4. Resultaten
COMMUNICATIEDOELSTELLING
Awareness opbouwen voor het cord-cutting internet van Mobile Vikings in België
- KPI 1.A.: campagneboodschap begrepen door 7 op de 10 - 74% van de Belgen aan dat het duidelijk was dat 'Mobile Vikings nu ook vast internet in huis aanbiedt'.
75% van de Vlamingen ging akkoord dat 'de campagne duidelijk vermeldt dat je met vast internet van Mobile Vikings geen tv-abonnement nodig hebt' 2
PERCEPTIEDOELSTELLING
Consideratie voor vast internet van Mobile Vikings verhogen
- KPI 2.A.: verdubbeling van de consideratie bij 'cord-maybes'
Daar waar 16% van de cord-maybes voorafgaand aan de campagne openstond voor de stap naar Mobile Vikings, steeg deze na de lancering van de campagne 4x zo hoog tot 67%.
- KPI 2.B.: groei van de algemene consideratie voor vast internet van Mobile Vikings naar 20%
6 maanden na lancering bevond de algemene consideratie voor vast internet van Mobile Vikings zich explosief genoeg al op hetzelfde niveau als die voor mobiele telefonie (= 38%).
BUSINESSDOELSTELLING
De eerste 6 maanden na lancering 6.500 Belgische huishoudens overtuigen om te cord-cutten via Mobile Vikings.

Maandelijks aantal netto aansluitingen voor vast internet van Mobile Vikings - BRON: interne data
Na 6 maanden slaagde de campagne erin om 16.340 huishoudens te doen cord-cutten en de switch naar vast internet van Mobile Vikings te maken. Een resultaat dat 2,5x hoger was dan voorzien en neerkwam op het vooropgestelde target van 3 jaar.
2. Bron: Post test, Insites, Q4 2022.
|