5. RESULTATEN
De mannen-deodorantenmarkt is een competitieve omgeving. Toch slaagde Axe erin om alle verwachtingen te overtreffen en alle vooropgestelde objectieven te behalen. Zowel de commerciële- als de communicatie-doelstellingen. Axe België werd verantwoordelijk voor de helft van de absolute groei van de markt. Zelf slaagde Axe erin zijn eigen verkoopswaarde te boosten, marktaandeel te winnen (in zowel volume als waarde) en de penetratie te verhogen.
De communicatie scoorde op alle vlakken uitstekend en vandaag is Axe het meest coole merk, dat top of mind is bij onze doelgroep.
Deze resultaten werden bereikt met een quasi constante investering, zonder grote prijsverhogingen, distributie-effecten,... De groei is dan ook grotendeels toe te schrijven aan de sterkte van de communicatie.
'Een lange termijnscampagne die al zes jaar lang toont dat een merk cool en fris kan blijven door jaarlijks de executie te veranderen, en toch vast te blijven houden aan een sterk campagne-idee'.
|