Meet the Jury: Sandra Rothenberger
De 30-koppige jury van de Effie Awards bestaat traditioneel uit een mix van ervaren rotten en enkele nieuwkomers. Die laatste zijn dit jaar met drie, waaronder Sandra Rothenberger, Professor Marketing aan de Solvay Brussels School of Economics and Management. We vroegen haar naar haar belangrijkste inspiratiebronnen.
Wat is voor u het beste marketingboek?
Ik wissel graag tussen klassiekers om aldus de basis niet te vergeten en nieuwe boeken om te blijven innoveren. Een waslijst: 'Marketing Management' (Kotler/Keller), 'Selling the invisible' (Harry Beckwith), 'Permission Marketing' (Seth Godin), 'Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital' (Kotler, Kartajaya, Setiawan), 'Value-Based Pricing: Drive Sales and Boost Your Bottom Line by Creating, Communicating and Capturing Customer Value' (Macdivitt en Wilkinson), 'The Strategy and Tactics of Pricing: A Guide to Growing More Profitably' (Nagle, Hogan, Zale) en 'Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product Around the Price' (Ramanujam en Tacke).
Wat is voor u de beste marketinginformatiebron?
De consument zelf. Ik hou ervan om te observeren, zowel offline als online, en geïnspireerd te raken door mijn omgeving. Bovendien is er zoveel inspiratie en informatie te vinden op het net. Ik ben een grote fan van het platform American Marketing Association waar content gepubliceerd, gedeeld en becommentarieerd wordt over de 'state of the art in marketing' en over recente studies. Clayton M. Christensen, een prof aan de Harvard Business School, is een auteur die me erg inspireert.
Wat is uw professioneel motto?
Daarvoor grijp ik terug naar een quote van de auteur Maya Angelou: "I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel."