Zo smeden de Effie winnende adverteerders
en agencies een hechte band:
De Effie-huwelijksgeheimen onthuld


Een winnende Effie-case is het resultaat van sterk teamwerk tussen een adverteerder en een agency. We vroegen enkele van onze Effie 2019-winnaars wat voor hen het cruciale element is in zo'n samenwerking. Wat is de ultieme tip om samen resultaten met impact te halen?


Zo smeden de Effie winnende adverteerders en agencies een hechte band

Een samenwerking die de ideeën van de individuen overstijgt

"Er moet vooral een klik zijn. Als je tijdens de gesprekken voelt dat je op dezelfde golflengte zit en dat de samenwerking de ideeën van de individuen overstijgt, dan ontstaat er magie. Ik probeer deze magische samenwerking telkens op te zoeken. Dit doe je vooral door tijd te maken om te luisteren, om ideeën uit te wisselen en allemaal heel goed te weten en te communiceren waarvoor je wilt staan en wat je wilt bereiken."

Lieve Pattyn, Marketing Director EG

Op zoek gaan naar de echte relevantie van het merk voor de doelgroep

"Door je steeds af te vragen wat de echte, persoonlijke relevantie is van datgene wat het merk aanbiedt voor de doelgroep. En daarbij niet in de valkuil te trappen om de voorkeur te geven aan datgene wat ik of het merk graag wil dat het is. Kortom, oprecht en kritisch op zoek gaan naar datgene wat het echt voor de doelgroep betekent of kan betekenen."

Peter Verbiest, Strategisch Directeur Bonka Circus

Het vertrouwen krijgen van het merk om de bal eens mis te mogen slaan

"Als je zoals wij probeert om te innoveren en te experimenteren, dan weet je dat het niet altijd raak zal zijn. Het is enkel in een relatie met wederzijds vertrouwen dat merk en bureau risico's durven te nemen – en op die manier stappen vooruit kunnen zetten. Wij staan erop dat de meeting met mortierbrigade het leukste moment in de weekplanning van onze klanten is. We nemen ons werk serieus, maar dat kan ook met plezier gecombineerd worden."

Vincent d'Halluin, Partner en Strategic Director mortierbrigade

Wederzijds vertrouwen is de sleutel tot succes

"Om te slagen en zowel een meetbare als duurzame impact te hebben, moet je kunnen mobiliseren rond je merk, zijn bestaansreden en de verschillende sterktes ervan. Dit hand in hand met het creatief bureau, het PR-bureau, de influencers, de believers, de sponsors, … In ons geval zijn we vertrokken van een prachtig onderwerp (Special Olympics) dat uiterst moeilijk te verkopen is (personen met een handicap) en dit zonder naamsbekendheid en marketingbudget. We vertrouwden op LDV United en we zijn trots op de behaalde resultaten."

Zehra Sayin, CEO Special Olympics Belgium

Wekelijkse meetings organiseren met alle bureaus samen

"Woohoo!, het merk waarop ik werk, is relatief jong. Ik heb dus het geluk om met bureaus samen te werken die er sinds het ontstaan van het product bij betrokken zijn. We organiseren wekelijkse meetings waarbij alle bureaus aanwezig zijn om belangrijke zaken te bespreken. We laten het merk samen groeien en dat maakt de samenwerkingen effectief en het werk zeer prettig."

Athalie Surkyn, Digital Gaming Business Development Management Nationale Loterij

Elkaar blijven informeren

"Het is belangrijk om het van bij de start eens te geraken over het doel. Zodra je dat hebt gedefinieerd, moet je langs beide zijden aanvoelen wat je aan elkaar hebt. Je moet elkaar vertrouwen en blijven informeren over welke stappen je aan het nemen bent om dat doel te bereiken."

Tomas Sweertvaegher, Strategy Director LDV United

[ Alle Canal berichten ]