Effie Belgium zoekt nieuwe directeur
Zin om de meest prestigieuze competitie en awardshow in de Belgische marketingcommunicatie sector te leiden? Stel je dan kandidaat.
Profiel
Voor de functie van director van Effie Belgium zijn we op zoek naar iemand die over de volgende vaardigheden beschikt:
- Zeer goede kennis van de sector: media, reclame, adverteerder en researchbureaus
- Commerciële ingesteldheid en liefst ervaring met fondsenwerving
- Inzichten in state of the art marketingstrategieën en technieken
- Flexibel, ondernemend, zelfstandig en autonoom
- Drietalig NL/FR/EN
De raad van bestuur van Effie Belgium beschouwt deze functie als een zogenaamde slash job die combineerbaar is met andere niet-concurrerende activiteiten. Samengevat wordt het volgende verwacht van de director:
- Eerste resultaatsgebied: beheren van de vzw (van A tot Z)
Concreet betekent dit dat de Effie Director de break-even van de vzw dient te garanderen. De inkomsten zijn gebaseerd op twee pijlers: sponsoring en inschrijvingen. De director dient een jaarlijks strategisch plan voor te stellen aan de raad van bestuur, gekoppeld aan een gebudgetteerd actieplan.
- Tweede resultaatsgebied: organisatie en coördinatie Effie Awards
Kwaliteit en diversiteit van de jury bewaken, organisatie van de juryactiviteiten, communicatie en opvolging van de finalisten alsook de organisatie en communicatie van de InfoClass en de Online Coaching Sessie.
- Derde resultaatsgebied: stakeholders management
Afstemmen van de verwachtingen van de verschillende partners en organisaties. Single point of contact zijn voor alle stakeholders, inclusief de hogescholen en Effie International. Verantwoordelijk voor alle communicatie: website, SoMe, DMs,…
- Vierde resultaatsgebied: organisatie en opvolging van het EEF en het Award gala
In nauwe samenwerking met onze partner SunSet Events.
Onze missie
Effie Awards Belgium is een vereniging zonder winstoogmerk. De vzw wordt bestuurd door vier vakorganisaties: UBA (Unie van Belgische Adverteerders), BAM (Belgian Association of Marketing), UMA (United Media Agencies) en ACC (Association of Communication Companies). Ze kan ook rekenen op de steun van Media Marketing (vakpers).
De Effie Awards belonen de belangrijkste ingrediënten in marketingcommunicatie, namelijk ideeën die werken. De duurzame kracht van de Effies is haar missie om marketeers te informeren en wijzer te maken over marketing communicatie strategieën die hun effectiviteit bewezen hebben in de markt. De Effies onderscheiden alle vormen van marketingcommunicatie die bijdragen tot het succes van een merk.
De awards worden door marketeers en agencies erkend als de belangrijkste onderscheiding in de sector. Sinds 1968 is het winnen van een Effie uitgegroeid tot een wereldwijd symbool voor succes. Effie Belgium organiseert dit jaar haar 35ste editie.
De vzw Effie heeft als doel het promoten van best practices in bewezen efficiency van marketring communicatie. Hiervoor organiseert Effie jaarlijks de jurering van ingediende cases en een awardshow waarbij de meest effectieve reclamecampagnes worden bekroond. De prijsuitreiking met gala-avond vindt plaats in de herfst. Ze wordt voorafgegaan door het Effie Effectiveness Forum waarbij de finalisten hun case presenteren. De voorbereiding van deze wedstrijd bestaat uit het vormen van een community en van activiteiten en dit gedurende een heel jaar, met onder andere de call for entries, de samenstelling van de jury, het juryproces, de Effie Infoclass, de Effie Online Coaching Sessies en de verschillende communicatiecampagnes in het voor- en najaar.
Effie Belgium in een paar bullet points:
- Proven efficiency in marketing communicatie strategieën in de verf zetten, promoten en aanleren. De ingrediënten voor een succesvolle case zijn een constructieve samenwerking tussen bureaus en hun adverteerder, het bepalen van de juiste strategie, het inzetten op creativiteit, het kiezen van de juiste touchpoints en, last but not least, het aantonen van resultaten, via research en data analytics.
- De Effie footprint verbreden door het promoten van best practices (Effie cases) via Effie Canal en via de communicatiekanalen van de ledenorganisaties én door het toegankelijk maken van de cases voor hogescholen.
- De naamsbekendheid van de Effies verhogen en haar knowhow en impact aantonen bij jongeren via influencers, het geven van gastcolleges en diverse activiteiten.
Interesse?
Stuur je CV met motivatiebrief naar de voorzitter van de raad van bestuur:
marc.frederix@side-kick.be en dit voor 4 maart 2024.