Meet the jury: Aurélie Denayer


De 30-koppige jury van de Effie Awards verwelkomt dit jaar acht nieuwe juryleden. Een van de vijf vrouwelijke rekruten dit jaar is Aurélie Denayer, Director Branding and Communication bij Proximus. Hoe zal ze zich van deze belangrijke taak kwijten?

Wat vindt u ervan om in de Effie jury te zitten?

"Mijn plaatsje in de jury is het resultaat van een spontane sollicitatie. Vorig jaar dienden we een case in voor Proximus. Die werd niet weerhouden, maar ik kreeg van de organisatie heel gedetailleerde feedback waarom de case geen award had gekregen. Dat vond ik heel nuttig en ik was er erg gecharmeerd door. Ik heb dan gevraagd om de volgende keer ook in de jury te mogen zetelen en daar kwam een positief antwoord op. Ik vind het altijd heel leerrijk om in een jury te zitten. Het is interessant om discussies te voeren met experts in een veilige omgeving. In deze jury is er geen concurrentie tussen adverteerders of tussen adverteerders en bureaus. Het gaat om de liefde voor het vak!"

Meet the Jury: Aurélie Denayer

Waarop zal u letten?

"Ik heb altijd een zwak gehad voor de manier waarop de insights zijn gegenereerd. Hoe heeft het bureau of de adverteerder de 'universele waarheid' gevonden en die vervolgens geïntegreerd in de strategie en de executie. Ik hecht ook enorm veel belang aan hoe de campagne een toegevoegde waarde heeft voor de wereld waarin we leven. Alsmaar meer merken, adverteerders en media hebben een maatschappelijke purpose. Als dat een KPI is in de case is dat zeker een groot aandachtspunt voor me."

Wat is uw ultieme tip voor de inzenders?

"Schrijf een authentiek en transparant verhaal dat past bij je merk. Vergeet ook niet de samenwerkingen tussen de verschillende teams (adverteerder en bureau) in de kijker te zetten."

 

[ Alle Canal berichten ]