4. Resultaten
Van neergang naar opmars
Door onze aanpak werden onze ambitieuze doelstellingen stuk voor stuk gehaald en overtroffen.
Alles draait in de sector van verzekeringen rond nieuwe contracten. We willen een trendbreuk van een negatieve groei ombuigen met een KPI van positieve groei van +10% nieuwe contracten. We realiseren uiteindelijk een groei van niet minder dan +17,3% in de campagneperiode.
![Figuur: Business doelstellingen - Evolutie nieuwe contracten](../gifs/cases/2023-ethias-fig01-nl.gif)
Bron: Ethias Non-Life Customer Analytics, 2023.
Om onze businessdoelstelling te halen moet de nieuwe marketingaanpak overtuigen om actie te ondernemen. De doelgroep moet een pak meer offertes aanvragen. We leggen de lat hoog met een groei van +10% nieuwe offertes. Het werden er zelfs +12,7% meer.
Dit wordt veroorzaakt door +21,2% meer kantoorbezoeken en contactcenter en +15,6% meer unieke webbezoekers.
Samengevat leidde dit tot een geheel van zeer consistente en verbonden campagneresultaten die steeds de KPI's overtreffen.
![Figuur: Campagnedoelstellingen en -resultaten](../gifs/cases/2023-ethias-fig02-nl.gif)
Bron: Ethias Non-Life Customer Analytics, 2023.
We haalden dit campagneresultaat ook tegen een gemiddeld lagere cost per lead. Een extra voordeel van impact in een statische markt? Nieuwe contracten duren gemiddeld 10,5 jaar en blijven zo via jaarlijkse premies opbrengen voor Ethias.
Ethias doorbreekt de neerwaartse spiraal en start een commerciële en merk opmars. Ethias bewijst dat menselijkheid werkt.
'In a world driven by logic and reason, it is the emotional resonance
that fuels the greatest impact' - Orlando Wood
- Wij zijn er voor je. Ethias -
|