Effie Effectiveness Forum: het programma
Het orgelpunt van de Effie Awards is de gala-avond met de prijsuitreiking op 3 oktober, maar even belangrijk is wat eraan voorafgaat op dezelfde dag: het Effie Effectiveness Forum (EEF). We stellen het programma van het EEF 2024 graag voor.
Op het EEF, dat op 3 oktober tussen 9u en 17u plaatsvindt in het auditorium van de Proximus Lounge, stellen de finalisten van de Effie 2024-editie hun case voor aan de hand van een presentatie. Iedere finalist krijgt tien minuten om zijn case te presenteren, gevolgd door een Q&A van 5 minuten.
Iedereen die zich inschrijft voor de awardshow krijgt automatisch een uitnodiging om het EEF online te volgen. Het is ook mogelijk om je enkel in te schrijven voor het EEF. Deelnemers zullen via de chat overigens de mogelijkheid krijgen om na de presentaties vragen te stellen aan de finalisten.
Dankzij de steun van Nationale Loterij zal de jury ter plaatse het gezelschap krijgen van een aantal jonge marketeers en marketingstudenten. Het is een unieke kans voor deze jonge lichting marketeers om hun kennis te vergroten aan de hand van de presentaties van de crème de la crème van de Belgische marketingsector. Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar voor jongeren. Inschrijven kan door een mailtje te sturen naar de organisatie.
Naast de presentaties van de finalisten staan er nog twee interessante topics op de agenda. Petra De Roos, Managing Director bij ACC, zal de whitepaper 'MC = E²'. Hoe marketing met creativiteit leidt tot meer effectiviteit.' van de vakvereniging over creatieve effectiviteit uit de doeken doen. Daarnaast presenteert onze researchpartner Kantar Belgium zijn langverwachte AI tool en onderzoek over de geheimen van succesvolle merken.