De 5 (positieve) bijwerkingen die een Effie-case met zich meebrengen
Tijdens de Effie Info Class kregen de deelnemers tal van tips 'n tricks voor het schrijven van een case mee. Een opvallende reeks waren de 'bijwerkingen' die Petra De Roos, Managing Director van LDV United én co-voorzitter van de Effie Awards Jury zag, Positieve bijwerkingen uiteraard…
"De kans dat je ze tegenkomt, is groot."
Kan nieuwe inzichten geven
Adverteerder, bureau en mediabureau krijgen meer inzichten over de business. Er moet gewroet worden, data worden verzameld,… en zo je tot nieuwe inzichten. Het codewoord hier is serendipiteit. Zonder dat je specifiek naar nieuwe zaken zoekt - je schrijft immers een case over het verleden - komen ze op je pad.
Kan voor een andere manier van samenwerken zorgen
Met de tripartite reflecteer je over iets dat gebeurd is. Dat leidt tot vragen als 'Wat hadden we nog beter kunnen doen?' en 'Hoe helpt dit ons bij toekomstige projecten?'. En zo kom je tot een betere samenwerking.
Kan voor meer openheid, transparantie en delen zorgen
Niet alle gegevens worden tijdens het campagneproces gedeeld. Bepaalde zaken liggen gevoelig. Achteraf is dat minder het geval. Dat zorgt voor mee openheid. En zo kom je tot inzichten… en verbeter je de samenwerking…
Kan communicatie-expertise hoger op de agenda zetten
Een bijwerking waar iedereen baat bij heeft. Hoe hoger communicatie op de agenda staat binnen een bedrijf, hoe beter. Als je kan aantonen dat communicatie 'money well spent' is, lukt dat automatisch.
Kan voor een intenser partnership zorgen
Inzichten zorgen ervoor dat je tot een betere samenwerking komt, maar het proces zelf maakt een samenwerking ook hechter, intenser. Samen zwoegen als de deadline dichterbij komt, samen op het podium staan,… het versterkt de band.