|
DuiveluitdagingenBronze Effie |
|
DuiveluitdagingenBronze Effie |
1. MARKTSITUATIEIn 2011 slaagde de nationale ploeg er voor de vijfde keer op rij niet in zich te plaatsen voor een EK of WK. In 2012 won de charismatische Vincent Kompany met zijn ploeg Manchester City de landstitel. Wat hij kon teweegbrengen in de UK hadden we hier in België meer dan nodig. De sprankel hoop die er was met de nieuwe generatie Belgische voetballers moest gekoesterd en versterkt worden. KBVB en Boondoggle stelden als overkoepelende missie : het grootste en het beste supporterslegioen creëren ooit. Een supporterslegioen dat zich kenmerkt door een onvoorwaardelijk supportersgevoel, dat ook blijft bestaan bij minder goede resultaten, dat er is tussen de matchen door. En dat een draagvlak creërt voor acties en negativisme neutraliseert van iedereen. |
2. DOELSTELLINGENDe commerciële doelstellingen
|
3. COMMUNICATIE STRATEGIE'If you don't where to go, it doesn't matter how to get there' (Lewis Carroll, Alice in Wonderland) Voor de start van de campagne was er geen merkkader voor het Rode Duivels-merk. Daarnaast werden nieuwe campagneprincipes gedefineerd:
|
4. CREATIEVE STRATEGIEWe creëerden 'De Duiveluitdagingen'. Hiermee verlegden we steeds opnieuw, de aandacht van de match tussen de Rode Duivels en zijn tegenstander, naar een 'match' tussen de Rode Duivels en zijn supporters. Hoe werken de Duiveluitdagingen:
|
5. MEDIA STRATEGIEHet mediahart van de campagne is de Facebookpagina BelgianRedDevils. Een permanent redactieteam zorgt voor real-time campaigning. Kleine en grote verhalen rond de uitdagingen worden gezocht / gedeeld. Supporters die participeren, worden in de bloemetjes gezet . Daarnaast worden er continu pr-momenten gecreëerd : de uitdaging, de tegenprestatie, spraakmakende content. En last but not least word de campagne zeer geconcentreerd gevoerd (een match leeft pas 2 weken voor de wedstrijd). |
6. RESULTATENDe commerciële resultaten
De communicatieresultaten
|
CLIENT
|
|
Bob Madou heeft een 'Master in Kinesiology en Educational Sciences' en is High Performance Coach in Tennis. Hij startte als academicus met onderzoek naar Multimedia Learning en Instructional Design terwijl hij het High Performance Tennis Centrum in Brugge leidde. Won in 2007 de Award voor Young Researcher of The Year. Begin 2008 sloot hij zich aan bij de Lawn Tennis Association en leidde een nieuwe coaching onderwijsstructuur en Performance-programma's in het Britse tennis. In 2011 was hij mede-auteur van de nieuwe visie voor het Belgische Voetbal 2016. Sinds 2012 begeleidt hij als Communicatiedirecteur de imago-verandering van het Belgische Voetbal. Sinds januari 2013 is Bob Business Director en coördineert hij de KBVB meer dan ooit als een moderne, service-georienteerde, waardegedreven en duurzame organisatie. |
|
AGENCY
|
|
Peter Verbiest is Licentiaat Germaanse Filologie en Licentiaat Marketing (Vlerick). Hij startte in 1989 bij het VVL/BBDO van Wim Van Hees, later Patrick Janssens en verliet dit in 1998 als Account Director om bij GV/Company te werken, eerst als Board Account Director, daarna0 als Managing Director. Na een stage bij Chiat/Day Los Angeles (het bureau van Apple en Adidas) startte Peter bij het toenmalige i-merge, als Client Services en Strategic Director. In het nieuwe Boondoggle werd hij Business Developer en Strategic Director. Sinds april 2012 is hij Group Strategic Director bij Boondoggle Electric en leidt oa. de klant KBVB. |