Meet the (new) jury: Gregory Ginterdaele


De 2022 Effie-jury bestaat zoals elk jaar uit heel wat nieuwkomers. Deze editie maken twaalf marketingspecialisten hun vuurdoop. We stellen enkele onder hen de komende maanden kort voor. Maak kennis met Gregory Ginterdaele, Creative Director bij BBDO.

Blij om voor de eerste keer deel uit te maken van de jury?

"Ik heb het geluk gehad al jurylid te zijn geweest voor Cannes Lions, Eurobest, New York Festivals Advertising Awards, Creative Belgium, enz. Maar dus nog nooit voor de Effie Awards! Ik was dan ook erg blij toen de vraag kwam. Ik ben benieuwd om in de dossiers te duiken. Ik zou ook willen ontdekken of subjectiviteit een rol speelt bij de beoordeling van de cases. Ik ben er redelijk zeker van, want de Effies zijn niet alleen een 'rangschikking' van curves en resultaten. Sinds een paar jaar houden de Effie Awards rekening met de relevantie en de creatieve aanpak. Net zoals bij de Creative Awards waar efficiƫntie een van de parameters is geworden om te winnen. "

Meet the (new) jury: Gregory Ginterdaele

Wat is jouw ervaring als niet-jurylid met Effie?

"Ik heb het genoegen gehad om een paar Effie awards te winnen. Het geeft veel voldoening omdat het altijd de bekroning is van een samenwerking tussen het bureau, de adverteerder en de media. Uit ervaring weet ik dat het samenstellen en presenteren van een Effie Case veel werk vergt voor de adverteerder en het bureau. Je moet er toch wat tijd in investeren. Het is een meedogenloze en zeer onthullende oefening. Je kunt niet vals spelen."

Waarom zou je mensen aanporren om deel te nemen aan de 2022-editie?

"Het winnen van een Effie bewijst dat je de juiste inzichten en reflexen hebt gehad om marktaandeel te veroveren… Maar dat is niet de enige motivatie om deel te nemen. Ik moedig creatieven aan om zich nog meer in de Effie Awards te interesseren. Het is belangrijk om demonstreren dat de nieuwe generatie creatieven ook zeer begaan zijn met performance. Dat is belangrijk omdat creativiteit voor veel marketeers nog steeds als een kostenpost wordt beschouwd, terwijl creativiteit als een investering moet worden gezien. De Effies zijn ook een platform om het nemen van creatieve risico's aan te moedigen."

[ Alle Canal berichten ]