Samenstelling van de 2025 Effie-jury
Uw inzending zal worden beoordeeld door de bekwaamste en meest ervaren business leaders van België.
![]() |
Voorzitter Effie Jury / UBAAUDE MAYENCEVP Marketing & Digital - Delhaize Aude Mayence wordt licentiaat in Romaanse talen en literatuur aan de ULB, vervolgens behaalt ze aan de Solvay Business School een speciale licentie in Management en een Executive Master in Marketing en Reclame. Ze begint haar carrière in 2002 in de wereld van retail bij Carrefour België als productmanager en onderhandelaar. Bij Mondelez wordt ze achtereenvolgens Category Manager en Brand Manager voor het merk Milka. In 2010 verhuist ze naar Danone, waar ze wordt benoemd tot Senior Brand Manager en Marketing Manager voor de merken Danone, Petit Gervais, Vitalinea en Greek. Zij lanceert voor Danone de yoghurt à la grecque op de Belgische markt. Sinds juni 2014 is zij Marketing Brand Director bij Delhaize België, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merk. In 2018 wordt ze Marketeer of the year. |
![]() |
|
![]() |
Ondervoorzitter Effie Jury / UMAEls ThielemansCEO - Maxus Belgium Op 29-jarige leeftijd komt Els Thielemans aan het hoofd te staan van Maxus, waar ze samen met 3 andere young potentials vorm mag geven aan deze nieuwste telg binnen de GroupM-familie. Met de drive en het enthousiasme van een start-up en een steevast vertrouwen in mekaar bouwen ze Maxus uit tot een bureau met een nieuwe en frisse benadering op de markt dat de status quo durft uit te dagen. 8 jaar later bekleedt Maxus de 6de plaats in de UMA ranking. En het team? Dat heeft nog steeds diezelfde energie, passie en vertrouwen in mekaar. Een unieke cultuur waar Els persoonlijk voor garant wil staan. Els koestert een dynamische, innovatieve, collaboratieve en professionele attitude binnen het team. Achter Els haar bijna sfinxachtig voorkomen gaat een enorm gedreven persoon schuil. Een die niet slaapt voordat ze elk detail begrijpt. Het onbekende moet worden ontdekt, het onbegrijpelijke moet worden begrepen, het complex moet eenvoudig worden gemaakt. Els houdt er ook van om te experimenteren met nieuwe manieren van werken. Zo is het hele team volledig getransformeerd naar een Agile organisatie, omdat dat perfect past bij de reeds bestaande cultuur van Maxus en tegelijkertijd zorgt voor een toekomstbestendige aanpak. Voortbouwend op haar achtergrond als Handelsingenieur (Solvay) en professionele ervaring binnen Digitale & Algemene Planning en Strategie (Mindshare & Maxus), zorgt Els ervoor dat het Maxus-team volledig geïntegreerd aan de slag gaat. |
![]() |
|
![]() |
ACCGREGORY GINTERDAELECreative Director - Ogilvy Brussels Gregory Ginterdaele is geboren in de fotostudio van een reclamebureau. Welk ander beroep dan creatief had hij kunnen kiezen? Als beste van zijn klas studeerde hij af aan de Sup de Création, en begon zijn carrière in Frankrijk. Al snel koos hij voor België, waar er minder gepraat wordt en zijn naam correct wordt uitgesproken. Hij begon als Concept Copywriter en werd daarna Creative Director. Zo werkte hij onder andere bij Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Famous, Air, DDB, Ogilvy Social.Lab. Door het verweven van strategie en creatie op internationale en lokale campagnes voor merken als Toyota Motor Europe, Heinz, British Airways, McDonald's Europe, Audi Europe, P&G, Proximus, La Loterie Nationale, Leffe, Volkswagen, Delhaize, Amnesty International en IKEA werd hij 3 keer genomineerd als Creative of the Year en won hij 3 keer als Agency of the Year. Hij is één van de meest bekroonde Belgische creatieven. |
![]() |
|
![]() |
ACCGeoffrey HantsonChief Creative Officer - Happiness Geoffrey has won 46 Cannes Lions and 120 Eurobest awards, including 3 Grand Prix. In 2012, Geoffrey was named to Business Insider's list of the 25 Most Creative People in Advertising; in 2013, he made it to the top of that list, with his work lauded as 'amongst the best advertising ever seen.' More recently, his work won Grand Prix at the New York Festivals 2019 and Happiness Brussels was named 'creative agency of the year' both in Belgium (2019 & 2021) and at the New York Festival (2019). Geoffrey believes in the power of creativity and humanity- and in Happiness, which fuels both. |
