Aantal inschrijvingen Effie Awards overtreft opnieuw eerdere edities


Brussel, 22 juni 2020 - Dit jaar dingen maar liefst 28 cases mee naar een felbegeerde Gold, Silver of Bronze Effie Award. Daarmee is 2020 het meest succesvolle jaar in het meer dan 30-jarige bestaan van de prijzen die het belang van bewezen effectiviteit in marketingcommunicatie onderstrepen. De deelnemende cases komen dit jaar meer dan ooit te voren uit de meest diverse sectoren.

Het aantal inschrijvingen voor de Effie Awards gaat al jaren in stijgende lijn. Dit jaar klopt de organisatie af op 28 cases, die bovendien een zeer grote diversiteit hebben. "De nieuwe afbakening van de categorieën speelt allicht een grote rol in het succes. De focus ligt nu op het doel en niet op de sector", legt Lydia Desloover, directeur Effie Belgium uit. Voortaan wordt elke case ingeschreven in één van de volgende vijf groepen:

Aantal inschrijvingen Effie Awards overtreft opnieuw eerdere edities

Een 30-koppige jury beoordeelt in de loop van de zomer de deelnemende cases. De aftrap van het jureringsproces gebeurt op 19 juni via een online samenkomst. Op 3 september verzamelt de jury een tweede keer om te debatteren over de inzendingen de toegekende punten.

De Effie jury wordt dit jaar voor de laatste keer voorgezeten door Mira de Maeyer, CMO & VP Marketing Branded Consumer Healthcare bij Perrigo. Zij geeft nadien de fakkel door aan Bénédicte Lobelle, Chief Marketing Officer bij de Nationale Loterij.

Tot slot geven we mee dat de Effie Award Ceremony en het Effectivenes Forum plaatsvinden op 10 december 2020.

Voor meer info contacteer:
Lydia Desloover - Director Effie Belgium
Tel.: 0475 96 14 72
E-mail: lydia.desloover@effiebelgium.be

[ Alle persberichten ]