De terugblik van de Effie stakeholders
op de 2021-editie


Vooraleer we vooruitblikken op een boeiend en – fingers crossed – zorgelozer nieuw jaar, vroegen we een panel van Effie stakeholders om een laatste keer achterom te kijken. Hoe beoordelen ze de Effie-editie van 2021.

Als juryvoorzitter viel me vooral het mooie teamwork van mijn jury tijdens de voorbereiding en de presentaties op. Ik was onder de indruk van de toewijding en de ernst van de juryleden bij de beoordeling van de cases. Dat was voor mij het bewijs dat men de rol van Effie-jurylid zeer serieus neemt en als een interessante kans om de eigen expertise en kennis over het marketingambacht bij te schaven. Verder voelde ik doorheen het jaar de steun van de partnerorganisaties en als kers op de taart een goeie vibe tijdens de fysieke awarduitreiking.
Bénédicte Lobelle, CMO Nationale Loterij
Ondanks de alomtegenwoordigheid van Covid-19 is mijn terugblik op de voorbije Effie-editie uitzonderlijk positief. Chapeau aan het hele team!
Saskia Schatteman, CEO VAR

De terugblik van de Effie stakeholders op de 2021-editie

We waren zeer blij dat er weer een fysieke ceremonie was, al was het nog met de handrem op, voornamelijk op het vlak van networking mogelijkheden. Het is alvast overduidelijk dat een Effie Award nog altijd de grootste prijs is die je als marketeer of bureau kan krijgen voor uitzonderlijk kwalitatief teamwork. Als jurylid vond ik het fijn om de evolutie en de groei van bepaalde merken in hun langetermijnstrategie te zien. Dan denk ik aan merken als Cornet, Delhaize, Het Nieuwsblad en Special Olympics. Die merken blijven trouw aan hun langetermijnstrategie en ze blijven tegelijkertijd succesvol en relevant binnen de huidige maatschappelijke context. Dat spanningsveld is heel boeiend om vanop de eerste rij te volgen.
Lies Eeckman, Managing Director Polestar Belgium & Luxemburg
Ik vond het een diverse editie met een mooi pallet aan cases. Er was veel variatie in hoe adverteerders creatief zijn omgegaan met de pandemie. Dan denk ik aan manieren waarop merken nieuwe concepten hebben bedacht en hun creativiteit gelinkt hebben aan efficiëntie.
Aude Mayence, VP Marketing & Digital Delhaize
Het was de eerste keer dat ik de Effie Awards van binnenuit meemaakte en ik was positief verrast door de kwaliteit van deze competitie. In vergelijking met andere competities in ons vak is er bij de Effie Awards veel meer aandacht voor de efficiëntie en de impact van een marketingcase. De debatten worden gevoerd aan de hand van een methodologie die rigoureus wordt opgevolgd. Verder was er bij de presentaties van de cases een goede mix tussen adverteerders en bureaus. Dat maakte het interessant. De hybride vorm tot slot, met het Effie Effectiveness forum dat digitaal plaatsvond en de prijsuitreiking fysiek, was welgekomen na al die virtuele evenementen.
Aurélie Denayer, Director Branding & Communication Proximus
De editie en het palmares van dit jaar heeft me echt gesterkt in de idee dat we als marketeers de Effie Awards keihard moeten blijven ondersteunen. De Effie Awards blijven echt de competitie waar adverteerders en bureaus kunnen tonen hoe groot de impact en de kracht van marketing en communicatie kan zijn. Met andere woorden, ze geven marketeers de kans om hun toegevoegde waarde te bewijzen. Een Effie Award is de prijs die je krijgt als marketeer en bureau voor duurzame investeringen die vervolgens vertaald zijn in creatieve uitingen. Daar kunnen prijzen van andere competities niet aan tippen.
Ils Neuts, VP Brand, Communication & Reputation Telenet

 

[ Alle Canal berichten ]