Meet the jury: Els Thielemans


Met Els Thielemans, CEO van Maxus Belgium en een van de twee nieuwe afgevaardigden van de UMA voor de Effie-jury dit jaar, sluiten we onze interviewreeks met de nieuwe juryleden af. Door welke bril kijkt een mediaspecialiste naar een Effie-case?

Wat vindt u ervan om in de Effie jury te zitten?

"Zeggen dat ik hier als kind van heb gedroomd, zou overdreven zijn, maar ik vind het fijn en een hele eer dat ik in de Effie-jury mag zitten. Het is toch een van de meest prestigieuze marketing awards in België. Elk jaar volg ik de prijsuitreiking, meer bepaald om te analyseren welke soort cases prijzen in de wacht slepen en aldus te weten te komen wat de trends zijn. Een Effie-jury is tevens interessant voor mij, omdat het breder gaat dan enkel media. Ik heb zelf een achtergrond in digital, mediaplanning en mediastrategie. Momenteel sta ik al acht jaar aan het hoofd van Maxus. Bij wijze van boutade zeg ik vaak dat ik in aanraking kom met alles en niets tegelijkertijd."

Meet the jury: Els Thielemans

Waarop zal u letten?

"Bij de Effie Awards gaat het over efficiëntie. Daar moeten de cases dan ook op afgerekend worden, vind ik. Mijn hart zal wel sneller slaan bij cases waarbij je voelt dat alles heel mooi geïntegreerd is. Ik ben een grote believer van het feit dat een mooie integratie betere resultaten oplevert. Ik zal ook gelukkiger worden van cases die de samenwerkingen tussen de verschillende betrokken partijen in de verf zetten. Wie dat hard kan maken in zijn case, heeft bij mij een streepje voor. Tot slot zal ik kijken of er geïnnoveerd is. Ik ben zelf graag met nieuwigheden en met het testen van nieuwe zaken bezig. Als dat gepaard gaat met mooie resultaten, is dat fantastisch. Die innovatie hoeft trouwens niet op het vlak van media te gebeuren. Ik denk ook aan een vernieuwende manier van samenwerken."

Wat is uw ultieme tip voor de inzenders?

"Ik vind het belangrijk dat in een case alle aspecten van een campagne mooi belicht worden. Tien tot vijftien jaar geleden was het voornamelijk de creatie die voor een groot stuk bepaalde hoe effectief een campagne was. Vandaag is dat veel meer in balans en maakt ook de mediakeuze het verschil bij de effectiviteit van een campagne. Probeer dus de verschillende elementen in je case op de voorgrond te plaatsen. Verder is het natuurlijk meegenomen als de persoon die de case schrijft een vlotte schrijfstijl heeft. Voor ons als juryleden komt er namelijk heel wat leeswerk in de zomervakantie aan te pas."

 

[ Alle Canal berichten ]