![]() |
|
![]() |
ACCDennis SnijdersStrategy Director - iO Na studies in advertising media & design, sociologie en mediawetenschappen, lanceerde Dennis als intrapreneur een wereldwijd digitaal publishing model. Dit leidde in 2011 tot zijn verhuizing naar België, in de rol van Country Manager. Bij Medialaan stuwde hij innovatie in televisie met de uitrol van het streamingplatform Stievie, de voorloper van de huidige Belgische streamingdiensten. In 2015 richtte Dennis Gutzandglory als Digital Director de digitale afdeling op. Vanaf 2017 werkte hij bij Wunderman Thompson, eerst als Business Lead, daarna als Strategy Director, om het Brusselse bureau uit te bouwen als dependance van het Antwerpse bureau. In 2021 werd hij Strategy Director bij Prophets en vervolgens Service Line Director Strategy bij het nieuwgevormde iO, waar hij een team van 30 brand, content & cx strategen en een onderzoeksteam leidt. Naast zijn werkzaamheden deelt Dennis vol passie zijn kennis met jong talent. Hij doceert onder andere aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Belgian Advertising School en H.Y.P.E. van ACC. Daarnaast is hij lid van het expert center strategie bij het ACC. Door de jaren heen werkte hij voor merken zoals Samsung, Alken Maes, Carrefour, Unilever, De Nationale Loterij en PwC. Je zal Dennis vaak op plaatsen vinden, waar hij merken helpt om hun marketingstrategieën & organisaties te transformeren naar de nieuwe, interactieve context van vandaag. |
![]() |
|
![]() |
ACCSophie SteyaertManaging Director - Wunderman Thompson Sophie sprong na haar studies communicatiemanagement rechtstreeks het reclamevak in als Account Manager. In deze rol voelde ze zich als een vis in het water en evolueerde ze snel naar Account Director en later Group Account Director dankzij een stevig en gevarieerd klanten palmares. Ze startte bij Mosquito, was 5 jaar aan de slag bij Duval Guillaume en vond dan haar plek bij These Days (ex Wunderman Thompson - nu VML). Het is daar dat ze als Group Account Director de stap maakte naar een management rol als Chief Culture Officer met focus op de interne (samen) werking en de organisatie als een geheel. In 2019 zette ze de stap naar TBWA om daar het management te versterken als Director of People. Een geweldige rol waarin Sophie haar leadership skills verder kon ontplooien en zich volledig kon focussen op een van haar sterkste krachten: people management & collaboration. Na 20 jaar carrière in het vak, doordrongen van organisatiecultuur, creativiteit en merken, keerde ze zeer recent terug naar VML (ex Wunderman Thompson) om als Managing Director het bureau mee aan te sturen en het volgende hoofdstuk - onder de VML vlag - waar te maken. |
![]() |
|
![]() |
ACCTomas SweertvaegherStrategy Director - Joe Public Belgium & Springbok Agency Tomas heeft een Master in Handelswetenschappen (EHSAL) en ook in Internationale Relaties (KULeuven). Hij werkt sinds 2022 als strategisch directeur binnen de Springbok groep (voor Joe Public en Springbok Agency) waar hij graag de brug slaat tussen merkdenken, technologie en creativiteit. Voordien leidde hij de strategische teams van LDV United en Ogilvy Brussels. Hij zoekt voor elke uitdaging steeds naar de meest effectieve vorm van communicatie: van innovatieve activaties tot het jarenlange consistent bouwen aan een sterk merk. Met Springbok, Ogilvy en LDV United won hij voor mooie merken zoals Ethias, Argenta, Torfs, Devos Lemmens, Zelfmoordlijn, …al meer dan 15 Belgische en Euro Effies, waaronder 8x goud en een Grand Effie voor Special Olympics Tomas was al verschillende keren jurylid van de Euro Effies, Global Effies en de Global WARC Awards for Effectiveness. |
![]() |
|
![]() |
