Effie Awards 2024: 25 finalisten maken kans op een Bronze, Silver of Gold award

Brussel, 16 september 2024 - 25 cases maken kans op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Dat maakte Effie Belgium bekend na zijn traditionele jurydag. Dit jaar noteerden de organisatoren 40 registraties. Dit resulteerde uiteindelijk in 31 ingediende dossiers.

Op vrijdag 6 september kwam de 30-koppige Effie-jury samen om de finalisten te bepalen en te beslissen wie uiteindelijk met een Bronze, Silver of Gold award naar huis gaat. Er wordt heel wat van die juryleden gevraagd. Niet alleen tijdens de zomer wanneer de juryleden individueel de cases analyseren en scoren op een online platform maar zeker ook op de jurydag waar een intense discussie wordt gevoerd, met pleidooien van 'advocaten' en 'prosecutors' om uiteindelijk zo objectief mogelijk de effectiviteit van de campagnes te kunnen beoordelen en gezamenlijk te bepalen wie finalist is en wie zelfs een award verdient.Aude Mayence begeleidde samen met Els Thielemans deze jurydag die doorging in de kantoren van de UBA.

De jury selecteerde volgende cases in alfabetische volgorde voor een plaats in de finale:

MERK CASE BUREAU
Actiris Een job, c'est aussi un job Ogilvy Social.Lab
+ Wavemaker
Albert Heijn De Wereld in het Kleijn Happiness Anywhere
+ Bliss, Raygun & Mindshare
ALDI België Emoji, de vaste 'back to school' afspraak voor gezinnen met kinderen Serviceplan
+ Boa, Boost &
Publicis Groupe Belgium
ALDI België Willie Witloof, de 'heart discount' held van elk eindejaar

Serviceplan
+ Boa, De Machine
Publicis Groupe Belgium

Axa Insurance Embracing Digital (r)evolution Publicis Groupe Belgium
+ Wavemaker & Blue2Purple
Base Generatie Plantrekkers TBWA\Belgium
+ Wavemaker
Bebat Human Central Happiness Anywhere
bpost That could have been easier...
with the My bpost app
VML Belgium
Child Focus Bel Glenn VML Belgium
DVV Verzekeringen DVV, gewoon goeie service Happiness Anywhere
Eneco We doen het nu Publicis Groupe Belgium
+ Publicis Netherlands & Wavemaker
Engie From trouble to trust in an energy crisis TBWA\Belgium
+ Space
EuroDreams Inspiring Belgians to dream big, resulting in big results TBWA\Belgium
+ Initiative Media & io-Digital
Hello Bank! De zelfstandige zelfstandige Publicis Groupe Belgium
+ Havas Media
hey! Stunten met ongelooflijke brand assets om impact te genereren DVLR DDB
MeDirect Van challenger naar +100.000 klanten Berlin Creative Studio
+ UM & Universem
Panos Hoe een klassieke broodjeszaak een smaakvol merk werd DVLR DDB
+ Publicis
Proximus Got the fiber FamousGrey
as part of SILK
+ EssenceMediacom
STIHL Van sterk werk naar sterke werkers Onlyhumans
+ ZIGT & Yellow Submarine
Sunweb From hard sales to heart sales Brandcare (Internal Agency Sunweb Group)
+ TBWA
Toyota How Toyota helped independents save millions of euros in one month BBDO Belgium
+ PHD Media
Volkswagen De auto van je leven Voltage Brussel
+ Space & D'Ieteren Media
VTM Go Van catch-up platform naar volwaardige streamingdienst Joe Public Belgium,
part of Springbok
Wibra Da's wauw van Wibra RCA
Zaffranax Maak van elke ça va een echte ça va FamousGrey

Wie uiteindelijk een award mee naar huis neemt verneemt u op het Effie Gala op 3 oktober 2024. Schrijf je hier in

 

[ Alle persberichten ]