Physiomer: 100% de pure kracht van de zee...
en van tv


Door te focussen op een behoefte naar preventie en naar natuurlijk alternatieven voor klassieke geneesmiddelen kende de verkoop van Physiomer een sterke groei. Te danken aan de uitmuntende communicatie- én mediastrategie. Met een hoofdrol voor tv.

Een gedragswijziging creëren in de markt van neussprays en dat door in te spelen op twee latente consumententrends: behoefte naar preventie in de gezondheidszorg en natuurlijke alternatieven voor klassieke geneesmiddelen. Dat was de missie van Physiomer.

Het slaagde daarin met brio, een gevolg van de duidelijke communicatie en dito mediakeuze - bekroond met de Media Mention TV. Tijl Sacré, Creative & Communication Director bij Medialaan - De Persgroep Advertising, focust dan ook graag op de creatie om de impact van de campagne te verklaren. "De positieve boodschap heeft zeker geholpen. De adverteerder sprak over de kracht van de zee, over 58% minder ziek, over het gebruiksgemak, …"

Physiomer: 100% de pure kracht van de zee... en van tv

Voor die positieve boodschap greep Physiomer naar tv, online video en POS als media. "Een logische keuze om tv in te zetten", begint Tijl Sacré de argumentatie voor de mediakeuze. "Tv zorgt voor emotie. Een positieve tone of voice leidt dus tot impact, tot de gedragsverandering die Physiomer zocht. Daarnaast speelt natuurlijk ook het element dat de adverteerder voor het eerst naar het grote publiek stapte. Daarvoor is tv ideaal. Het is het 'grootbereiksmedium' bij uitstek. Ten derde wekt tv ook vertrouwen op. Uit een studie die de EBU (de vereniging van broadcasters, nvdr.) begin dit jaar voerde blijkt dat 66% van de Belgen verklaart vertrouwen te hebben in tv. Bij andere media ligt dat lager. Vertrouwen is enorm belangrijk als je een preventieve boodschap wil meegeven."

Tot slot vestigt Tijl Sacré de nadruk op de goede memorisatie van tv-spots: "tv is op dat vlak het best scorend medium. Dat het ook hier effect heeft gehad blijkt uit de stijging van de verkoop die werd gegenereerd tussen twee campagnes in."

Hij besluit door de link te leggen met de twee andere ingezette media: online video en POS. "Online video is sterk complementair aan tv", zo klinkt het. "Je gaat heel breed, maar kan toch segmenteren. POS is eveneens complementair. De herkenning van de visual uit de tv spot kwam helemaal tot zijn recht wanneer een consument dezelfde visual zag in het verkooppunt. Deze campagne zat echt juist, zowel in communicatiestrategie als in mediakeuze."

Wilt u de actualiteit rond Effie volgen?
Schrijf in voor de nieuwsbrief.

Aanspreking: Meneer   Mevrouw
Voornaam: *
Naam: *
Bedrijf:
E-mail: *
* Deze velden zijn verplicht in te vullen

[ Alle Canal berichten ]