ACCMaarten VanthemscheManaging Director - DDB Brussels Maarten leerde het vak als adverteerder bij BAT, Unilever, Telenet en Delhaize. Bij Unilever, 'de universiteit van de marketing', was hij verantwoordelijk voor de foods business. Later bij Telenet bouwde hij mee de mobile divisie uit met campagnes zoals King en Kong en de lancering van WIGO, het eerste all-in connectiviteitsaanbod. Bij Delhaize stond hij aan de basis van de herpositionering van het merk richting gezondheidscoach. Na 15 jaar maakte hij de stap naar 'de overkant': de bureauzijde. Vanuit de overtuiging dat creativiteit de X factor is, maar dat er iets mis is met de relatie en rolverdeling tussen bureau en adverteerder kwam hij in 2020 aan het hoofd van DDB Brussels te staan, waar hij nog steeds Managing Director is. Sindsdien is zijn verantwoordelijkheid uitgebreid met de lancering van VOLTAGE Brussel en De Molenstraat, beide tailor-made agencies op maat van respectievelijk D'Ieteren en de openbare omroep. |
![]() |
|
![]() |
BAMKris MichielsVP Brand Marketing & Communication - Nationale Loterij Kris Michiels studeerde Handelswetenschappen in Gent en specialiseerde nadien in Marketing Management. Na zijn studies stonden de koffers klaar om naar het buitenland te vertrekken, maar een opportuniteit bij een Gentse startup in big data, content marketing en media-convergentie besliste er anders over. Het verhaal gaat verder bij Unilever, waar hij terecht komt in het out-of-home marketing team om er onder andere het ijsmerk Ben&Jerry's mee uit te bouwen. Het is het begin van een interessant en succesvol parcours langs verschillende sales en marketing departementen. Hij lanceerde tal van nieuwe merken en platformen. Als marketing manager op Axe won hij in 2012 een Gouden Effie met de Mating Game campagne. Als marketingdirector Refreshment en lid van het leadership team zorgt hij voor een nieuwe dynamiek van consumenten experiences en premiumisatie. In deze rol zet hij sterk in op experiental marketing via events en de move naar marketing in een digitale wereld. De merkenportefeuille werd sterk uitgebreid en hij lokale campagnes versterkten de connectie met de Belgische consument. Digitale data driven marketing, product & media innovatie en ondernemerschap lopen als een rode draad door zijn carrière. Sinds 2023 staat hij aan het hoofd van het Business & Brand team bij de Nationale Loterij. Daarnaast is hij ook voorzitter van BAM. |
![]() |
|
![]() |
BAMPeter SpeltensStrategic Director - Dallas Peter deed meer dan 20 jaar marketingervaring op, zowel bij adverteerders als bij verschillende agencies. Op dit moment is hij Strategic Director bij het Dallas Antwerp. Samen met zijn strategisch team vormt hij de link tussen creatieven, accounts en klanten. Altijd vanuit een creatief en commercieel perspectief. Peter startte als Account bij GV/Company (TBWA) en LG&F (FamousGrey). Vervolgens stapte hij over naar de klantzijde om de kledijmerken Quiksilver en Roxy op de Benelux kaart te zetten. Nadien herlanceerde hij het premium racefietsmerk Eddy Merckx Bikes om vervolgens samen met 2 partners het bureau HarderBetterFasterStronger te runnen. Daar werkten ze 10 jaar intensief samen voor klanten zoals BMW Motorrad, Selexion, Krëfel, Puratos en Wienerberger. De voorbije 2 jaar was Peter actief als Marketing & Communication Manager bij Unilin waar hij het vloerenmerk IVC internationaal verder uitbouwde. Maar recentelijk keerde hij terug naar zijn oude reclameliefde om er sinds dit jaar mee voor te zorgen dat Dallas met een vernieuwd management een mooie doorstart kan maken binnen de +KOO Groep. |
![]() |
|
![]() |
