Effie Canal | EFFIE Awards Belgium

Effie Canal

Effie Canal, de snelste weg naar effectieve marketinginsights en -inspiratie

Vanaf nu brengt Effie Canal je met de regelmaat van de klok interviews, tips, cases en andere inspiratie. Effie is zo een heel jaar door je inspiratiebron en bezorgt je relevante insights om je marketingcommunicatiestrategie naar een hoger niveau te tillen.

22/05/17

Juryleden vertellen: wat is marketing effectiveness voor hen?

"Resultaten die de oorzaak zijn van communicatie. Liefde creëren. De juiste dingen doen." Onze juryleden hebben een veelkleurige interpretatie van het begrip marketing effectiveness.

Lees het volledig artikel

09/05/17

Hoe hakken de Effe-juryleden de knoop door:
wie wint Gold, Silver of Bronze?

"De kleur van de Effie is een optelsom van elementen. Je kan het niet aan één iets toeschrijven." Hoe onderscheiden onze juryleden een Effie-case met Gold, Silver of Bronze?

Lees het volledig artikel

25/04/17

Op zoek naar de juweeltjes: hoe zien onze juryleden het verschil tussen een degelijke EFFIE-case en een topcase?

Wanneer onze EFFIE-juryleden het kaf van het koren scheiden, stoten ze af en toe op een topcase, werk waar ze zelf wat jaloers op worden.
Maar hoe herkennen ze die?

Lees het volledig artikel

11/04/17

Een mooie case herken je meteen

Een EFFIE-case doorworstelen vergt de nodige tijd in de agenda van onze juryleden, maar vaak hebben ze al snel in de smiezen welke inzendingen potentieel hebben. We vroegen enkele ervaren juryleden waaraan ze zo snel kunnen zien of een case het gaat maken.

Lees het volledig artikel

Concept: ContentMoon. Video & foto's: #Hashtalk

Benieuwd naar meer? Volg Effie op Facebook, LinkedIn of Twitter en schrijf je in voor de maandelijkse newsletter.

20/03/17

'Effie is een 360°-award'

Het registratieseizoen voor de Effie Awards 2017 is aangebroken. Wij vroegen ons af waarom deelname een must is. Hoe maakt Effie het verschil met de talrijke andere vakprijzen? Wat levert het op? En hoe helpt het je als marketeer?

Lees het interveuw met Marc Frederix

09/03/17

'Marketing is te belangrijk om over te laten aan marketeers' en zes andere 'ultimate advices'

Hoe zorg je ervoor dat het je professioneel voor de wind gaat? Als er iemand hierbij kan helpen, zijn het onze Effie-winnaars wel. Een Effie op de kast staat garant voor succes. Wat zijn hun ultieme adviezen?

Lees het volledig artikel

13/02/17

Zo smeden de Effie winnende adverteerders en agencies een hechte band

Een winnende Effie-case is het resultaat van sterk teamwerk tussen een adverteerder en een agency. We vroegen onze winnaars wat voor hen hét cruciale element is in zo'n samenwerking. Welk advies hebben zij in petto om samen resultaten met impact te halen?

Lees het volledig artikel

23/01/17

Effie Masters begeleiden wie voor het eerst inschrijft
Denis De Groote over dé nieuwigheid bij Effie

De drempel tot inschrijven verlagen, daar moeten de Effie Masters voor zorgen. Deze ervaren rotten hebben elk al een of meerdere Effie's op hun palmares en begeleiden voortaan adverteerders en bureaus die voor het eerst deelnemen. Denis De Groote, Agency Head & YouTube Country Lead bij Google, zette er mee zijn schouders onder. "Als je voor de eerste keer inschrijft, doe dan zeker een beroep op een Effie Master. Je zal tijd winnen en heel wat leren."

Lees het volledig artikel

16/01/17

Waar halen Effie-winnaars hun informatie vandaan?
Op zoek naar de geheime bronnen

Achter een winnende Effie-case zit een ijzersterk insight, maar hoe kom je daarbij? Of meer algemeen: waar halen adverteerders en bureaumensen hun informatie: in de vakpers of eerder in trendonderzoeken? In blogs of op café? We vroegen 7 Effie-winnaars naar hun informatiebronnen. Lossen ze hun geheimen?

Lees het volledig artikel

19/12/16

Op het nachtkastje van de Effie-winnaars
7 Effie-toppers over welk boek hen inspireert

Wie een Effie wint, haalt zijn inspiratie voor een effectieve marketingstrategie uit ervaring, uit onderzoek, maar ook uit boeken. Welk werk kunnen onze winnaars iedereen aanbevelen?

Lees het volledig artikel

Onze experts: Maarten Bosschem (Telenet), Gunther Van Lany (TBWA), Matthias Kympers (LIDL), Jan Van Brakel (BBDO), Marc Frederix (Nationale Loterij – Effie Belgium), Bruno Liesse (Carat – UMA), Nicolas Lambert (Fairtrade Belgium – STIMA), Johan Vandepoel(ACC), Yves Van Landeghem (Leo Burnett), Valérie Morfitis (Unilever), Ignace Heyman (Lotus Bakeries), Denis De Groote (Google), Petra De Roos (LDV United), Klaus Lommatzsch (Duval Union), Sabien Dejonckheere (Lotus Bakeries) en Karel Vinck (Publicis One).