3. CREATIEVE STRATEGIE
Segment Leisure
Eerste fase: maak Londen opnieuw ‘sexy’. Aan de hand van publireportages in magazines tonen we aan dat Londen een superhippe en trendy stad is.
We brengen een overzicht van alles wat je in Londen (en énkel in Londen) kan beleve.
Tweede fase: Londen is ‘sexy’, dus hoog tijd om er terug te keren. We hebben geconstateerd dat onze doelgroep graag op de hoogte is van wat er zoal gebeurt
in de wereld en dat ze graag bij wil zijn. We moesten dus aantonen dat wie mee en ‘in’ wil zijn, best zo snel mogelijk naar Londen gaat.
Het is ‘trendy’ om de meest buitengewone stad van Europa goed te kennen!
Segment Business
Eerste fase: rationele argumenten geven over wat Eurostar te bieden heeft: ‘Eurostar is een superieur product&rsquo.
Tweede fase: zin geven om Eurostar te beleven, er een emotionele dimensie aan toevoegen.
We zijn vertrokken van de bevinding dat deze doelgroep houdt van het prestige dat het nemen van een vliegtuig hen bezorgt. ‘Ik vlieg, dus ik ben’. Dit prestige geeft hen het gevoel bij een select clubje te behoren. Het snelste en meest doeltreffende transportmiddel nemen om naar Londen te reizen, dat is deel uitmaken van een clu.
De toon van de campagnes
Een belangrijk onderdeel is het gebruik van humor. Absoluut noodzakelijk voor een bedrijf dat niet alleen ernstig maar ook avant-gardistisch is ingesteld. Humor, ja, maar niet zomaar humor. Intelligent en lichtjes absurd. Eén van de waarden van het bedrijf is trouwens: 'Style with a smile'.
|