els haar bijna sfinxachtig voorkomen gaat een enorm gedreven persoon schuil. Een die niet slaapt voordat ze elk detail begrijpt. Het onbekende moet worden ontdekt, het onbegrijpelijke moet worden begrepen, het complex moet eenvoudig worden gemaakt. Els houdt er ook van om te experimenteren met nieuwe manieren van werken. Zo is het hele team volledig getransformeerd naar een Agile organisatie, omdat dat perfect past bij de reeds bestaande cultuur van Maxus en tegelijkertijd zorgt voor een toekomstbestendige aanpak.

Voortbouwend op haar achtergrond als Handelsingenieur (Solvay) en professionele ervaring binnen Digitale & Algemene Planning en Strategie (Mindshare & Maxus), zorgt Els ervoor dat het Maxus-team volledig geïntegreerd aan de slag gaat.

Christine Brone
UMA

Christine Brone

Managing Director - PHD Media

Christine startte in 2015 het jongste mediabureau van België op : PHD Media, het 2de netwerk agentschap van de Omnicom Media Group. Bij PHD media ligt de focus op strategie, innovatie en creativiteit in media en zorgt een ploeg van 22 jonge professionals voor een goede implementatie van mediaplannen in nauwe samenwerking met de reclamebureaupartners van haar klanten.

Media is de rode draad doorheen Christine haar carrière en daarbij is ze één van de weinige media professionals die de tripartite Adverteerder – Creatief bureau en mediabureau met glans wist aan mekaar te breien. Na 9 jaar te hebben gewerkt als mediaplanner stapte ze in 1998 over naar adverteerderszijde en was 7 jaar Media Manager Benelux bij Henkel. In 2006 startte ze samen met 2 gerenomeerde creatieven het reclamebureau Openhere op om vervolgens in 2012 de leiding te nemen over Carat alvorens in 2015 PHD Media op te starten in België.

In de loop van haar carrière wist ze een bijdrage te leveren aan diverse merken & campagnes die zowel media, creatieve als effectivness awards opleverden en was ze actief in zowel de technische commissies van de UBA, als in de raad van bestuur van het CIM en UMA.

Hugues Rey
UMA

HUGUES REY

CEO - Havas Group

Hugues began his career in '92 as a Research Manager for Mindshare. He occupied several positions in the Interpublic Group. In 2000, he founded Fastbridge - the digital agency of Initiative Media in Belgium. In 2006 & 2007, he extended his activities and started working as Digital Director EMEA of Initiativ . In 2008, he was appointed Chief Digital & Strategy Officer for Mediabrands Belgium.

He joined the Havas Group in 2010 to act as CEO for its Media Agency in Belgium.

Additionally, Hugues teaches Marketing and Communication at the Solvay Brussels School of Economics & Management (ULB). His main lectures are about Digitalization, Omni-channel Marketing, and Communication Strategy. Finally, Hugues was an active member of several professional associations. Among others, he used to be the chairman of the Internet Commission of CIM (from 2000 to 2010), founding father of the Interactive Advertising Bureau (IAB), and Board member of GRP/CommPass and United Media Agencies (UMA). In December 2018, he was elected President of the Belgian Management and Marketing Association (BMMA).

In 2010, Hugues was very proud to receive a 'Lifetime Achievement Award' during the IAB Mixx Award.