Nieuw in de Effie-jury:
Veerle De Taeye en Peter Speltens


Onze partnerorganisatie zorgen elk jaar voor vers bloed in de Effie-jury om aldus de maximumtermijn van drie jaar voor juryleden te respecteren en te zorgen voor een continue schwung. Met Veerle De Taeye (Casa International) en Peter Speltens (Dallas Antwerp) vaardigden UBA en BAM de twee laatste nieuwe juryleden af.


Nieuw in de Effie-jury: Veerle De Taeye en Peter Speltens

Waarom heb je aanvaard om in de Effie-jury te zetelen?

Het is voor mij een hele eer om in de jury te zitten, zeker als ik naar het profiel kijk van de andere juryleden. Verder hebben de Effies een magisch kantje wat in deze tijden heel erg welkom is. Ik kijk uit naar al de boeiende cases die we te zien zullen krijgen en naar de opgedane kennis en expertise.
Veerle De Taeye, Marketing & Communication Manager bij Casa International
Het is een voorrecht om deel te mogen uitmaken van een jury die zo een belangrijke Belgische reclameprijzen uitreikt. Bovendien hoop ik om zelf geïnspireerd te worden, niet alleen door de cases maar ook door de andere juryleden. De efficiëntie van een campagne meten, is een hele uitdaging. En daar dan ook nog de juiste inzichten aan koppelen, vereist vakmanschap. Echt benieuwd hoe collega-marketeers dit aanpakken.
Peter Speltens, Strategic Director bij Dallas Antwerp

Wat is je professioneel motto?

Choose your battles. Het is een uitdagend leerproces geweest om dat te beseffen. Het is lang mijn persoonlijke valkuil geweest. Ik heb ingezien dat je beter enkele zaken heel grondig doet dan enkele zaken maar halfslachtig. De marketingbudgetten worden er niet groter op en ze efficiënt maar toch inspirerend inzetten blijft een uitdaging. Je moet voortdurend keuzes maken. Ook intern binnen het bedrijf moet je geduldig en verstandig omspringen met trends. Kortom, investeer enkel in zaken waar je echt het verschil kan maken.
Veerle De Taeye, Marketing & Communication Manager bij Casa International
Ik zou nu snel een intelligente quote kunnen beginnen opsnorren, maar als ik heel eerlijk ben, heb ik niet één bepaald motto. Ik probeer gewoon om altijd op een onbevangen en enthousiaste manier naar nieuwe briefings, marketingopdrachten, cases, marketeers... te kijken om mezelf creatief te kunnen blijven uitdagen.
Peter Speltens, Strategic Director bij Dallas Antwerp

Van welke winnende Effie-case van de voorbije jaren was je onder de indruk en waarom?

#Allebeetjeshelpen, de campagne van Ikea en Ogilvy Social.Lab, vond ik erg sterk omdat ze telkens vernieuwend uit de hoek wist te komen en toch herkenbaar bleef. Op persoonlijk vlak heb ik een zwak voor de Special Olympics campagne, aangezien ik zelf een dochtertje met een beperking heb en deze campagne een gevoelige snaar raakte.
Veerle De Taeye, Marketing & Communication Manager bij Casa International
De case Zuur - The Taste of Empty Bars ligt me na aan het hart. Ik woon nu in het Gentse, maar keer regelmatig terug naar Brussel om pinten te gaan pakken met mijn Brabantse vrienden. En daar heb je natuurlijk cafés voor nodig. Ik vind het dan ook heel straf dat TBWA de uitdaging aanging om tijdens de pandemie hun tijd en energie te steken in het openhouden van de Brusselse bars. En dat ze er dan nog in geslaagd zijn om bijna 700.000 euro in te zamelen, vind ik nog veel straffer.
Peter Speltens, Strategic Director bij Dallas Antwerp

[ Alle Canal berichten ]