Effie lanceert het 'Effie Virgin'-tarief en verlaagt de drempel om de allereerste case in te dienen
De Effie Awards zijn er zich van bewust dat een Effie case indienen - en zeker die eerste case - geen 'walk in the park' is. Want de Effie jury is streng en de lat ligt hoog. Het vergt veel tijd van het team en er kan misschien wat onzekerheid ontstaan: is het dossier wel sterk genoeg, zijn de resultaten overtuigend, is het goed genoeg geschreven, is het de investering wel waard…? Want ja, de inschrijving kost wat centen.
Effie staat voor effectiviteit in marketingcommunicatie. Een Effie winnen is voor het agentschap en de adverteerder de hoogste waardering die men kan krijgen. Het zet de sterke samenwerking in de verf en motiveert om op hetzelfde elan verder te gaan in de toekomst.
Daarom willen de Effie Awards een handje toesteken en enkele mogelijke barrières proberen weg te halen
- Voor agentschappen en adverteerders die de voorbije 5 jaar geen case hebben ingediend, biedt Effie het 'Effie Virgin'-tarief aan: € 750 (ipv € 1470 Early Bird tarief). Effie wil met dit voordeeltarief de drempel verlagen voor de nieuwkomers en het noodzakelijke duwtje in de rug geven om de meeste prestigieuze prijs voor de eerste keer binnen te halen. Let wel: zowel het agentschap als de adverteerder mogen vanaf 2020 geen case hebben ingediend om van dit 'Effie Virgin'-tarief te kunnen genieten.
- Effie biedt ondersteuning bij het schrijven van een Effie-case:
- Er is de Effie InfoClass die doorging op 12 maart maar die integraal kan bekeken en beluisterd worden op onze website. Daarin worden tal van tips en tricks gegeven door ervaren Effie winnaars om de Effie case slim en efficiënt op te bouwen.
- Daarnaast is ook de uitgebreide 2025 Entry Kit waarin heel gedetailleerd wordt aangegeven hoe de case het best kan worden gestructureerd en welke vragen best worden beantwoord.
- Er is de Effie InfoClass die doorging op 12 maart maar die integraal kan bekeken en beluisterd worden op onze website. Daarin worden tal van tips en tricks gegeven door ervaren Effie winnaars om de Effie case slim en efficiënt op te bouwen.
- Tenslotte voorziet de organisatie Effie coaching sessies die je zelf kan inplannen tussen 5 en 28 mei om advies te krijgen van een Effie geroutineerde marketeer.
Een Effie case schrijven is intens en leerrijk. En vooral: beloont en waardeert alle mensen die hebben samengewerkt om een merk sterker te maken. Het loont altijd de moeite!