Meet the (new) jury: Matthijs Keersebilck


De 2022 Effie-jury bestaat zoals elk jaar uit heel wat nieuwkomers. Deze editie maken twaalf marketingspecialisten hun vuurdoop. We stellen enkele onder hen kort voor in onze kanalen. Maak kennis met Matthijs Keersebilck, Director Sales, Marketing en Communication bij Matexi.

Blij om voor de eerste keer deel uit te maken van de jury?

" Zeker en vast! De Effie Awards brengen enkele passies van mij samen: merken, data en performance. Ik heb in verschillende rollen steeds veel aandacht besteed aan de effectieve waardecreatie van marketingstrategieën en -campagnes. In 2016 lanceerde Philippe Patek zijn ‘Generation’ campagne: ‘You never actually own a Patek Philippe, you merely look after it for the next generation’. Dat is, wat mij betreft, één van de beste en meest creatieve campagnes ooit, maar ze is enkel relevant vanwege de sterke resultaten en de duurzame langetermijngroei. Die wens voor duurzame groei is ook vandaag in mijn huidige rol bij Matexi zeer sterk aanwezig. Ik kijk er ook erg naar uit om te leren van de andere juryleden, een indrukwekkende groep mensen met heel veel ervaring. "

Meet the (new) jury: Matthijs Keersebilck

Wat is jouw ervaring als niet-jurylid met Effie?

" Die is eerder beperkt. Ik kom uit de sportwereld. Daar zijn andere resultaten veel belangrijker. Met Matexi hebben we tot op heden tweemaal deelgenomen: in 2016 met onze Welkom in de buurt-campagne in samenwerking met Duval Branding (Bronze) en vorig jaar met onze digitale campagne From selling houses to building homes in samenwerking met Digipolitans (Finalist).  "

Waarom zou je mensen aanporren om deel te nemen aan de 2022-editie?

" Ik zou vooral de bedrijven die niet behoren tot de ‘usual suspects’ willen stimuleren om deel te nemen. Ook alternatieve campagnes en bedrijven met kleinere marketingbudgetten kunnen fantastische cases voorleggen. Het meten en evalueren van campagnes volgens de hoge Effie-standaarden tussen adverteerder en bureau is een echte meerwaarde voor de creatie en ontwikkeling van toekomstige campagnes of strategieën. Een award winnen geeft ook een boost aan het team. Ik kan het iedereen aanraden. "

[ Alle Canal berichten ]