Hoe Ads & Data en Play de keuzekijker dit najaar nog efficiënter willen bereiken


Play gaat met zijn nieuwe najaarsprogrammatie verder op zijn elan om te investeren in lokaal topentertainment. Daarnaast zetten Play en Ads & Data met een aangepast eigentijds schema slim in op het groeiende 'on demand' gedrag van de Vlaamse kijkers. Die laatste consumeren vandaag meer dan ooit programma- en videocontent, maar wel op een andere manier.

Voor zijn dagelijkse afspraken wil de kijker niet meer wachten tot laat in de avond om naar zijn favoriete programma's te kijken én daar speelt Ads & Data gretig op in. Hoe? Door de online data van Ads & Data in te zetten in Smart AD, een vorm van adverteren die het mogelijk maakt om televisiereclame te personaliseren op maat van de kijker. Daarnaast kunnen ook de viewers, lezers en surfers van online campagnes op het Ads & Data–netwerk geretarget worden via Smart AD. Dit alles gebeurt uiteraard steeds met toestemming van de mediagebruiker binnen het eengemaakte crossmediaplatform van Ads & Data.

Hoe Ads & Data en Play de keuzekijker dit najaar nog efficiënter willen bereiken

Naast de dagelijkse sterkhouders biedt Play dit najaar bewust nog meer 'grote' titels aan die bewezen hebben dat ze dankzij alle zelfgekozen kijkmomenten boven het miljoen kijkers kunnen groeien. Vertrouwde of nieuwe formats die alles in zich hebben om een groot publiek te beroeren en ontroeren: 'Klopjacht' met Axel Daeseleire, James De Musical en Extreme Makeover Vlaanderen met James Cooke, Bake Off Vlaanderen, enz&hellip: Al deze programma's zitten in het weekschema, maar zullen ook steeds meteen op GoPlay terug te vinden zijn. Zo groeien tv en online steeds meer naar elkaar toe.

Bart Demeulenaere, COO van Ads&Data, is blij met de nieuwe programmatie-aanpak: "Play kiest steeds meer voor spraakmakende programma's die Vlaamse kijkers massaal willen zien, zoals Klopjacht of Extreme Makeover. Daarmee verwelkomen wij weer die kijkers die - ook voor adverteerders - moeilijk te bereiken zijn omdat ze via hun smartphone, online of via streaming eindeloos consumeren. In dit schema kunnen kijkers na het avondeten meteen kijken naar de actua of het entertainment waar ze op dat moment zin in hebben. Play laat de kijker kiezen, waar of wanneer zij of hij dat wil. Zo werken we perfect op maat van de keuzekijker, een groep die steeds meer terrein wint op de gewoontekijker. En door slim de data te crossen die wij op de verschillende platformen verzamelen, kunnen we veel efficiëntere campagnes aanbieden. Bereik en precisie. Dat is wat we bedoelen met 'We un-waste'."

[ Alle Canal berichten ]