5. Resultaten
Business
We voerden onze NCA met succes op: we brachten +12% QoQ nieuwe klanten naar Zalando in België in Q2 2022 (+58% boven de target). Heel belangrijk, deze Belgische groei werd aangedreven door de nieuwe categorieën waar we de nadruk op legden in onze campagne: Streetwear (+5,5%), Premium fashion (+8,5%) and Beauty (+18,3%).
Gedrag: Zalando positioneren als hét vertrekpunt voor fashion-inspiratie
De campagne verhoogde onze tracker voor fashion-inspiratie met +13 ppt vs. onze interne globale benchmark. Het resultaat? Het zoekvolume voor Zalando steeg met liefst +13,2% vs. de levels vóór de campagne!
Communicatie
De verjaardagscampagne voor 10 jaar Zalando genereerde een Ad Recall van +16 pp vs. de internationale benchmark (doel: +5pp). Zo werd dit de campagne met de hoogste Ad Recall van alle Zalandocampagnes wereldwijd in 2022.
RoCI
Na de 10-jaar campagnes zagen we een stijging van +8,5% in de gemiddelde sessieduur, +1,7% meer bekeken pagina's per sessie en - het allerbelangrijkste - een toename in de conversieratio van +1,9%. |