Leer van een ander:
elke sector maakt kans op een Effie Award


De Effie Awards, da's enkel iets voor FMCG en banking merken… Dit soort opmerkingen doen de ronde. Ten onrechte, zo bewijzen de resultaten van de editie 2018. De winnaars kwamen uit maar liefst 8 verschillende categorieën. Ontdek de winnaars in uw sector.

Over de winnaars uit de categorie 'goede doelen' hadden we het eerder al, maar daarnaast zijn er nog maar liefst 7 categorieën waaruit vorig jaar minstens een Effie-winnaar. Opvallend trouwens: telecom, FMCG en banking mogen dan de meest populaire Effie-categorieën zijn, met telkens 3 en respectievelijk 4 (voor banking) awards (op de 17 in totaal) monopoliseren ze de awards niet. Integendeel.

Leer van een ander: elke sector maakt kans op een Effie Award

Bij banking ging het om volgende cases:

We geven wel mee dat bij deze 4 awards ook een Gold en een Silver zitten. Merken actief in banking weten duidelijk goed hoe ze de ROCI van hun campagne moeten aantonen (sterk met cijfertjes?).

Hetzelfde geldt voor telecom. Bij de 3 cases valt de Silver voor Telenet Business op:

Misschien is dat trouwens de les die het palmares van de editie 2018 leert. Effie-kennis bouw je op. Zowel Bolero, KBC als Telenet wonnen in het verleden al een of meerdere Effie Awards. Vaak gaat de kleur van het metaal jaar na jaar in stijgende lijn...

Ook FMCG was in 2018 goed voor 3 awards, wat aangeeft dat de categorie in de breedte jaar na jaar sterk blijft.

In retail vielen twee awards te bewonderen:

Tot slot vielen Vrije tijd en entertainment, Automotive en Gezondheid 1 keer in de prijzen:

In totaal bekroonden we dus winnaars uit 8 categorieeën. Dat zegt genoeg als u weet dat er in totaal 10 categorieën zijn. Het is dus wachten op winnaars uit de categorieën Energie en Corporate dit jaar...

Al zin gekregen om uw case te registreren?
Registreer voor 30 maart

[ Alle Canal berichten ]