Weet jij wat de drie Gold Effie-winnaars gemeen hebben?


Out-of-home (OOH)! OOH is een belangrijk advertentiemedium voor Volvo, Quick en Delhaize. En het is duidelijk een strategie die zijn vruchten afwerpt voor deze drie gouden Effie-adverteerders, die ± 25%van hun mediabudget 1 hebben gereserveerd voor out-of-home in 2023.

Drie redenen waarom het zo populair is

24/7 zichtbaar

Allereerst biedt OOH constant exposure (24 uur per dag). Het medium maakt het mogelijk een merk bij een nieuw publiek te introduceren. We brengen veel tijd buitenshuis door, waardoor het een medium is met een steeds groter wordend publiek. Of we nu met de auto, op de fiets, met het openbaar vervoer, in winkelcentra of gewoon door de straat slenteren, we worden allemaal blootgesteld aan OOH.


Weet je wat de drie Gold Effie-winnaars gemeen hebben?

OOH wordt erkend voor het ontwikkelen van merkperceptie en boost de verkoop

Het is een veelzijdig medium. OOH kan worden gebruikt om nieuwe producten te ontdekken, kortetermijnpromotie-aanbiedingen onder de aandacht te brengen, maar ook om meer over een merk te ontdekken of mensen aan te moedigen de winkel te bezoeken. Dankzij dit medium hebben adverteerders de mogelijkheid om hun creativiteit te etaleren en tegelijkertijd consumenten te fascineren via aantrekkelijke visuele content.

Effectievere campagnes dankzij OOH

Het toevoegen van OOH aan de mediamix vergroot de impact van reclamecampagnes met 37% 2. In tegenstelling tot andere marketingkanalen is het moeilijk te negeren. Consumenten zullen een advertentie die ze regelmatig zien tijdens het reizen eerder opmerken en onthouden. OOH stelt adverteerders dus in staat de dekking, reach of merkbekendheid te optimaliseren. Deze media staan erom bekend de impact van digitale campagnes te vergroten.

1 Bron: MDB
2 Bron: IPA

[ Alle Canal berichten ]