Meet the (new) jury: Lise Conix


De 2022 Effie-jury bestaat zoals elk jaar uit heel wat nieuwkomers. Deze editie maken twaalf marketingspecialisten hun vuurdoop. We stellen enkele onder hen kort voor in onze kanalen. Maak kennis met Lise Conix, Marketing Director bij Schoenen Torfs.

Blij om voor de eerste keer deel uit te maken van de jury?

" Ik ben vereerd om deel uit te kunnen maken van het marketingevent van het jaar. Als nieuwkomer wist ik niet echt wat ik mocht verwachten, maar wat mij aantrekt zijn de ongelofelijke interessante cases die we mogen lezen en anderzijds de jury zelf. De jury voelt aan als een schat aan marketingexpertise, kennis en passie. Het is een uitgelezen kans om je als marketingteam hierdoor te kunnen laten inspireren! Verder kijk ik uit naar de interessante dossiers die we mogen lezen en beoordelen. Marketeers stellen voor deze awards de campagnes voor waar ze echt trots op zijn en waar ze erg veel energie en passie in hebben gestoken. Het is een eer om samen met hen een blik op hun uitdagingen te mogen werpen. "

Meet the (new) jury: Lise Conix

Wat is jouw ervaring als niet-jurylid met Effie?

" In 2021 namen we met Schoenen Torfs voor de eerste keer mee aan de Effie Awards. Geheel onverwacht ontvingen we samen met ons reclamebureau LDV United een Silver Effie voor de #SamenSterk-actie waarbij Schoenen Torfs tijdens de coronacrisis voor elke aankoop 5% doneerde aan de zorg voor kinderen. Voor Torfs was het een ongelofelijke eer om deze award te ontvangen omdat deze campagne helemaal staat voor het bedrijf dat Torfs wil zijn: een bedrijf met een groot hart dat echt een maatschappelijke impact wil hebben en niet louter voor financiĆ«le winst wil gaan. De jury heeft dit opgemerkt en beloond. Mijn focus als jurylid zal ook liggen op maatschappelijk engagement en empowerment. "

Waarom zou je mensen aanporren om deel te nemen aan de 2022-editie?

" Deelnemen aan de Effie Awards gaat over veel meer dan het al dan niet winnen van een prijs. De awards bieden voor mij een denkkader om met je marketingteam al je campagnes te structureren en organiseren. De volgende vraag kan hier aan bod komen: Hoe stel ik mijn team samen, zowel intern als extern? Ik geloof heel erg in de samenwerking van bedrijven met creatieve bureaus, maar enkel als de handen in elkaar worden geslagen en er samen gecreƫerd wordt. Vaak zie ik dat de rollen en verantwoordelijkheden veel te ver uit elkaar liggen. "

" Denk voordat je start met je campagne ook goed na over de (maatschappelijke) context waarin je bedrijf zit. Wat wil je hier concreet mee bereiken? Welke strategieof campagne past hier het beste bij? Hoe ga ik de resultaten meten? Door dit te bepalen, kunnen alle betrokken partijen veel effectiever samenwerken en resultaten behalen. Dit zijn exact de stappen die worden verwacht in een goede Effie-case. "

[ Alle Canal berichten ]