15 finalisten voor Effie Awards 2017
Brussel, 7 september 2017 – In de aanloop naar de Effie Awards op 28 september maakt Effie Belgium haar finalisten van 2017 bekend. Een recordaantal van 15 cases maakt kans op een felbegeerde trofee.
"Het gevolg van het gestegen niveau van de inzendingen."
Adverteerder | Case | Categorie | Agency |
Ethias | Start Life: from outbound to inbound | Banking | BBDO Belgium |
Bolero | Machtig Makkelijk | Banking | Kunstmaan |
Corona Direct | Dirrrrect | Banking | Kunstmaan |
Devos Lemmens | Dat is... | Consumer goods | LDV United |
SD Worx | Had ik dàt geweten. | Corporate & B2B | BBDO Belgium |
Nationale Loterij | Lancement billet à gratter CASH | Leisure & entertainment |
AIR |
Klara | Klarafy | Leisure & entertainment |
FamousGrey |
Medialaan/JOE | Van radiozender naar supportersclub | Leisure & entertainment |
TBWA |
Studio Brussel | De Warmste Week | Non-profit | DDB Brussels |
Special Olympics Belgium | Play Unified | Non-profit | LDV United |
BD Myshopi | Breathing life into a brand | Retail & E-tail | De Vloer |
2dehands.be | De nagel op de kop | Retail & E-tail | Happiness Brussels |
Lapperre | Talking Ears | Retail & E-tail | Kunstmaan |
Scarlet | Een eigen plaats in de vaste markt via mobiele communicatie | Telecom | BBDO Belgium |
Telenet | Gaan en blijven gaan met WIGO van Telenet | Telecom | TBWA |
De jury van Effie Belgium selecteerde bovenstaande 15 finalisten. Dit aantal betekent een record en komt neer op ongeveer de helft van de talrijke agency/brand teams die dit jaar deelnamen aan de competitie.
Ignace Heyman, COO Lotus Bakeries en Juryvoorzitter van de Effie Awards 2017, ziet een duidelijke reden voor het recordaantal: 'Het aantal finalisten ligt hoger dan vorig jaar en dat is het gevolg van het niveau dat gemiddeld gezien hoger ligt. Enerzijds wordt het bewezen effect van de communicatie beter aangetoond. Anderzijds merk je dat cases beter zijn opgebouwd: ze volgen een goede logica, waarbij de uitdaging wordt meegegeven, er een goede vertaling gebeurt naar een afgebakende doelgroep en doelstellingen, de creatieve en de touchpointstrategie goed worden geargumenteerd en de resultaten overtuigend zijn.'
Op 28 september maakt Effie Belgium het verdict van de jury bekend en reikt ze haar bronze, silver & gold Awards uit aan de winnaars van succesvolle marketingcommunicatiecases met bewezen impact.
Voorafgaand aan de Award Ceremony vindt voor de derde maal het Effie Effectiveness Forum plaats waar finalisten in een verkort format hun case presenteren en hun ervaring delen met vakgenoten. "Op deze manier geven we inhoud aan onze internationale missie: Championing and improving the practice and practitioners of marketing effectiveness. Ervaringen delen om ons vak beter te maken", aldus Birgit Heymans, Director Effie Belgium.
Het event vindt plaats in de Event Lounge te Brussel en start om 15.30u. Programma & ticketreservatie via deze pagina. Groepskorting van € 100 per persoon bij inschrijving van 10 personen per bedrijf.