BAMAlex ThoréCEO - VAR Alex Thoré heeft een rijke carrière opgebouwd in de wereld van merkstrategie en reclame. Na zijn studies handelsingenieur aan Solvay, begon hij zijn loopbaan als Brand Manager bij P&G Belgium. Hier leerde hij de fijne kneepjes van het vak en ontwikkelde hij een scherp oog voor consumentengedrag en markttrends. Zijn honger naar merkgroei bracht hem naar marketingmanagementfuncties bij gerenommeerde merken zoals Pernod Ricard, Danone, Coca-Cola en Belgacom, waar hij als deel van de directie de merksverandering naar Proximus begeleidde. Met een ondernemersgeest, richtte hij in 2018 Magis.agency op om via performante content marketing meer volk naar merkplatformen te brengen. Zijn passie voor marketing bracht Alex bij de Raad van Bestuur van BAM, waar hij ook actief het BAM marketing congress leidde van 2019 tot 2023. Vanaf 2024 stelt Alex alle adverteerders en agentschapservaring ten dienste van Var als CEO. Hiermee wordt het marketing drieluik vervolledigd: adverteerder, agentschap en media. Met mandaatgevers vrt, Play Nostalgie en One World Radio, bouwt hij het Var team verder uit als vertrouwde mediapartner. |
![]() |
|
![]() |
BAMIlse Van DyckFreelance Marketing Director Ilse Van Dyck is een ervaren marketingprofessional met een sterke focus op digitale transformatie en e-commerce. Als bestuurslid van BAM (Belgian Association of Marketing) en freelance marketing directeur, brengt ze een schat aan expertise mee in het creëren van effectieve marketingstrategieën voor bedrijven in transitie. Haar expertise ligt in online strategie, digitale transformatie, en het opzetten van schaalbare marketingprocessen. Ze houdt het meest van uitdagingen in het structureren van marketingafdelingen voor internationale groei en het managen van omvangrijke budgetten in competitieve omgevingen. Ze was de afgelopen jaren (onder andere) actief bij Pit&Pit, Van Marcke en Luzmo. Als coach van jonge marketeers, bestuurslid van BAM en met haar nieuwsbrief is Ilse erg begaan met het delen van kennis en inspirerende cases. Exact de reden dat ze ernaar uitkijkt om deel uit te maken van de Effie Jury. |
![]() |
|
![]() |
BAMSteven VerbruggenManaging Director - AdSomeNoise Na een licentiaat in de communicatiewetenschappen aan de KUL ontdekte Steven zijn passie voor reclame bij VTM, These Days (VLM) en VVL/BBDO om 10 jaar later een eigen bureau te starten. AdSomeNoise begon in 2012 als een digitale productiestudio, maar groeide 13 jaar later uit tot een non-conformistisch full-service bureau gebouwd rond een digitale kern. Die digitale reputatie is niet vreemd als je naar Steven kijkt, omdat hij een zeer intuïtief en natuurlijk begrip van digitale platformen en communicatie heeft. In AdSomeNoise komen zijn passies voor zowel innovatie en reclame netjes samen. Dat gezegd zijnde houdt hij niet van hokjes denken en is het zijn streven om zeer sterk vanuit integratie en journeys te denken. Steven is kritisch en strategisch, en wil vooral zoveel mogelijk impact maken. Dat probeert hij naast het werk voor eigen klanten, ook te doen als (founding) lid van de Raad van Bestuur van BAM, en als congres captain van het BAM Marketing Congress sinds 2024. Ook de effies passen in dit rijtje. |
![]() |
|
![]() |
BAMHakim ZemniSenior Team Director Tech, Services, Media & Entertainment - Human8 Hakim is Partner bij Human8 (ex-InSites Consulting) en leidt er het West Europese Tech, Services, Media & Entertainment team. Hij staat gekend als 'een wandelende mening'. Hij behaalde een master diploma in Communicatiewetenschappen, en is sinds 1998 actief in de wereld van marktonderzoek en marketing. Zijn carrière begon bij MarketResponse International, waar hij als projectmanager werkte voor klanten in zowel in Media & Entertainment als in FMCG. Na een management buy-out in 2000 werd hij medestichter van Compagnie, een boetiek-marktonderzoeksbureau dat zich specialiseerde in hybride methodologieën. In 2008 vervoegde hij InSites Consulting als een van de managers van het online kwalitatieve departement; hierbij voegde hij zijn offline kwalitatieve expertise toe aan de opkomende online kwalitatieve methodologieën. Daarna kwam hij aan het hoofd van het Marketing Insights team, waar hij het portfolio beheerde van internationale merken, vooral in Media & Entertainment. In 2018 werd Hakim verantwoordelijk voor de opening van het Parijse bureau van InSites Consulting en leidde hij er het pan-Europese FMCG team.. Sinds juli 2024 leidt Hakim het WestEuropese Tech, Services, Media & Entertainment team van Human8. InSites Consulting kwam in handen van het investeringsfonds Mentha Capital en veranderde in 2023 van naam. Human8 positioneert zich als nieuw 'human-driven' consultancybureau dat merken met mensen en culturen verbindt, om aldus positieve veranderingen teweeg te brengen. Behalve in België, is Human8 actief in 22 landen op 4 continenten. |
