Welke guilty pleasure inspireert de Effie-winnaars op professioneel vlak?
De grens tussen privé en professioneel vervaagt meer dan ooit. We vroegen ons panel van Effie-winnaars of ze een guilty pleasure hebben die hen op professioneel vlak inspiratie biedt.
JANE FONDA EN HAAR VIBRATORS VOOR OUDERE DAMES
" Ik heb niet echt een guilty pleasure, maar ik heb wel enorm genoten van de Netflixserie Grace and Frankie die liet zien dat er zelfs na je zeventigste nog mogelijkheden zijn voor een carrière. Grace (gespeeld door Jane Fonda, nvdr.) die in de reeks een gamma aan seksspeeltjes en vibrators voor oudere vrouwen op de markt brengt… geweldig!"
Marina Van den Nouweland,
Campaign Manager Kom op tegen Kanker
DE TOTAALBELEVING DIE GOEIE CHEF-KOKS CREËREN
" Ik kan nogal gebiologeerd kijken naar topchefs en meer bepaald hoe ze samen met hun team verschillende texturen en smaken kunnen samenbrengen. De goeie chef-koks creëren een totaalbeleving, met goeie muziek, het juiste bestek, een mooie decoratie, de juiste wijnen… Ik luister graag naar hun verhalen en ik ga ook graag uit eten in die restaurants. Ik ben vooral fan van de Flemish Foodies en Kobe Desramaults in het bijzonder. Ik haal inspiratie uit hoe ze de lokale 'terroir' in de schijnwerpers zetten."
Yannick de Bièvre, Head Of Marketing MediaMarkt-Saturn Belux
BINGE-WATCHING ALL NIGHT LONG
" Wat anders kan dat zijn dan binge- watching! Ik werk in een entertainment omgeving.
Het is dus niet echt een guilty pleasure, maar eerder een professionele plicht. Recent heb ik het hele seizoen van Euphoria en I May Destroy You in een ruk uitgekeken."
Pauline Kinet,
Marketing Director VOO
DE POLITIEKE COMMUNICATIE IN AMERIKA
" Ik heb niets met de Verenigde Staten, maar de Amerikaanse politiek en in het bijzonder de politieke communicatie fascineren me. In feite zijn vele technieken en praktijken zoals 'gerrymandering' op ethisch vlak onfatsoenlijk. De eigengereidheid die men aan de dag legt om doelstellingen te behalen, de manier waarop omgegaan wordt met metingen en hoe men bepaalt wie succesvol is, werpen veel interessante vragen op. Ik zie de gebruikte technieken uit de VS trouwens vaak in een andere vorm opduiken bij politici uit andere landen of zelfs bij merken."
Amaury Van de Zande, Market Research and Insights Manager MIVB
DE SOCIAL MEDIA COMMENTS
" Ik ben een van die mensen die de comments op sociale media leest bij nieuwsberichten en in het bijzonder als die over onze campagnes gaan. Ik vind het bijzonder interessant om te weten hoe het brede publiek je campagne percipieert. In de reclamesector vergeten we soms dat we een homogeen groepje uit de hogere middenklasse zijn. We weten niet altijd hoe sommige campagnes beleefd worden door andere doelgroepen. Wie in de reclame werkt, moet met beide voeten op de grond blijven staan en weten wat er in de maatschappij leeft. Dat is ook een van de redenen waarom ik weiger om op Facebook mensen te verwijderen die er een andere mening als ik op nahouden. We leven al in een bubbel. Laten we die bubbel niet nog kleiner maken."
Floris Adriaenssens, Connection Planner FamousGrey
DE WEEKENDKRANTEN
OP ZONDAGOCHTEND
" Ik haal ontzettend veel plezier uit zondagochtenden waar niets moet en ik uitgebreid de tijd kan nemen om urenlang de weekendkranten te lezen. Ze zijn ideaal om afstand te nemen van wat er tijdens de week gebeurd is en om mijn blik op de wereld te verruimen. Ik zal ze altijd blijven lezen. Op papier."
Janpieter Mels, Business Director WeWantMore