3. Strategie
Kernidee : We maken van de straat onze showroom.
We verhogen de emotionele band met Volvo door de afstand tussen prospect en merk te verkleinen
We focussen op de fysieke aanwezigheid van Volvo's in het straatbeeld, en maken zo gebruik van de frequency illusion. Deze psychologische bias zorgt ervoor dat men gelooft iets heel vaak te zien, terwijl dit in werkelijkheid niet vaker is dan normaal. Deze bias activeert op zijn beurt het mere-exposure effect. Dit houdt in dat wanneer je iets vaker ziet, dit vertrouwder aanvoelt en je dit ook aantrekkelijker vindt. Hiermee maken we de cirkel rond naar een hogere emotionele band & 'willingness to pay'.
Voor de uitvoering van ons strategisch kernidee breken we zowat alle creatieve conventies van de autosector. Onze creatieve strategie zet in op mensen opmerkzaam te maken voor Volvo modellen rondom hen. België is immers de vierde grootste markt voor Volvo. In termen van sales per inwoner is België zelfs het tweede land, net achter Zweden.
In de campagne 'The street is our showroom' vormen beelden van onze 4 best verkochte modellen (XC40, XC60, XC90, V60) de visuele ruggengraat van een nationale campagne in OOH & digitaal. De beelden zijn geen internationaal aangeleverde 'beauty shots' maar herkenbare 'street photography'. Deze hyperlokale beelden worden digitaal ingezet doorheen de hele funnel.
Ook voor de radiocampagne vermijden we de creatieve conventies van onze sector. We gebruiken geen lyrische beschrijving van ons merk om de luisteraar te doen wegdromen. Maar maken hem/haar via rechtstreekse aanspreking net bewust van de Volvo's rondom.
Het sluitstuk van onze creatieve strategie is de 'Volvo Street Configurator' waarmee we onze campagneclaim "The street is our showroom" helemaal tot leven brengen. De mobiele web-applicatie transformeert elke Volvo in de straat in een mediatouchpoint en een potentiële ingang naar de sales journey. De AI-applicatie steunt op meer dan 100.000 foto's van Volvo modellen in alle uitvoeringen, kleuren, velgen,… en wordt constant vernieuwd via een integratie met volvocars.com. Als een gebruiker een Volvo ziet die hem/haar bevalt, volstaat het nemen van een foto om de volledige configuratie van de wagen terug te krijgen. Van liefde op het eerste gezicht tot een detailconfiguratie in minder dan 60 seconden.
|