![]() |
|
![]() |
UMALaurent MassartClient Partner - dentsu Benelux Laurent begon meer dan 10 jaar geleden in media te werken na zijn studie Marketing & Business Management. Hij begon bij Microsoft en kwam daarna bij Dentsu, waar hij van Junior Account Executive doorgroeide naar Head of client services en nu Client Partner in de Benelux-structuur, waar hij hand in hand met de Nederlandse collega's werkt aan het groter maken van dentsu dan ooit. In zijn carrière heeft hij de kans gehad om te werken voor geweldige klanten en geweldige campagnes zoals 'We are Belgium' of 'de lancering van Jupiler 0,0' met AB InBev, '#Ikweethetzeker' campagne met EG of 'Set the pace' van Jaguar Land Rover. Op dit moment heeft Laurent, met MediaMarkt in de Benelux of Zalando in de Benelux & Nordics, de mogelijkheid om in verschillende andere landen te werken voor opmerkelijke projecten waardoor hij verschillende markten en culturen kan vergelijken. Gepassioneerd door zijn werk en nieuwsgierig om meer te leren, is het al een paar jaar een droom om lid te worden van de Effie Jury. Het is een eer om deel uit te maken van deze groep professionals van hoog niveau en hij kijkt ernaar uit om zijn rechtlijnigheid en uitdagende blik in het team te brengen. |
![]() |
|
![]() |
UMAWietse RobberechtsDigital Director - ZIGT Media Wietse startte zijn loopbaan bij wat toen nog de Persgroep Advertising heette. Daar leerde hij de mediasector beter kennen en testte hij onder meer het effect van verschillende reclamecampagnes. Na 3 jaar zorgde de ambitie om zelf strategieën en campagnes uit te werken ervoor dat hij de overstap maakte naar de kant van de agencies. Bij ZIGT Media startte hij als allround mediaplanner waar hij actief impact kon hebben op de mediaplannen van adverteerders. Hij bouwde daar eerst zelf digitale expertise op om vervolgens het digitale departement van ZIGT uit de grond te stampen. Nu is hij Digital Director en in die hoedanigheid commercieel en strategisch verantwoordelijk voor het digitale departement. Daarnaast is hij lid van het management team en zetelt hij voor ZIGT in de UMA board. Wietse is constant op zoek naar innovaties die ons vakgebied beter kunnen maken, maar blijft kritisch en stelt effectiviteit voorop. Hij vindt het een eer om in de Effie jury te kunnen zetelen en kijkt enorm uit naar de inspirerende cases. |
![]() |
|
![]() |
UBACamille AudetChief Customer & Data Officer - AXA Met een Master in Marketing- en Communicatiestrategie aan het Instituut voor Politieke Studies in Parijs, begon Camille haar loopbaan bij toonaangevende bedrijven als L'Oréal en Danone. In 2008 ging ze aan de slag in de financiële sector waar ze bij Dexia/Belfius haar expertise in strategische marketing en online verkoop verder ontwikkelde. Ze zette haar carrière verder bij BNP Paribas Fortis, waar ze eerst op de digitale afdeling, en vervolgens op klanttevredenheid werkte. In 2018 AXA Belgium als Head of Market Research, en in 2019 werd ze aangesteld als Digital Director. Nog geen drie jaar later werd ze in 2022 lid van het Management Committee en benoemd tot Chief Customer & Data Officer. Daarmee kreeg ze de verantwoordelijkheid over de teams Communication, Sustainability en Branding. Bovendien vervult Camille ook de rol van Executive Sponsor of Diversity and Inclusion binnen AXA Belgium. Als trouwe #AXAHeartsInAction vrijwilligster draagt ze actief bij aan verschillende initiatieven, zoals de jaarlijkse River Clean-up en de 'Finance for Kids' dagen. Onder haar leiding werd AXA Belgium in 2023 voor het tweede jaar op rij verkozen tot Beste Digitale Verzekeraar in België. De Know You Can campagne met Nafi Thiam werd datzelfde jaar nog bekroond met een bronzen Effie Award. |
