Agenda & fees 2026

Maandag 9 februari
tem vrijdag 24 april 2026

Aanmelden van uw Effie case

Tussen maandag 4 en
vrijdag 29 mei 2026

Online coachingsessies voor
Effie deelnemers

Vrijdag 24 april 2026

Uiterste deadline voor aanmelding
van uw case

Vrijdag 5 juni 2026

Uiterste deadline voor opladen
van uw case materiaal

Vrijdag 4 september 2026

Beoordeling door de jury

Maandag 7 september 2026

Bekendmaking finalisten

Donderdag 8 oktober 2026

Effie Effectiveness Forum +
Awards Ceremony 2026

Cases kunnen van maandag 9 februari tem vrijdag 24 april 2026 digitaal aangemeld worden. U kunt het materiaal voor uw case nadien opladen en kiezen uit 3 deadlines met bijhorende tarieven:

Deadlines voor inzending materiaal

Early bird

TBA

Op tijd

TBA

Laatste kans

TBA

Tarieven

Effie Virgin-tarief

€ 750 + 21% BTW

Early bird-tarief

€ 1.450 + 21% BTW

Op tijd-tarief

€ 1.850 + 21% BTW

Laatste kans-tarief

€ 2.750 + 21% BTW

De Belgium Effie Awards staan open voor inzendingen van alle types agentschappen en adverteerders, lid van UBA, ACC, UMA en BAM of niet. Niet-leden van UBA, ACC, UMA of BAM betalen € 500 extra per ingezonden case. Uw inzending is pas aanvaard op het moment dat Effie Belgium een bewijs van betaling ontvangt.

Effie Virgin-tarief
Voor agentschappen en adverteerders die de voorbije 5 jaar (dus vanaf 2020) geen Effie-case hebben ingediend, biedt Effie het 'Effie virgin'-tarief aan. Met dit voordeeltarief willen we de drempel verlagen voor nieuwkomers en het noodzakelijke duwtje in de rug geven om de meeste prestigieuze prijs voor de eerste keer binnen te halen.

Het aantal inzendingen per deelnemer is onbeperkt op voorwaarde dat de spelregels gerespecteerd worden en het deelnemingsgeld per inzending betaald wordt. Deelnemers die zich na inzending van de case terugtrekken of wiens case om geldige redenen uitgesloten wordt, kunnen geen aanspraak maken op terugbetaling.

Indien u na registratie van een case beslist alsnog geen Effie-case op te laden, zullen wij een factuur van € 350 toesturen voor administratieve kosten.