4. Resultaten
Het hoogtepunt van onze campagne was het succesvol verminderen van de gemiddelde wastemperatuur in België met 3,7°C over 2 jaar 5! Bovendien gaf 57% van de consumenten aan te zijn overgeschakeld op kortere wascycli 6.
Onze tv-campagne heeft een opmerkelijke mijlpaal bereikt door meer dan twee derde van de Belgische bevolking te bereiken. Daarnaast bereikten we ook digitaal meer dan 1.000.000 mensen door middel van sociale media en email campagnes. Onze belangrijkste communicatie verliep echter via de retailers. Met een uitgebreide in-store campagne over koud wassen en budgetbesparingen wisten we 1 op de 2 retailers te activeren, waardoor het onmogelijk was om een van de 95 bogen, 160 totems, 130 pilaren voor kleinere winkels, 20.000 schapstrips en schapverdelers (inclusief twee voor grotere winkels) en displays te missen.
Ten slotte hebben we onze groeidoelstelling voor Platinum PODS met bijna 30% overtroffen! Daarnaast heeft de 'Every Degree Counts'-campagne de positie van Dash aanzienlijk versterkt, waardoor het zijn marktleiderschap kon behouden, ondanks het feit dat 49,8% van de consumenten ervoor heeft gekozen om van merk te veranderen vanwege de inflatoire context 6. Bovendien heeft de campagne P&G in staat gesteld haar aandeel in de wasmiddelenmarkt doorheen 2022 te vergroten en bij te dragen aan de algehele groei 7.
ALL IN ONE, net zoals onze Dash Platinum PODS!
5. Bron:Numberly Dash questionnaire on Zininmeer/Enviedeplus (n=4198) - Understanding washing habits and improving our products and communications - March 23 - REP
6. Bron: BE: FBNL analytics & insights survey on AYTM – Dash HDL BE claim survey - May 23 - REP
7. Bron: P12M Nielsen (Ending December 2022) - Dash Platinum Pods value market share
|