![]() |
|
![]() |
UBAPetra BaeckDirecteur Communicatie, Campagne & Fondsenwerving - Petra werkt als directeur Communicatie, Campagne & Fondsenwerving bij Kom op tegen Kanker. Met meer dan 20 jaar ervaring bij bedrijven zoals Argenta, 2dehands, American Express en Brussels Airlines, weet ze dat strategische creativiteit en datagedreven inzichten de basis vormen om sterke merken en campagnes te bouwen. Voor haar zijn de Effies nog steeds de meest waardevolle prijs om als marketeer te winnen. Ze belonen wat telt: efficiëntie. Ze is vereerd om in de jury te zetelen en dat te doen met een blik vanuit de social profitsector, waar efficiëntie nog crucialer is. Petra werkt met budgetten van donateurs en partners - dus elke euro moet maximale impact hebben. Zelf won ze 2 gouden Effies (België): De nagel op de kop en Ik spaar niet. Ik beleg én een bronzen (Europees). Dat leerde haar hoe een Effie focus, drive en energie brengen in een team. Bezig zijn met impact motiveert en enthousiasmeert iedereen, zowel aan bureau- als adverteerderskant. Petra kijkt ernaar uit om sterke cases te beoordelen en te leren van andere merken. |
![]() |
|
![]() |
UBAMaxime BossuytBrand Director Jupiler - ABInbev |
![]() |
|
![]() |
UBAAriane CollardDirecteur marketing & Customer Experience - HELAN Met een Master in Geschiedenis en diploma Postuniversitair bedrijfsbeheer aan de Vlerick Business School op zak, dompelde Ariane zich in de eerste twaalf jaren van haar carrière onder in de wereld van consumentengedrag, en dit in toonaangevende marktonderzoeksbureaus. In 2010 ging ze aan de slag bij Partena Ziekenfonds waar ze drie jaar later verantwoordelijk werd voor de marketing en communicatie. Ze realiseerde de overstap van een verouderde push-strategie met koude acquisitie naar een pull-strategie gebaseerd op impactvolle campagnes en een solide basis van digitale leadgeneratie. In een volgende rol werd het domein Customer Experience Management toegevoegd aan haar verantwoordelijkheden en kon ze werken aan een transversale strategie met als doel een consistente positieve klantervaring te creëren. In 2022 werd de fusie tussen Partena en OZ werkelijkheid en werd Ariane naar aanleiding hiervan aangesteld als Directeur Marketing & Customer Experience. In deze rol is ze vandaag verantwoordelijk voor marketing, communicatie, customer experience, productmanagement en innovatie voor de volledige groep. Het lanceren van het merk Helan vormt een belangrijke mijlpaal in haar carrière: een unieke kans om een totaal nieuw merk en een nieuwe positionering in de markt te zetten. |
![]() |
|
![]() |
UBALouis-François D'AoustMarketing & Commercial Director Fabric & Home Care - Procter & Gamble Na zijn studies aan HEC Luik begon Louis een carrière van meer dan 15 jaar bij Procter & Gamble. Daar ontwikkelde hij een solide expertise in strategische marketing en innovatie voor verschillende merken op de Europese markt. Deze expertise werd vervolgens aangevuld met grootschalige lokale marketingprojecten, met activaties en executies in winkels in belangrijke markten voor de groep, vooral in België. Hij werkte onder meer voor Dash, een iconisch wasmiddelmerk in België, met tal van campagnes waarmee het merk zijn leidende positie kon consolideren. Tegenwoordig is hij Marketing en Sales Director en Commercieel Director Fabric & Home Care bij P&G Frankrijk-België-Nederland. Hij beheert een portfolio van tien merken in de drie landen. Daoust is gepassioneerd door marketing en overtuigd van de positieve impact van het centraal stellen van de behoeften van de consument in de aanpak. Hij werkte mee aan talloze succesvolle campagnes die hebben bijgedragen tot merkgroei en groei in de categorie. Zo leidde hij onlangs de Ariel-campagne om koud wassen te promoten, en begeleidde hij de lancering van het merk Fairy in Frankrijk. |
![]() | |
![]() |
