30 jaar jonge Effies in de bloemetjes gezet met Merit Award

Feestjaar start met opening inschrijvingen voor maximum 30 cases


Maandag 4 februari 2019 - De organisatie Effie Awards ontving op 31 januari 2019 de Merit Award voor haar continue opwaardering van het marketing- en communicatieberoep. Dit is meteen een feestelijke start van de viering van de 30ste verjaardag van de Effie Awards in ons land. Tijdens dit feestjaar speelt het getal 30 de hoofdrol. Er worden maximum 30 cases beoordeeld door een jury van 30 professionals. Er is een speciale feestkorting van 30% voor wie de eerste keer een case indient. De trouwe deelnemers krijgen 30% korting vanaf de tweede ingediende case. Er worden voor deze speciale editie een eenmalige Evergreen Award voor de beste case van het voorbije decennium. Finalisten die zich onderscheiden door een uitmuntende strategie en/of een uitmuntend mediagebruik maken kans op een 'Mention of Excellence'. De uitreiking van de Awards en het Effectiveness Forum vinden plaats op 25 september 2019. De inschrijvingen zijn geopend tot 30 maart.

"Het wordt een uniek jaar voor de Effie Awards. En dat zetten we vanaf vandaag, bij de start van de inschrijvingen, in de verf. Met de 30% korting geven we kleinere bureaus een extra duwtje in de rug om een case in te dienen. Ook de trouwe deelnemers blijven niet op hun honger zitten: zij krijgen 30% korting vanaf de tweede case waarvoor ze zich inschrijven", aldus Lydia Desloover, directeur van de Effie Awards.

Evergreen award en Mention of Excellence

30 jaar Effie Awards BelgiumSpeciaal voor deze verjaardagseditie beloont de Evergreen Award de absolute top-case inzake effectieve communicatie. Tijdens de volgende maanden worden de meest iconische cases uitgelicht, de meesten onder hen wonnen een Grand Prix. Uit deze cases wordt de Evergreen geselecteerd.

Finalisten die dit jaar uitmunten in strategie en/of mediagebruik (touchpoint strategie) zullen extra onderscheiden worden met de 'Mention of Excellence'. Hiermee benadrukt de organisatie extra het belang van een sterke strategische aanpak en een juiste selectie van de touchpoints om de beoogde ROCI te realiseren.

30-koppige jury

Ook de jury bestaat dit jaar uit 30 streng geselecteerde leden. De groep wordt in maart bekend gemaakt, maar garandeert zoals steeds een representatieve afspiegeling van het Belgische marketing- en communicatielandschap. Enkel zij hebben zeggenschap in het bepalen van de winnaars. De eerste selectie gebeurt via een onlinestemsysteem, maar de finale beslissing valt tijdens een groepsberaad dat begin september plaatsvindt en een volledige dag duurt. De winnaars worden op woendag 25 september bekroond tijdens de Effie Awards Ceremony in Brussel.

Jarenlange meerwaarde voor de sector

Dat Effie Awards in ons land uitgegroeide tot een absolute meerwaarde voor de marketing- en communicatiesector werd deze week bekroond met de Merit Award, uitgereikt door Media Marketing. De redactie bekroonde de bijdrage van de Effies aan de professionalisering van de sector door haar aanhoudende inspanning om de bewezen effectiviteit van communicatiecampagnes te promoten. "We werkten de afgelopen 30 jaar hard om effectiviteit in communicatie hoog op de agenda van adverteerders en bureaus te plaatsen en zo de kwaliteit van ons communicatielandschap actief te ondersteunen en kennis tussen communicatieprofessionals te delen. Onze 30ste verjaardag belooft voor de adverteerders en bureaus die investeren in effectieve communicatie een spetterende editie te worden", besluit Lydia Desloover.

Voor meer info, contacteer

Lydia Desloover
Director Effie Belgium
T: 0475 96 14 72
E: lydia.desloover@effiebelgium.be

[ Alle persberichten ]