5. RESULTATEN
Commercieel
Volume: In 2009 realiseerde Marcassou een volume van 604,5 ton. Dat is 4,5 ton meer dan het beoogde objectief, bovendien realiseerde Marcassou hiermee een stijging van 10,5% ten opzichte van 2008 en dat terwijl de totale markt, de totale merken en zelfs de private labels achteruit gingen.
Marktaandeel: Het marktaandeel van Marcassou steeg in 2009 tot 14,14%. Hiermee haalde Marcassou het objectief om haar marktaandeel terug op het niveau van 2006 te brenge.
Trouw aan het merk: De terugval in merkentrouw werd omgebogen, het percentage rebuyers stijgt jaar na jaar.
Communicatie
Merkimago: Marcassou steeg op alle imagoparameters die in lijn lagen met de merkwaarden. Vooral de stijging op de parameters 'ambachtelijk' en 'tijd genomen om het te maken' reflecteerden duidelijk het effect van de campagne.
Waardering: Met een score van 76% op het vlak van geholpen herinnering, scoorde de campagne beduidend hoger dan de benchmark van 62%. Op het vlak van waardering haalde de spot een gemiddelde waardering van 6.9, daar waar de benchmark voor 'goede waardering' op 6.1.
Naamsbekendheid: Marcassou is de enige binnen de categorie die in 2009 significant steeg qua naamsbekendheid. De totaal geholpen naamsbekendheid steeg van 60 naar 67. |