3. Strategie
De creatieve aanpak
Op zoek naar een verbindend element in de gebruikservaring van de app-gebruikers ontdekten we een sterk inzicht: de 'biep, biep, biep' die je hoort bij een succesvolle transactie.
Zo ontstond 'The World of Beep', een creatief canvas opgebouwd uit een sterke visuele grafische stijl, kleurrijke personages en situaties en het consequente gebruik van 'biep, biep, biep', zowel in geluid als in taalgebruik. Mobiel betalen met de app heet sindsdien niet langer gewoon betalen, maar werd omgedoopt tot biepen.
De lanceringscampagne rond 'The World of Beep' zet meteen de toon: kleurrijk, positief, dynamisch en vooral ook superherkenbaar.
De media-aanpak
Onze media-aanpak evolueerde continu op basis van researchinzichten. Waar we in de lanceringsfase zeer breed communiceerden, werd dit later meer en meer afgestemd op de doelgroepsegmenten. Die aanpak werd bepaald volgens digitale gedragsprofielen (meest richtinggevend) en app-gebruik i.p.v. socio-demografische kenmerken.
Verder werd er specifiek gemeten op welke mediamerken en -kanalen de gebruikers en overwegers van de app het meest selectief waren. Daardoor bleef de mediaplanning niet beperkt tot de klassieke keuzes, maar werd er ook gebruik gemaakt van addressable TV en verschillende mediaplannen voor het Nederlandstalige en Franstalige gedeelte van het land.
|