IKEA - #AlleBeetjesHelpen | Effie case 2022
IKEA - #AlleBeetjesHelpen

#AlleBeetjesHelpen

Finalist

IKEA Belgium- Ogilvy Social Lab
+ Mindshare, Virtue & Oona

Merkimago campagne

CLIENT
IKEA Belgium
Peter Jongert

IKEA - Peter Jongert Peter startte zijn loopbaan in 1994 bij VVL/BBDO, eerst als Strategic Planner, om na 2 jaar de overstap te maken naar de account-afdeling. Hij werkte er op klanten als KBC, Masterfoods en Lays. In volle Pokémonrage stapte hij in 2001 over naar het jonge LG&F (nu Famous) om daar het Europese Wizards of the Coast-account in goede banen te leiden. Als snel kwamen daar klanten als VRT, Beka en Nationale Loterij bij.
Sinds 2007 is hij aan de slag bij IKEA Belgium, momenteel in de functie van Marketing Communications Manager.

AGENCY
Ogilvy Social Lab
Alex Hardouin

Ogilvy Social Lab - Alex HardouinAlex studeerde eerst sociale wetenschappen (UCO, Angers) en haalde nadien ook nog een diploma marketing (Audencia, Nantes). Hij startte zijn loopbaan in 2010 bij Hopscotch in Parijs, en maakte in 2014 de overstap naar JWT Paris waar hij werkte op grote accounts zoals Nestlé en Bayer. In 2017 ging hij aan de slag bij Isobar Paris waar hij zich verdiepte in CXM en digitale strategie. Een jaar later vervoegde hij het team van Ogilvy Social.Lab Brussels als Strategic Director voor lokale (IKEA, Deutsche Bank) en internationale (BMW, BAT) klanten.