4. RESULTATEN
PERCEPTIEDOELSTELLING
MediaMarkt scoort nu het hoogst in zijn categorie als retailer die 'de klant centraal' stelt en behield zijn toppositie als 'experience provider', in tegenstelling tot de dalende trend in de sector. Bovendien versterkte MediaMarkt zijn merkimago als 'pleasure booster' met de hoogste score in zijn categorie voor 'fun' en 'plezier'.
GEDRAGSDOELSTELLING
Onze communicatieaanpak zorgde voor een stijgend aantal gebruikers van de MediaMarkt-diensten. Met 48% meer klanten overtroffen we ruim de benchmark van 30%. De strategie om de service 'screenprotection' naar een breed publiek te communiceren en zo MediaMarkt als dienstverlener te positioneren, overtrof de ambitieuze doelstelling van 100% stijging met 34%.
BUSINESSDOELSTELLING
De services genereerden gemiddeld 0,81% meer nettoverkoop in de 6 maanden na de campagne dan in de 6 maanden ervoor. Zo zijn de services nu goed voor 3,67% van de nettoverkoopomzet.
2019 werd het beste jaar voor MediaMarkt in 9 jaar. Het marktaandeel groeide met een duizelingwekkende 3,4% of een jaar-op-jaar groei van maar liefst 19,5% vergeleken met 2018. We noteerden ook een gigantische groei van het online marktaandeel in elektronica van zo maar eventjes 29,4%. En dat alles terwijl de markt voor elektronica en huishoudtoestellen in 2019 verder daalde met 2,4%. |