Nieuw in de Effie-jury: Wietse Robberechts en Adrien Mahieu


Onze partnerorganisatie zorgen elk jaar voor vers bloed in de Effie-jury om aldus de maximumtermijn van drie jaar voor juryleden te respecteren en te zorgen voor een continue schwung. De UBA voegde, naast de drie nieuwe juryleden die we eerder voorstelden met Adrien Mahie (AB InBev) nog een andere nieuwkomer toe aan onze jury. De UMA vaardigde dan weer Wietse Robberechts (ZIGT) af. We stellen hen kort voor aan de hand van ons traditioneel kennismakingsinterview.


Nieuw in de Effie-jury: Wietse Robberechts en Adrien Mahieu

Waarom heb je aanvaard om in de Effie-jury te zetelen?

Ik heb geen moment getwijfeld om deze kans te grijpen. Naast een grote eer, vind ik het enorm verrijkend om deel uit te maken van een jury die de beste cases uit ons vakgebied beoordeelt en al dan niet bekroont. Allereerst is het lezen van alle cases heel leuk en inspirerend. Maar nog interessanter, lijkt me het debat met de andere juryleden. Ik verheug me erop om de cases vanuit een andere invalshoek te kunnen bekijken. Ik denk dat ik hier nog veel van ga kunnen opsteken. We komen namelijk allemaal vanuit een andere specialisatie en ik vind het erg waardevol om een case door de bril van een adverteerder of creatief bureau te kunnen bekijken.
Wietse Robberechts, Digital Director bij ZIGT
Bij AB InBev besteden we veel aandacht aan creatieve efficiëntie. Ik zeg vaak tegen mijn teams dat creativiteit zonder structuur chaos is en dat het ons doel is het raakpunt te vinden tussen creatieve magie en resultaten. Ik kijk er echt naar uit om te blijven leren van de meest creatieve en effectieve cases in België door te discussiëren met de grootste marketingtalenten uit België.
Adrien Mahieu, Vice President Sales, Marketing & Transformation, Europe & Middle East

Wat is je professioneel motto?

Bij een nieuwe briefing is vaak mijn eerste ambitieuze idee 'We huren een zeppelin met een groot logo van het merk/product en vliegen over het hele land!' Als we kunnen onderbouwen dat zo'n zeppelin effectief is, dan moeten we dat doen. Ik probeer steeds het maximale uit een campagne te halen en niet te vervallen in dezelfde aanbeveling als de vorige keer. Dat is zeker niet vanzelfsprekend, maar als we elkaar motiveren om toch voor die zeppelin te gaan, kunnen we elke keer een plan afleveren waar we trots mogen op zijn.
Wietse Robberechts, Digital Director bij ZIGT
Mijn levensdoel is mensen helpen om hun dromen te verwezenlijken. Hoewel ik geloof in natuurlijk talent, denk ik ook dat persoonlijke en professionele groei de meest effectieve stimulans is voor voldoening en geluk. Ik probeer dus op mijn eigen bescheiden manier bij te dragen aan een betere wereld door mensen te helpen de beste versie van zichzelf te laten worden.
Adrien Mahieu, Vice President Sales, Marketing & Transformation, Europe & Middle East

Van welke winnende Effie-case van de voorbije jaren was je onder de indruk en waarom?

Dare to Sponsor van Special Olympics is de case die me het meest bijgebleven is. Waarom? De resultaten van de campagne liegen er niet om. Toegegeven, het is een onderwerp dat sowieso goodwill opwekt, maar de organisatie is er met die campagne in geslaagd om die goodwill om te zetten in effectieve sponsorships, wat niet zo evident is. Het idee en de uitwerking van het creatief concept was slim en krachtig. Daarnaast geeft de Mention of Excellence in Media Use aan dat ze media op een slimme manier hebben ingezet om hun doelgroep goed te bereiken.
Wietse Robberechts, Digital Director bij ZIGT
Ik vond de Belhaize-campagne erg goed. Ze is gebaseerd op een krachtig inzicht, met een grote en duidelijke boodschap die goed aansluit bij de langetermijnstrategie van het merk. Verder wordt ze ondersteund door een ambitieuze pr-campagne.
Adrien Mahieu, Vice President Sales, Marketing & Transformation, Europe & Middle East

[ Alle Canal berichten ]