UBAVeerle De TaeyeMarketing Manager - Trademark Veerle is al meer dan 20 jaar gepassioneerd door alles wat met merken, marketing en communicatie te maken heeft. Ze startte haar loopbaan in de videogame-branche. Ondertussen is ze al 8 jaar actief in de retailsector (home & deco + fashion). Daarnaast is Veerle ook fiere mama van drie meisjes. |
![]() |
|
![]() |
UBAMarilyn DebisschopDirector Brand & Marketing Communication - Telenet Marilyn Debisschop startte haar carrière bij verschillende agentschappen in Antwerpen en Amsterdam om vervolgens een MBA in International Management te volgen in India en NYC. Na enkele jaren in het buitenland, pakte ze haar koffers en keerde terug naar het thuisfront waar ze bij Telenet Group aan de slag ging. In de periode waarin Netflix nog moest leren hoe 'chill' te zijn, hielp Marilyn de entertainmentpoot van Telenet mee opzetten. Met de lanceringen van Play (nu Streamz) en Play Sports zorgde ze er mee voor dat we onze favoriete (Vlaamse) series en sportwedstrijden konden bingen alsof er geen morgen was. Naarmate haar carrière vorderde, werd ze verantwoordelijk voor de volledige merken- en communicatiestrategie van de diverse merken binnen de Telenet Group. De laatste jaren leidt ze het Brand, Media en Communicatie departement van Telenet. Haar passie voor marketing, communicatie en merkontwikkeling? Onmiskenbaar en onstuitbaar, net zoals haar liefde voor een (écht) goede koffie tijdens een brainstormsessie. |
![]() |
|
![]() |
UBAJelle DeconinckHead of Marketing Europe - Volvo Cars In zijn huidige functie is Jelle Hoofd Marketing Europa bij Volvo Cars, waar hij leiding geeft aan en de centrale marketingopzet voor meerdere Europese markten implementeert en de marketingstrategie van Volvo Cars transformeert. Jelle is twee jaar geleden bij Volvo Cars begonnen als Marketing & Brand verantwoordelijke voor België en Luxemburg, waar hij een gouden Effie won voor de campagne The street is our Showroom. Hij moest het marketingteam naar een recordverkoopresultaat en een recordaandeel in Volvo Cars leiden. Eerder in zijn carrière werkte Jelle Deconinck bij Barco. Als Global Director Digital Marketing was hij verantwoordelijk voor digitale verandering en implementeerde hij customer journey mapping en marketingautomatisering met behulp van Salesforce. Voordat Jelle bij Barco aan de slag ging, was hij actief in de retail- en telecomsector, in B2C- en B2B-functies bij verschillende merken, zoals Huawei en The Phone House. Jelle: 'Ik voel mij zeer vereerd dat ik ben geselecteerd als jurylid voor de Effie Awards. De Effies vertegenwoordigen het toppunt van uitmuntendheid in marketing en reclame. Ze vieren innovatie, creativiteit en impactvolle campagnes die resultaten opleveren. "Ik kijk ernaar uit om met collega's uit de hele sector in contact te komen en met eigen ogen het uitzonderlijke werk te zien dat de toekomst van marketing vormgeeft.' |
![]() |
|
![]() |
UBATamta MamistvaloviHead of Marketing - Colruyt Laagste prijzen Tamta Mamistvalovi behaalt haar master in Chemical Engineering aan de Universiteit Gent. Ze start haar carrière in 2008 bij Procter & Gamble, waar ze gedurende meer dan tien jaar verschillende marketingfuncties bekleedt, waaronder Brand Manager voor Pampers en Marketing Director voor de Drug Channel in de Benelux. In 2019 maakt ze de overstap naar Colruyt Group, waar ze als Head of Customer & Marketing Domain aan de slag gaat. Sinds 2023 leidt ze als Head of Marketing het merk Colruyt Laagste Prijzen. Daar bouwt ze verder aan de merkpositionering rond laagste prijzen en zet ze mee de strategische richting uit. Ze gelooft in de kracht van merken, en legt sterke focus op datagedreven én mensgerichte marketing. |
![]() |
|
![]() |
