Triodos Bank - De bank die je helpt de juiste vragen te stellen | Effie case 2022
Triodos Bank - De bank die je helpt de juiste vragen te stellen

De bank die je helpt
de juiste vragen te stellen

Finalist

Triodos Bank - Bukba
+ Mediabrands

Gedragscampagne - Kort

CLIENT
Triodos Bank
Carole Detroz

Triodos Bank - Carole DetrozCarole Detroz behaalde een masterdiploma in communicatie en reclame aan I.H.E.C.S.. Na haar eerste ervaringen bij onder meer Radio Contact en Sony Music was ze zo'n vijftien jaar actief in de reclame. Bij Magnesium hielp ze KPN Orange lanceren. En bij Wanabe werkte ze als Client Services Director onder andere op Proximus, Thalys en Champion. Vervolgens ging ze als Marketing & Partnership Coordinator aan de slag bij kunstencentrum BOZAR, voor ze in 2015 Head of Communication en later als Director of Marketing & Communication werd bij het WWF.
In 2017 vervoegde ze Triodos Bank als Marketing Communications Manager Ún Segment Investment Manager. Daar overziet ze tot op vandaag zowat alle communicatieplannen en -strategieŰn van de duurzaamste bank van Europa.

AGENCY
Bukba
Inez Schoenaers

Bukba - Inez SchoenaersTijdens haar studies strategische communicatie aan de Vrije Universiteit Brussel deed Inez haar eerst ervaring op bij het Gentse agentschap Gutzandglory. Daar werkte ze o.a. voor Smeg, Vanden Borre Kitchen en Mora. Daarna besliste ze zich verder te verdiepen in de reclamewereld via het postgraduaat Belgian Advertising School. Tijdens deze opleiding volgde ze een stage bij Dallas Antwerp, waarna ze hier ook vast aan de slag ging als stratege voor merken als Vandemoortele, Cornet en Alphabet.
Sinds 2020 vervolledigt Inez het strategisch team van Bubka, waar ze zich verdiept in communicatie over duurzaamheid, mee bouwt aan strategische tools en campagnes uitwerkt voor o.a. Triodos Bank, Bosto, Electro Depot en Polestar.