UBAElisabeth VanhoutteHead of Department/CMO - Universiteit Antwerpen Elisabeth Vanhoutte behaalt haar master in de romaanse taal- en letterkunde aan de KUL en ontwikkelt er een passie voor perceptiestudies. Vanuit die interesse start ze haar carrière bij VAR als redacteur branded content. In 2010 switcht ze naar de agentschapskant. Bij Head Office pioniert ze in de begindagen van content & digital marketing op merken als AS Adventure, Electrabel en Renault. Als Client Service Director en Country Manager begeleidt de klanten in de merger van Head Office met Sanoma Content Marketing. In 2015 verhuist Elisabeth naar Flexus (nu At-Thetable), waar ze TUI en Rode Neuzendag lanceert op de Belgische bodem. Dat levert een eerste EFFIE op. Wat later, bij Wijs/Duke & Grace, begeleidt ze merken als Unilin, SOS Kinderdorpen, Extremis en Matexi bij hun digitale strategie. Sinds 2020 is Elisabeth CMO bij Universiteit Antwerpen. De nieuwe wind brengt een sterke groei voor UAntwerpen, zowel op vlak van aantal studenten als van thought leadership. |
![]() |
|
![]() |
UBAEwoud Van Der HeydenMarketing Manager - BMW Group Belux Ewoud studeerde af als Handels- en bedrijfseconomisch ingenieur aan de KULeuven en de Ecole Supérieure des Affaires de Grenoble. Daarna behaalde hij de Postuniversitaire opleiding bedrijfsbeheer (PUB) aan de Vlerick School voor Management. Na een eerste ervaring als Financial Analyst bij het Imelda ziekenhuis in Bonheiden, vervoegde hij BMW Group in 1998. Daar was hij in eerste instantie verantwoordelijk voor het Product Management. Vanaf 2011 nam hij als Regional Manager de verantwoordelijkheid voor de commerciële resultaten van BMW in Oost- en West-Vlaanderen. BMWi uitbouwen als een ecologisch submerk van BMW was zijn volgende uitdaging. In 2015 maakte Ewoud dan de overstap naar MINI om hier als General Manager het merk nieuw leven in te blazen. Een terugkeer naar BMW was echter onvermijdelijk: sinds begin 2020 overziet Ewoud als Marketing Directeur alle communicatie, events, product management en CRM van het merk. Hij is gehuwd en heeft 2 kinderen. Wagens zijn altijd een passie geweest. |
![]() |
|
![]() |
UBAIsabelle Vanden EedeChief Brand, Communication & ESG Officer - Orange Belgium Isabelle wordt licentiaat in Communicatie aan de ULB in 1997 en begint hetzelfde jaar aan haar carrière by Ogilvy & Mather als Account Executive. Nadien wordt ze Account Manager bij VVL/ BBDO en later Account Director bij Famous. In 2010 ruilt ze de reclamewereld voor een job aan adverteerderskant en start ze bij Mobistar als Head of B2C Communication. Gaandeweg krijgt ze meer verantwoordelijkheden (B2B en Corporate communicatie, event, sponsoring en social media). Ze is ook verantwoordelijk voor de geslaagde rebranding van het merk Mobistar naar Orange. Sinds december 2020 is ze Chief Brand, Communication & ESG Officer bij Orange Belgium, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merkenportfolio, de corporate en commerciële communicatie alsook de ESG strategie. |
![]() |
|
![]() |
UBATruike VercruysseHead of Communication - Belfius Met een Master in Communication Sciences van de KU Leuven op zak, startte Truike in 2000 haar loopbaan in de consulting wereld, waar ze achtereenvolgens bij Arthur Andersen en Deloitte aan de slag ging. In 2005 maakte ze de overstap naar de financiële sector en ging daar als projectcoördinator bij Dexia aan de slag. De communicatiemicrobe liet haar echter niet los en in 2010 maakte ze de overstap naar de Communicatieafdeling van Dexia, om er in 2012 de geslaagde naamsverandering van Dexia naar Belfius in goede banen te leiden. Als verantwoordelijke voor het Corporate Communicatie departement bouwde ze gedurende een aantal jaren haar expertise uit. In 2021 ging ze de uitdaging aan om als Head of Sustainability het nieuwe duurzaamheidsdepartement uit te bouwen, waarna ze in 2023 terugkeerde om de Communicatieafdeling van Belfius te leiden. Vandaag heeft ze een uitgebreide ervaring in Marketing Communicatie, Interne Communicatie, Media Relations, Sustainability, Brand, Sociale Media, Crisiscommunicatie, Sponsoring en Corporate Communicatie. Gepassioneerd door de kracht van het woord en beeld, en door sterke merken, staat ze te popelen om als jurylid van de Effies in een nieuwe wereld te duiken en met een nieuwsgierige blik de inspirerende cases te beoordelen. |
![]() |